samye83 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Jeg har prøvd å stappa full vannkjøling inni et shuttle boks, og det var trangt. Ikke noe morsomt å jobbe med, hehe. Har du dårlig plass, eller liker sånne mindre kabinetter? Mine kabinetter har bare blitt større og større gjennom årene, hehe. Endret 18. september 2013 av samye83 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Liker dem slik, men har ikke voldsomt mye plass heller:) Synes det er morsomt med utfordringen å bygge noe bra på lite plass:) Kunne godt tenkt meg å designe en mini boks til vannkjøling helt fra scratch, men det er vanskelig å få produsert:( 1 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Hadde vært moro å få lånt et verksted med masse ressurser til å lage akkurat det man vil. Det hadde vært midt i blinken. Min tj11 står nesten midt i stua, kona har blitt vant til den etterhvert. Når den ikke bråker, så klager hun heller ikke. Edit: Er det noen som har prøvd å dryppe konditorfarge i loopen? Syns rød frostvæske gir for tam farge. Endret 18. september 2013 av samye83 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Hadde vært moro å få lånt et verksted med masse ressurser til å lage akkurat det man vil. Det hadde vært midt i blinken. Min tj11 står nesten midt i stua, kona har blitt vant til den etterhvert. Når den ikke bråker, så klager hun heller ikke. Edit: Er det noen som har prøvd å dryppe konditorfarge i loopen? Syns rød frostvæske gir for tam farge. Mayhems? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Har hørt de er ikke så bra for loopen. Hvordan er det å blande mayhems og frostvæske? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Lurer på om jeg kan få til ok temperatur uten vifter når maskinen står på tomgang? 40W inn i en 480xtx og 8m med koberrør burde jo funke greit passivt. Endret 18. september 2013 av Jann - Ove Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Det spørs om det ellers er noe luftsirkulasjon i kabinettet ditt. Hvis lufta ikke blir fraktet inn og ut, så vil det bare bli varmere og varmere. Hvis luftsirkulasjonen er ok, så vil nok en xtx480 klare å kjøre ned 40w uten å ha noen vifter på seg. 8 meter med rør, er det med noe fallhøyde? Isåfall, hvilken pumpe bruker du? Endret 18. september 2013 av samye83 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Har en alt for svak pumpe: ek 2.2. Ca. en meter fallhøyde fra kabinett og ned til rørene og radiatoren. Den er montert liggende ut fra veggen på et annet rom. Ser ut som om det stabiliserer seg på 7-8 grader i forskjell ved liten/ingen last - omtrent 40W totalt. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Noen som har handlet fra http://www.specialtech.co.uk før? De er totalt 200kr billigere enn å kjøpe fra Performance-PCs og siden det er i UK regner jeg med å få pakken fortere Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Noen som har handlet fra http://www.specialtech.co.uk før? De er totalt 200kr billigere enn å kjøpe fra Performance-PCs og siden det er i UK regner jeg med å få pakken fortere De kan ikke jukse med verdien, så de blir 25% +2-300,- dyrere enn PPCs Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Gjør PPC det om man spør dem? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Gjør PPC det om man spør dem?De gjorde det automagisk for meg. Spurte ikkje engang. Men tollfolka er nok mere og mere oppmerksomme :/ Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 De gjorde det automagisk for meg. Spurte ikkje engang. Men tollfolka er nok mere og mere oppmerksomme :/ Jeg kan ha vunnet det, jeg kan ha kjøpt B-Vare, de kan ikke bevise noe... Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 (endret) Jeg kan ha vunnet det, jeg kan ha kjøpt B-Vare, de kan ikke bevise noe... De kan be deg bevise det? Endret 19. september 2013 av Taake89 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 De kan be deg bevise det?Jepp. Vise til kvittering etc har jeg måttet gjøre. Tollerene er ikkje noobs heller Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Har skjedd med meg at jeg måtte sende inn kjøpskvittering til tollen før jeg fikk min vare sendt til meg. Så det er alltid en viss risiko å be butikker skrive en annen pris. Lenke til kommentar
Dacom Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Noen som har handlet fra http://www.specialtech.co.uk før? De er totalt 200kr billigere enn å kjøpe fra Performance-PCs og siden det er i UK regner jeg med å få pakken fortere Jeg handlet fra frozen.cpu i New York på Lørdag og fikk varene på Fredagen etter. Tok ikke lang tid det Lenke til kommentar
Hvem Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Noen som har forslag til en _veldig_ stillegående pumpe i stand til å drive en 120mm rad, en 240mm rad samt cpu- og gpu-blokk? Vibrasjoner kan dempes, så lurer mest på luftbåren støy. Tenker atm på en eheim 1046 versjon (HPPS Plus f.eks.) eller en laing DCC (f.eks.) Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 (endret) En stille pumpe må vel bli mcp655, som også heter laing d5. På den kan man stille på hastigheten, og er så å si lydløst hvis man ikke setter på full styrke. Resonans som oppstår i kabinettet kan forsterke støy, så hvis du isolerer den fra kabinettet, så blir det stille. Den pumpa som du linket til bråker mer enn mcp655. Og er svakere. Endret 27. september 2013 av samye83 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Jeg mener hvertfall mine mcp350/ddc er meget stille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå