kalleklovn12 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Da gjør du noe galt Alle sockets burde ha 2011 løsningen, så lett! Hmmmm. Det er ett par skruer som skal brukes dersom det er 2011. De når ikke gjennom hk, så får ikke festet de til bakplaten. Mens 115* skruene har for lang "tykk" del, slik at blokken ikke faller så langt ned på disse skruene som nødvendig. Så hva gjør jeg isåfall galt? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Du har ikke satt skruene feil vei? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 (endret) Du har ikke satt skruene feil vei? Nei?! Hvis bruksanvisningen er feil, så er svaret ja :-) Endret 21. november 2013 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Du har satt på "fjærene" riktig? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Du har satt på "fjærene" riktig? til skruene som skal feste blokken? Det er ikke noe tema enda fordi det er mellomrom mellom blokken og varmesprederen. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 til skruene som skal feste blokken? Det er ikke noe tema enda fordi det er mellomrom mellom blokken og varmesprederen. Blokken skal jo presses ned på varmesprederen med de du skrur inn på toppen av skruen, etter at du har satt blokken på skruene, og satt fjærene utenfor blokken, dvs. mellom blokken, og de du skrur ned med. http://www.ekwb.com/shop/EK-IM/EK-IM-3830046990556.pdf Her kalt "thumb nut" Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Blokken skal jo presses ned på varmesprederen med de du skrur inn på toppen av skruen, etter at du har satt blokken på skruene, og satt fjærene utenfor blokken, dvs. mellom blokken, og de du skrur ned med. http://www.ekwb.com/shop/EK-IM/EK-IM-3830046990556.pdf Her kalt "thumb nut" Jeg må nesten bare dra hjem å sjekke etter jobb. Men er naked å anbefale? Isåfall tar jeg turen rett til Oslo. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Naked er jo bedre, men MÅ installeres mens PCen ligger, siden du ikke kan bruke den "armen" Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Naked er jo bedre, men MÅ installeres mens PCen ligger, siden du ikke kan bruke den "armen" Hvor mange grader er det snakk om? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Kan vell være 5-10 grader til, og kan være kun et par, varierer en del Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Naked er jo piece of cake om man bruker EK sitt kit De har et laget spesielt for å kjøle direkte på kjernen 1 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Ok. Hvor god er lageroppdateringen til DI? Det står at de har 6 på lager. Tror jeg tar sjansen på å kjøre inn fort som fy. Er kjipt om de ikke har, bruker totalt 3 timer tenker jeg. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 (endret) Hehe, nå tror jeg du overvurderer DI veldig. Tviler sterkt på at DI er en så stor aktør at de selger ut 6 slike deler på en helt vanlig dag i løpet av noen timer. SÅ stort press har de nok langt i fra. Jeg blir overrasket om de selger mer enn et slikt kit i uka. Selv om det frister å bare bestille opp alle 6 bare på pur faen. Neida. ^^ Men kan du ikke bare bestille de på nett da, så velger du å plukke de opp i butikken deres? Endret 21. november 2013 av Andrull Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Nizzen skryter så mye av DI vettu ;-) Bestilte i går kveld. Drar inn nå :-) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Nei, du trenger vel bare tork og så skru den av. Og den nøkkelen følger med i kittet Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Da er riktige skruer montert. Dette blir spennanes. Takk forall hjelp so far. Spørsmålene mine, som vil komme, slenger jeg inn i min tidligere "hjelp til vannkjøling". Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Kan du ikke bare dreie ned skruene litt da for å få senka den mer? Kjappest om du har noen som kan gjøre det da? Eller så er det vel bare å kjøpe extra skruer. Det er jeg ganske sikker på ikke vil funke, mtp at det er "standoffs" med skruene som gir en minimum avstand. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 går ikke akkurat 10 om dagen av naked ivy nei. uansett greit å ha Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 (endret) Jeg såg for meg att standoffsa var som di fleste 2011 fester. Att det var skruer alla som delid kittet. Bare att stop punktet ville være litt høyere. Derfor jeg sa att det kunne dreies ned. Om mann bodde langt vekk å måtte ha det på dagen da. Bor så nerme att han får skaffet det på dagen ser jeg. Men rart att det ikke er kontakt mellom blokk å cpu etter han hadde delida å fjerna lim\pasta mellom. Skulle ikke tro de var så tjukkt att det blei så mye høydeforskjell Endret 21. november 2013 av turbo_fever Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Det er jeg enig i turbo_fever. Men det var det gitt. Er i orden nå, så nå skal pumpen festes. Det blir minst like spennende. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå