Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, har tenk å starte et lite mod/vannkjøling prosjekt når sommeren kommer. Og trenger dermed litt mer hjelp en hva google kan gi meg.

Planen for modding er å få et matx kort vannrett inn i en liten bitfenix prodigy, noe jeg tror skal gå forsåvidt fint, selv om det kanskje blir litt trangt om plassen.

Vannkjøling delen, og det jeg trenger mest hjelp er angående hvor mange radiatorer jeg trenger, og hvor tykke dem må være. Har helst lyst til å bruke en så tykk 240mm radiator som mulig (mer en 60mm). Eller om jeg må gå opp til en 360mm radiator, selv om det krever mer modding.

Det som skal kjøles blir en i5-2500k og en 7970 (ikke ghz edition). Jeg kan tvinge meg selv å kjøre det på stock vist det er mulig å få det til med en 240mm radiator om det er mulig.

 

Alle tips er hjertelig velkomne!

 

-Pus

Lenke til kommentar

Akkurat, men Nvidia om Intel velger å sitte med skjegget i postkassa :p

 

Nei? De har en helt annen markedstrategi som de tydeligvis tjener bra på. De bruker den strategien som de tror vil gjøre at de tjener mest mulig penger. Det gjør de andre firmaene også, bare at de ofte bommer og må ta en ny vurdering.

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Nei? De har en helt annen markedstrategi som de tydeligvis tjener bra på. De bruker den strategien som de tror vil gjøre at de tjener mest mulig penger. Det gjør de andre firmaene også, bare at de ofte bommer og må ta en ny vurdering.

Hvordan tjener de penger på at noen fortsatt har en 560Ti i butikk, og selger den til samme pris som 6X0 Ti? :huh:
Lenke til kommentar

Heihei, driver og planlegger vannkjøling til mitt Fractal design R4. Men titter litt på skjermkort blokk og ifølge den EK CoolingConfigurator skal jeg ha 680 blokk på mitt 670 kort.. synes det høres rart ut. Så da er jeg jo ganske usikker på hva som faktisk passer. Noen forslag? :hmm:

 

http://www.coolingconfigurator.com/step1_complist?gpu_gpus=691

 

Dette er skjermkortet jeg har: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=751040

Lenke til kommentar

Trenger forslag til gode 140mm vifter for radiatorbruk. Ideelt sett og estetisk sett skulle jeg hatt Corsair SP140 men de finnes jo ikke enda, bare AF-versjonen. Noiseblocker er vurdert, samme med Scythe Slip Stream XT (ikke på lager enda). Noctua er uaktuelt på grunn av fargen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...