Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

La meg se.

En 45MM med 16 FPI.

Eller en 60MM med 11 FPI.

Hva vil være best? Single radiator til kjøling av CPU.

Det kommer an på viftene du bruker ;)

Av det jeg har lest av tester er det små variasjoner i ytelse mellom 8 og 16 fpi med "normale" vifter (800-1800 RPM,) mener å huske at du kunne få ca 10% mer kjøleytelse ut med dobbel fpi på 3000RPM Delta-vifter. For meg blir det litt meningsløst med slik minmaxing i vannkjøling, hvor ofte vil 10% ha noe å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et skudd i det mørke, men det er ikke tilfeldigvis noen med H100i som har LGA 1155 standoff-skruer (de som er "like lange på begge sider") til overs? To av mine knakk når jeg prøvde å montere... :(

Er det samme skruer på H100? Har den, mulig jeg har noen skruer til overs. :)
Lenke til kommentar

Hvilken kjølepasta du bruker er lite viktig, bare kjøp en som ikke stivner og "limer" kjøleren fast til IHS'en. Tror majones hadde 4 grader høyere temp enn NH-1 feks.

Majones skiller vel seg ved ikke-så-alt-for-høy temp, så det er vel kanskje ikke helt ideelt som kjølepasta. :p

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet ikke om dette er riktig sted, men prøver meg her!

Jeg har en i5-3750k og et Radeon 7850. Hvis jeg vil vannkjøle CPU billigst og enklest mulig - hva velger jeg da? Er sånne løsninger brukbare? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=790582#extra

Å redusere støy er svært viktig for meg!

Hvis det er enkelt og ikke altfor dyrt, så kunne jeg tenke meg å vannkjøle GPU. Da kan jeg like gjerne bytte ut det gamle stålmonsteret av et Chieftec-kabinett i samme slengen. Har dere noen konkrete anbefalinger? Kunne tenke meg å holde budsjettet for vannkjøling og nytt kabinett til ca 2-2500 kr, men gjerne mindre.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er riktig sted, men prøver meg her!

Jeg har en i5-3750k og et Radeon 7850. Hvis jeg vil vannkjøle CPU billigst og enklest mulig - hva velger jeg da? Er sånne løsninger brukbare? http://www.komplett....ku=790582#extra

Å redusere støy er svært viktig for meg!

Hvis det er enkelt og ikke altfor dyrt, så kunne jeg tenke meg å vannkjøle GPU. Da kan jeg like gjerne bytte ut det gamle stålmonsteret av et Chieftec-kabinett i samme slengen. Har dere noen konkrete anbefalinger? Kunne tenke meg å holde budsjettet for vannkjøling og nytt kabinett til ca 2-2500 kr, men gjerne mindre.

Blir vanskelig å kjøle GPU+CPU samt kjøpe nytt kabinett for UNDER 2500 kroner. Grovt anslag: du må legge på minst 500 kroner til.

Lenke til kommentar

Blir vanskelig å kjøle GPU+CPU samt kjøpe nytt kabinett for UNDER 2500 kroner. Grovt anslag: du må legge på minst 500 kroner til.

OK. Jeg har ikke noe fast budsjett på det her, men jeg må bare begrense meg litt ettersom datamaskiner er blitt en sekundær hobby her i livet. ;)

Da tolker jeg det sånn at jeg heller bør kjøpe et skikkelig kit som man må sette sammen selv, heller enn slike ferdigløsninger som jeg linket til fra Komplett.no.

Da kan jeg nok lese meg frem til litt i guidene her i forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...