Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folkens, hva er bråk?

Jeg syns bråk er alt som lager lyd. En Noctua på full hastighet er i mine ører bråk. En DDC-pumpe bråker også, men ikke mye. En vifte på rundt 1000 rpm er stille, og en harddisk er også bråkete i de fleste tilfeller.

Hva mener dere er bråk?

Har ikke et øre til overs for Microplex. Har riktignok aldri handlet der, men de har ikke svart på en eneste mail jeg har sendt - uansett hva det har vært spørsmål om.

Mist har jeg heller ikke erfaring med, men skal få testa det snart.

Du hører ikke en 355 for og si det slik da så ;)

I do. :p Men begge er gode pumper, selv om det er en ytelsesforskjell der. ;)

355 er jo utvilsomt best, og støyforskjellen er minimal.

Lenke til kommentar

Kva er bråk? Veel... Bråk er i utgangspunktet all uønska støy, which means... Omtrent alt - unntatt musikk. :innocent:

Men seriøst. Kor mykje lyd som må til før det blir oppfatta som bråk er ganske individuelt. Nokon meiner 15 dB er bråk, andre meiner 20, andre igjen er døve og bryr seg ikkje... :p

Men eg trur ikkje eigentleg bråk berre kan målast i dB. Ein lyd kan vere ganske sterk, men ikkje like irriterande som ein svak lyd på ein irriterande frekvens. Slikt går meg på nervane. Ellers er ikkje eigentleg lyden av vifter som bles så gale å høyre på så lenge det berre er den lyden. Harddiskvibrasjonar derimot! bah, slik usystematisk dirring er ikkje til å halde ut...

Men eg veit at ikkje alle andre er einig med meg i dette, så kva som er bråk blir veldig vanskelig å seie fordi det er så individuelt.

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Fuck dB. Det har ingenting med bråk å gjøre. :p Mye lyd er ikke nødvendigvis bråk, så det blir etter min mening feil å måle det slik. Det er en individuell oppfatning, og kan best komme fram gjennom sammenligninger og forklaringer.

Det er min mening :)

Men eg trur ikkje eigentleg bråk berre kan målast i dB. Ein lyd kan vere ganske sterk, men ikkje like irriterande som ein svak lyd på ein irriterande frekvens. Ellers er ikkje eigentleg lyden av vifter som bles så gale å høyre på så lenge det berre er den lyden.

Enig der. En sinuskurve er fryktelig! :p Gjevn myk lyd har jeg ingenting mot.

Lenke til kommentar

Mongol General: Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?

Mongol: The open steppe, fleet horse, falcons at your wrist, and the wind in your hair.

Mongol General: Wrong! Conan! What is best in life?

Conan: To crush your enemies, see them driven before you, and to hear the lamentation of their women.

Mongol General: That is good! That is good.

Er det bråk? Eller pent lyd? :hmm:

Lenke til kommentar

Det der er of course pen lyd :new_woot:

Mumriken: 2x5870, ikke at de bråler så fælt. Jeg kan trygt kjøre de på 25%, men da hvner de i 70 gradene i tunge spill...noe jeg ikke tolererer:P

Så må ha rundt 40% på de for og få tempen jeg kan leve med:)

Bredia: Det har jeg til system..og ja enig med deg i :love:

Bruker en Ocz Vertex 30gb til system og 2x150 Raptor i raid0. Og Raptorene gir fin hastighet i raid. Har vurdert en slik koolanze-hd blokk..skrur en hd på hver side av blokken og setter den inn i fronten eller hvor du har hdene.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...