Cortinarius rubellus Skrevet 13. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2010 Spørs hvilken tester du ser på, den jeg linket til har vært like lenge ute som Noctua sin. Men ikke mange tester som har den med;) Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 13. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Åja. Ja, eg leste meir enn ein test, men eg trur ein av dei var på Tom's Hardware. Litt usikker på akkurat det, men den testen er i alle fall gammal. Endret 13. mai 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 13. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=46_58&products_id=26226&zenid=fb5b5923f9ca062a4f0205bbe9e27785 Den serien skal vist være den beste:) Men så og si ubrukelig etter min mening... drit dyr og kan ikke gjenbrukes og for å installere riktig må en kjøre gpu/cpu opp til 100+ grader :O og gjør en noe feil må en kjøpe ny Nå er jo ikke noctua goop med på den listen Endret 13. mai 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 13. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2010 Håpløst det er med tollen da... at en ikke kan sende mail straks en har forsendelses nummer til privatfortolling... fikk i svar på mail at pakken ikke var kommet inn og måtte sende mail på nytt når pakken er kommet til tollen.... og jeg vet tollen bruker 3-4 dager på å lese mail etter at jeg har sendt den.... Kan ikke disse idiotene lagre tollinfo på pakkenummer temmelig dustete system Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 13. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2010 For de som skifter mye så er den ganske "ubruklig" ja, men på en fastpc der det ikke byttes deler konstant så er den ganske så grei. Ikke så vansklig og få på heller utifra en bruker som testet den på XS, men er enig med deg:) Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 13. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) For de som skifter mye så er den ganske "ubruklig" ja, men på en fastpc der det ikke byttes deler konstant så er den ganske så grei. Ikke så vansklig og få på heller utifra en bruker som testet den på XS, men er enig med deg:) det aller beste er å ta av heatspreader på cpu slik at kjøleblokk kommer i direkte kontakt med die for de som tør det værsågod... en kan trygt si at garantien forsvinner vel det hender jo at en ønsker å ta av vannblokk for å rense denne... tynne kanaler og eller dyser kan fort bli tett og da vil jo indigo extreme bli dyrt i lengden... og eller det hindrer folk i å rengjøre vannkjølings systemet. er vel mere egna for luftkjølte systemer Endret 13. mai 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 13. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Det eller pusse cpuen:D Noe jeg har gjort på de fleste jeg har hatt etter en stund...tror ikke jeg gjør det med 980en vel og merke Edit: Hvor mange tollere trengs det for og tolle en pakke? Alt for mange til og klare det på 2 dager Endret 13. mai 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 13. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2010 Det eller pusse cpuen:D Noe jeg har gjort på de fleste jeg har hatt etter en stund...tror ikke jeg gjør det med 980en vel og merke Edit: Hvor mange tollere trengs det for og tolle en pakke? Alt for mange til og klare det på 2 dager hvorfor vil du ikke gjøre det med 980 ? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 13. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2010 jo, for man vil miste garantien på en 8k cpu Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 13. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2010 jo, for man vil miste garantien på en 8k cpu Ah sånn ja så hvor mye bedre blir kjølingen når du tar av heatspreader på cpu ? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 13. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2010 Slipe hsen på cpuen er det mye og tjene hvis cpuen er litt skjev osv. pluss at hsen blir tynnere. På Q6600en så fikk jeg 10 grader mindre på load etter jeg gjorde det. Fjerne hsen totalt ser jeg ingen grunn til egentlig. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 13. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2010 Slipe hsen på cpuen er det mye og tjene hvis cpuen er litt skjev osv. pluss at hsen blir tynnere. På Q6600en så fikk jeg 10 grader mindre på load etter jeg gjorde det. Fjerne hsen totalt ser jeg ingen grunn til egentlig. da må hs på din q6600 vært ekstremt dårlig Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 13. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2010 Eg har anelsar om at E8400en min har litt skeiv hs, men eg trur ikkje eg tar meg bryet med å slipe den. Forresten, kva brukast til slikt? Veldig veldig veeeldig fint sandpapir? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 13. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2010 Nei, faktisk ikke Pusset mye :!: Men den var ikke spess. skjev. http://www.tomshardware.co.uk/forum/252168-11-heatsink-lapping-guides Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 13. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2010 Eg har anelsar om at E8400en min har litt skeiv hs, men eg trur ikkje eg tar meg bryet med å slipe den. Forresten, kva brukast til slikt? Veldig veldig veeeldig fint sandpapir? en glassplate og et sandpapir for våtsliping... om du har et hovedkort med samme sokkel som er kaputt så er det best å ta av sokkelen og bruke denne som cpu holder under sliping om du har slike tilgjengelig ta vann på glassflaten legg sandpapiret på platen og vann på denne og pusse ivei.. litt grovkornet på første sliping og finere slipepapir når du nærmer deg målet... Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 13. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2010 noen som har skaffet seg 'killcoil' enda ? for de uinnvidde så er det en spiral med 99,9% ekte sølv. Skal visst hindre alger i kjølevannet. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 13. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Er det ikke bare å tilsette f.eks. glykol o.l. for å slippe alger? Eller er poenger med denne at den skal holde vannet rent så det ikke skal lede strøm? Endret 13. mai 2010 av martin808 Lenke til kommentar
MikalD Skrevet 13. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2010 Angående sånn t-linje/slange greier er det vits? Er det ikke like enkelt og holde en kopp under når du tar av slangen av vanntanken eller hva det måtte være? Siden det er stygt med en slik t greie. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 13. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2010 du har ikke tank med t-line hvis det r det du mener. Man må ha en plass og fylle på, om så det bare er en slangestump:) Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 13. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2010 Da har jeg fått testet litt... absurde resultat egentlig så de må tas med ei stor klype salt! Load temp er skremmende lik på alle, men heller i favør av noctua. Idle temp er artic cheramique den soleklare vinnern med 3-4grader lavere! noe som ikke stemmer helt her så skal teste litt mer imorra om kidden har blitt frisk. klarte forøvri å lage ei stygg stripe på undersiden av bloka mi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå