Mydog Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Saken er at den har stått på siden juni 2011, aldri blitt tatt av siden da. Og det lå mye lavere i temperatur da. Eneste jeg har gjort er å bytte hovedkort, cpu og ram, som gjorde at jeg måtte endre loopen betraktelig, men jeg har fjerna to MOSFET-blokker og en NB/SB-blokk, samt lagt til en 120-rad ekstra (360 istedet for 240). Virker merksnodig. Har du sjekket at alle skruen sitter og at ikke skjermkortet har bøyd seg? Har du åpnet blokka og sjekket at den ikke er tett eller full av skit over GPU? Jeg ville tatt blokka av og sjekket den og da får du samtidig skiftet kjølepata og montert den rett igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Må få tak i mer væske først. Har bare det som er i systemet, burde bytte den også. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Må få tak i mer væske først. Har bare det som er i systemet, burde bytte den også. Batterivann eller destillert bruker jeg, alltid tilgjengelig Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 VIl ha noe med antialge ol. i iallefall. Har sett vekster i vannkjøling før, like moro. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 VIl ha noe med antialge ol. i iallefall. Har sett vekster i vannkjøling før, like moro. Frostvæske Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Da var 350D og 4 Noctuavifter på tur i Posten. Komplett.no timesalg <3Jeg fant en guide på hvordan man kan farge viftene ved hjelp av tekstil farger. Noen som har prøvd dette? Noctuaviftene er jo latterlig stygge i fargen, men kongen på haugen mtp lyd, så da valgte jeg dem over de mye stiligere Corsair Viftene, så nå må jeg får dem til å se bra ut Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Da var 350D og 4 Noctuavifter på tur i Posten. Komplett.no timesalg <3 Jeg fant en guide på hvordan man kan farge viftene ved hjelp av tekstil farger. Noen som har prøvd dette? Noctuaviftene er jo latterlig stygge i fargen, men kongen på haugen mtp lyd, så da valgte jeg dem over de mye stiligere Corsair Viftene, så nå må jeg får dem til å se bra ut Det kommer til å bli veldig stille med "riktig" PSU og GPU Du burde ventet på Noctua sine Svarte vifter Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Det kommer til å bli veldig stille med "riktig" PSU og GPU Du burde ventet på Noctua sine Svarte vifter Blir i5 Haswell, og 660 Ti, begge vannkjølt på 2stk 240mm radiatorer. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Blir i5 Haswell, og 660 Ti, begge vannkjølt på 2stk 240mm radiatorer. Hvilken PSU? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) Hvilken PSU? Seasonic 520W fanless;) Endret 12. september 2013 av Zepticon Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 (endret) Da var vannblokk til rampage 4 extreme bestilt fra Digitalimpus og tusen takk for fantastisk service/pris. Mangler kun vann på hk, så er hele pc'en kjølt med vann(minus rambrikkene). Demonterte cpu blokka og den var nesten helt tett. Anbefaler de som har ek supremecy blokk å rense blokka jevnlig. Forrige gang var det helt tett da jeg åpnet den. Endret 13. september 2013 av samye83 Lenke til kommentar
Dacom Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Da var vannblokk til rampage 4 extreme bestilt fra Digitalimpus og tusen takk for fantastisk service/pris. Mangler kun vann på hk, så er hele pc'en kjølt med vann(minus rambrikkene). Demonterte cpu blokka og den var nesten helt tett. Anbefaler de som har ek supremecy blokk å rense blokka jevnlig. Forrige gang var det helt tett da jeg åpnet den. Jeg koblet bare av slangene på Supremacy'n min og brukte støvsugeren for å få ut det som lå der. Det funket fint og man slipper å ta av blokka Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Støvsuger skal prøves neste gang Denne gangen ble det demontering på grunn av nye komponenter. Takk for tipset Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Blokka der kosta meg et skjermkort for et år siden... Tett blokk, så skjermkortet kokte:/ Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 (endret) Ah, det husker jeg att jeg såg. Var ikke noe bra syn det å se den blokka på gpu'n din.. Gjorde rent gpu loopen min å sisst uke . Selv om det ikke var så mye der, så merket jeg stor forskjell på flow, var nok noe som ikke var helt åpent lell Endret 13. september 2013 av turbo_fever Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Det er jet platene som har for small åpning. Den for s2011 er større. Håper intervall for rengjøring blir lengre. Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Hva bruker dere i loopen for å få det til å gro sånn ? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Batterivann og frostvæske. Skal prøve den røde nå, kanskje den er litt bedre enn den blå? Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Jeg bruker ferdigblandet fra Termochill. Det er nok bare overpriset vann, men har aldri hatt problemer med at blokkene tetter seg. Bruker å demontere cpu blokka en gang i året, men der er aldri noe som er grodd fast. (Hittil) Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Jeg bruker EK ferdigblandet + Mayhems farge, eneste problemet jeg har er clounding over tid, men ikke noe som setter seg i blokkene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå