Andrull Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Var ikke helt lett å finne noen pumper som er ment å kjøres kontinuerlig, ikke er alt for store. Om noen kommer over noen som er i klassen:- 50-150W - Spenningsnivå på 5-50V DC, eller 230 V (andre spenningsnivåer opp til 230V går under tvil) - Om oppgitt, helst takle viskositet på opp mot 35-40.- Prislapp opp mot 2000kr - Helst stillegående. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 http://www.iwakipumps.jp/files/6013/6254/8697/MD_A0015-15.pdf - viskositeten er oppgitt til 30 på den jeg nevnte. Der har du også utvendige dimensjoner, men jeg er nå skeptisk til om den er liten nok Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 http://www.pumpvendor.com/media/laing/Laing_SM-909_SM-959_SM-1212_SM-1252_Plastic.pdf Hva med den? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Da gjør jeg et nytt forsøkt. Har satt på to lag med pakninger på skruen slik at jeg nå ikke kan ødelegge den nye radiatoren. Spørsmålet mitt nå er om hvor den ene ledningen på pumpen skal?! Det er en til strøm og den andre skal hcor? Cpu fan? Må man forresten jumpstarte psu, eller kan jeg bare ta ut kontakten til hk? Er det nok med leaktest i 2-3 timer? Endret 23. november 2013 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 1: Den andre er bare til avlesning 2: Du kan ha alt koblet til, men ved lekasje er det lurt å ikke ha spenning på komponentene Jeg bruker som regel en annen PSU 3: Absolutt! Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 1: Den andre er bare til avlesning 2: Du kan ha alt koblet til, men ved lekasje er det lurt å ikke ha spenning på komponentene Jeg bruker som regel en annen PSU 3: Absolutt! Takker. Så den skal ikke kobles til noe altså. Hva er greia med jump start? Kan den ikke BARE være koblet til pumpen så er det ok? Da kan jeg isåfall gjøre dette, leakteste frem til jeg legger meg, og fortsette i morgen :-) Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Jumpstart gjør det samme som det som skjer når du kobler opp knapp til HK, den shorter to pins, som starter PSUen! Du kan ha kun pumpe stående i Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Så da tar jeg ut ALT, kobler til pumpe og driter i jumpstart. Det er mottatt. Tid for å fylle :-) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 ? Du kan ikke starte PSUen uten å jumpstarte? Jumpestarte betyr at du starter den uten å ha hovedkortet koblet til. Og har du koblet hovedkortet til, så risikerer du å kortslutte noe ved llekkasje. 1 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Psu vil ikke starte med bare pumpe i. Må jeg jumpstarte da. Sette binders i grønn og svart på psu??? ? Du kan ikke starte PSUen uten å jumpstarte? Jumpestarte betyr at du starter den uten å ha hovedkortet koblet til. Og har du koblet hovedkortet til, så risikerer du å kortslutte noe ved llekkasje. Merket det. Hehe. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Hehe, ja hvordan har du planlagt å starte den ellers? :-P Grønn og svart må kortsluttes på et vis ja. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Hehe, ja hvordan har du planlagt å starte den ellers? :-P Grønn og svart må kortsluttes på et vis ja. Ikke vet jeg :-) Og det er helt trygt. Kan prøve før jeg kobler til noe annet :-) Lenke til kommentar
sevs Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Ikke vet jeg :-) Og det er helt trygt. Kan prøve før jeg kobler til noe annet :-) Husk at du bør ikke (jump)starte PSUen uten noe koblet til (f.eks. en pumpe eller en harddisk), det kan ødelegge PSUen. Og ikke fyll pumpa med luft! Lykke til! Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Husk at du bør ikke (jump)starte PSUen uten noe koblet til (f.eks. en pumpe eller en harddisk), det kan ødelegge PSUen. Og ikke fyll pumpa med luft! Lykke til! Det må da vel i så fall være en dårlig designet PSU... Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Husk at du bør ikke (jump)starte PSUen uten noe koblet til (f.eks. en pumpe eller en harddisk), det kan ødelegge PSUen. Og ikke fyll pumpa med luft! Lykke til! Ikke fyll pumpa med luft? Har toppen åpen mens den kjører nå. Knitrer mye i systemet, regner med at det er luft som blir presset ut? Skal jeg lukke toppen på reservoairet? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Ikke fyll pumpa med luft? Har toppen åpen mens den kjører nå. Knitrer mye i systemet, regner med at det er luft som blir presset ut? Skal jeg lukke toppen på reservoairet? Nei, det han mener er at du må ha oppi væske før du starter pumpa Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Hehe. Hvor lang tid tar det før luft forsvinner da? Noen timer? Skal man vente til knitringen er borte? Og lokket til res av? Endret 23. november 2013 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Har du en pumpe der du kan endre hastighet? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Har du en pumpe der du kan endre hastighet? Ja, står på max.? Burde jeg kontinuerlig skru av og på for å få ut luften med åpen topp? Endret 23. november 2013 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Ofte lønner det seg skru av systemet slik at luftboblene får samlet seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå