Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det tar 7-8 dager med UPS til Danmark hvor jeg bor, så regner med det er det samme til Norge.

Watercoolinguk tar alt fra 3-10 dager, det er de jeg handler mest med, siden det ikke er toll på varer kjøpt innen EU.

Har du noe erfaring med leveringstid? Skal ha en bestilling på 2300 der, så er det vell toll og tollavgifter attpåtil?

Lenke til kommentar

Hmm, altså ikke noe tollavgift eller toll?

O.o

Når du impoterer noe så er det stort sett en, eller to ting du må betale for:

- Merverdiavgift (moms, MVA, VAT kan det også hete)

- Toll

MVA er 25% avgift på samtlige varer solgt i norge. Dette går rett til staten. Både varer og tjenester solgt i og/eller importert til norge må betales MVA på. Det er derfor man må betale mva på feks frakt.

Toll er en avgift som legges på varen for å beskytte norsk næringsliv. Det er blandt annet toll på en del matprodukter, for å hindre at norske bønder blir utkonkurert av billig importkjøtt. Klær har også toll.

Begge disse har en 200kr frigrense. Usikker på om det er toll på gaver under 1000kr.

Så i tilleg til dette kommer gjerne et gebyr fra transportør dersom de fortoller for deg. Om de ikke fortoller for deg, men du gjør det selv, tar de seg likevell betalt for lagring av pakken. Dette kalles da for "fortolling" selv om det ikke bestandig er toll på varen.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Fikk mamma til å stikke innom med noen nylon strømper :) Teipet de bare på utsiden av kabinettet for lettere rengjøring. PCen min står sånn at man ikke ser sidene på kabinettet uansett. Fy flate det var mye møkk i PCen. Kjøpte meg luft på boks så har nå blåst rent det som blåses kan.

Takk for tipset folkens :)

Lenke til kommentar

Begynner å lure hva som er galt her.

CPU ligger på maks 50 grader på 4.2GHz. Skjermkortet som er kjørt opp til 950/1450 @ 1.25V (kan tenkes det er mye spenning, men på stock spenning får jeg samme resultat) så så jeg maks temp på 98 grader i Afterburner.

Er det blokka som ikke er ordentlig på, evnt kjølepasta, eller er det bare skjermkortet som går full retard her?

Har aldri sett et 6970 bli så varmt på vannkjøling før. CPU er 3930K forresten

qxr2wzP.jpg

Her er bilde av loopen iallefall. XSPC Vario D5 (montert i tank), EK Supreme LTX, EK FC6970. Radiatorene husker jeg ikke. Black ett eller annet 240, gammal sak, og en 360 jeg kjøpte hos en bruker her.

Men CPU ligger jo fint på 34 på idle nå, med 26 grader i rommet. Kjører kun push på viftene for øyeblikket, har ikke 12 vifter liggende å slenge liksom :p

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

Begynner å lure hva som er galt her.

CPU ligger på maks 50 grader på 4.2GHz. Skjermkortet som er kjørt opp til 950/1450 @ 1.25V (kan tenkes det er mye spenning, men på stock spenning får jeg samme resultat) så så jeg maks temp på 98 grader i Afterburner.

Er det blokka som ikke er ordentlig på, evnt kjølepasta, eller er det bare skjermkortet som går full retard her?

Har aldri sett et 6970 bli så varmt på vannkjøling før. CPU er 3930K forresten

qxr2wzP.jpg

Her er bilde av loopen iallefall. XSPC Vario D5 (montert i tank), EK Supreme LTX, EK FC6970. Radiatorene husker jeg ikke. Black ett eller annet 240, gammal sak, og en 360 jeg kjøpte hos en bruker her.

Men CPU ligger jo fint på 34 på idle nå, med 26 grader i rommet. Kjører kun push på viftene for øyeblikket, har ikke 12 vifter liggende å slenge liksom :p

Jeg vil tippe en dårlig montert blokk.

Lenke til kommentar

Saken er at den har stått på siden juni 2011, aldri blitt tatt av siden da. Og det lå mye lavere i temperatur da. Eneste jeg har gjort er å bytte hovedkort, cpu og ram, som gjorde at jeg måtte endre loopen betraktelig, men jeg har fjerna to MOSFET-blokker og en NB/SB-blokk, samt lagt til en 120-rad ekstra (360 istedet for 240).

Virker merksnodig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...