Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke så stor forskjell i temperatur, men STOR forskjell i lydnivåer.

Har vel litt lavere temp enn da jeg hadde H100 på høyeste innstilling, med 360 radiatoren hører jeg ikke viftene i det hele tatt.

Nja, samme chippen som kjører 40C 5-10% Load @4GHz kjørte 65C 100% Load custom vannkjøling 4.5GHz... + Hvor mange lukkede systemer dekker GPU?

En annen ting, ser mange kaller det "åpen" vannkjøling, er ikke "custom" eller hva med noe så norskt som "skreddersydd"? (Ja, den siste er mest på spøk :p)

OT: Noen som vil ha 5% Rabattkupong hos http://www.watercoolinguk.co.uk/ ? (fikk 2 når jeg kjøpte noe greier der sist) (Obs! Minstesum = 25£)

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom H100 og et EK-sett med en slank 360 radiator var 10-15 grader. H100 slet med å holde tempen noe særlig under 70 grader, og alt over 4.5 Ghz var ustabilt.

3930K på 4.5Ghz 1.38v på H100 kontra 4.7Ghz med EK-settet. I tillegg ble det betydelig mindre støy.

Lenke til kommentar

Ha radiatoren på utsiden da. Det er slik jeg har det, ellers tar radiatoren i ramen min lol (60mm 360 rad).

DuraN, de tempsa du sier du har virker helt syke for meg. Hvordan lufttemp er det rundt pcen din?!

Det var faktisk vinter samt gulvkaldt rom. Sånn er det å være fattig student og bo i en sliten kåk! Med EK-loopen steg vel tempen med rundt 5 grader om sommeren.

Hjelper vel å bo i Trøndelag også, 10-15 grader og regn i snart en måned :)

Akkurat nå, med en rimelig mye større loop, ligger vanntempen på 27-28 grader. Har ikke belasta CPU'en noe særlig, men det høyeste jeg har sett etter noen timer med gaming (BF3) er 56 grader, 4.6Ghz 1.34v. Har et GTX780 i loopen også, men tempen der kommer jo aldri over 39 grader uansett :p

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Det var faktisk vinter samt gulvkaldt rom. Sånn er det å være fattig student og bo i en sliten kåk! Med EK-loopen steg vel tempen med rundt 5 grader om sommeren.

Hjelper vel å bo i Trøndelag også, 10-15 grader og regn i snart en måned :)

Akkurat nå, med en rimelig mye større loop, ligger vanntempen på 27-28 grader. Har ikke belasta CPU'en noe særlig, men det høyeste jeg har sett etter noen timer med gaming (BF3) er 56 grader, 4.6Ghz 1.34v. Har et GTX780 i loopen også, men tempen der kommer jo aldri over 39 grader uansett :p

Hvilket EK kit har du?

Lenke til kommentar

Hei,

Ser ikke ut som Frozen sender til Norge.

Noen som vet om et sted, eventuelt et norsk sted der det selges Monster radiatorer? :o 80MM BBY

http://www.performan...&keyword=monsta

Jeg har iallefall bestillt herfra mange ganger til Norge :)

Mener på at jeg har bestillt fra frozen cpu også.

Hva slags kabinett skal du ha Monsta i da? Selv klarer jeg meg med EK 480 xtx med 64mm :p Dog har plass i toppen av kabinettet til Monsta med push vifter

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Med small FFT på prime 95 så kommer jeg helt opp i 85 grader på den varmeste kjernen min..

1,4v LLC på regular og 120% powersomething.

Har en 360x60 og en 280x60. Lufttemp på ca 27c.

Er dette veldig varmt, eller er det normalt?

Vært borte noen dager, men dette er ikke normale temps. Hvordan er resten av oppsettet ditt, pumpe osv. ? Har du mulighet for å måle flow? Remontere CPU-blokka? Noe er ikke helt som det skal i loopen din tror jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...