Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Kjører en Swiftech MCP35X pumpe som jeg har satt til 35% elns pumpehastighet, for har jeg noe mere så pumper den luftbobler inn i loopen.

Har akkurat remontert cpublokka med indigo extreme, for jeg hadde høye temps før også.

Tempen jeg fikk var dog på en veldig varm dag. Men når jeg testa uten oc så syntes jeg ikke tempsa var så høye, rundt 55 ish maks om jeg husker rett.

Er bare når jeg kjører opp volt at det blir skikkelig varmt.

Kan alltids kjøpe meg noe ny pasta da jeg er tom for øyeblikket, men det var ikke der jeg hadde lyst til å starte :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

55-ish er jo det min 3930K på 4.6 1.35v makser under load, med en 420 rad og en 280 rad + EK DCP4.0 på 70% speed. Viftene ligger på rundt 850 RPM, har i tillegg GPU-blokk i loopen.

Pumpa skal normalt sett ikke pumpe luft inn i loopen, hvilket res har du? Evnt et bilde av setupen din?

Lenke til kommentar

har en Swiftech MCP35X-RES vanntank. Har 2 stk Noiseblocker vifte, BlackSilent PRO PK3, 140x25 på min 280 også har jeg 3 stk av noen andre slag på 360. De er vel 1200 eller 1500 rpm. Kjører de på maks pga sommer.

http://imgur.com/wJCRj07 er setupen min. Skjermkorta kjører jeg på 1.2v og 1180 mhz. de makser rundt 63 grader elns når vannet er varmet opp.

Lenke til kommentar

Siden vanntempen din ikke er så veldig høy vil jeg tro at du har et eller annet i loopen som gir deg dårlig flow, men jeg er ikke sikker. Du har ikke noe flowmeter?

Fortsatt merkelig at pumpa skal pumpe luft inn i loopen din ved høy hastighet, sjekka at alt er OK med reset/pumpetoppen?

Lenke til kommentar

Skrudde akkurat opp hastigheten til 50% på pumpa, og får samme temps. Ikke noe flowmeter, men jeg ser at vannet som kommer tilbake i res har en god hastighet, for det skvulper godt nedi der.

Min tanke var at det var dårlig termisk pasta som gjorde det, men siden jeg har byttet til indigo så tenkte jeg at det måtte være noe annet.

http://imgur.com/YyjfMd0&iufHcDd#0 Bilde av hvordan vannet rører seg i res, og temps etter 3-4 min med small FFT's

EDIT: Grunnen til at jeg får luftbobler, er at vannet kommer i så høy hastighet tilbake i res, som gjør at det blir bobler i vannet, og den svampen eller hva jeg skal kalle den, klarer ikke å fange opp alle.

Endret av Taake89
Lenke til kommentar

Prøv å åpne toppventilen mens loopen går for å blø ut luft, og fyll på mer væske om du har. Evnt fikse deg noe antisyklon nedi der :)

Siden tempen på skjermkortene er ok ville jeg antatt at det er noe med CPU-blokka...

Lenke til kommentar

Skal skaffe meg mere batterivann så jeg får fylt på. Også kjøper jeg meg noe kjølepasta og resitter CPU-blokka å ser hva som skjer.

Har du en link til en antisyklon? Eller bare ett navn jeg kan søke på, da antisyklon ikke ga flest treff :tease:

Lenke til kommentar

GTX780 med EK Titan SE og bakplate? ;)

5500? :)

Det var j*vlig billig... er det noe arbeidsskade eller feil med greiene eller :p

Hadde det ikke vært for at jeg har bestilt alt jeg trenger selv, så hadde du fått litt penger av meg.

Lenke til kommentar

Det var j*vlig billig... er det noe arbeidsskade eller feil med greiene eller :p

Hadde det ikke vært for at jeg har bestilt alt jeg trenger selv, så hadde du fått litt penger av meg.

Det er jo fordi jeg har brukt kortet siden launch :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...