samye83 Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Gir en annen look, kan bli meget tøff hvis moddinga passer med resten av tingene. Legg ut bilder når du er ferdig Lenke til kommentar
ToothBear Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 jeg er usikker på om jeg kommer til å bruke dettte, da det var veldig vanskelig å stramme fittingsen uten at både slange og sleeve vrir seg av motsatt side.spesielt på bitspower fittingsene, da de ikke har sekskant til å stramme med Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 jeg er usikker på om jeg kommer til å bruke dettte, da det var veldig vanskelig å stramme fittingsen uten at både slange og sleeve vrir seg av motsatt side.spesielt på bitspower fittingsene, da de ikke har sekskant til å stramme med Ett lite triks for å ungå at slangen vrir seg når det gjelder compression fittings er smøre på litt vaselin på insiden av kanten på "klemme skruen". Da tar den ikke med seg slangen når du skrur til. 3 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Vaselin har så mange bruksområder Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Vaselin har så mange bruksområder TMI !! Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Jeg måtte ut på google for å finne ut hva TMI betydde, hehe. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Jeg måtte ut på google for å finne ut hva TMI betydde, hehe. Vi burde hatt skype emoticons Lenke til kommentar
ToothBear Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 ja, får vel prøve å ha på litt lube neste gang jeg bruker comp. fittings, hehe. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Hvorfor koster LD V7 så mye? 700kr mer så får man jo V8... Eller 900D, som er billigere! Etter å ha brukt nesten 20 timer med hodet nedi et PC-V7 stemmer jeg med dp. Det er det desidert beste kabinettet jeg har jobba med. Var sykt provosert over alle umbracoskruene til å begynne med, men når jeg fikk hosta opp et annet verktøy ble det bedre. Så nå ryker Obsidian 700D til fordel for noe lettere og finere Hvis noen vil kjøpe et 700D (800D uten vindu) så rop ut. Kan få med en EK XT360-radiator på kjøpet Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Etter å ha brukt nesten 20 timer med hodet nedi et PC-V7 stemmer jeg med dp. Det er det desidert beste kabinettet jeg har jobba med. Var sykt provosert over alle umbracoskruene til å begynne med, men når jeg fikk hosta opp et annet verktøy ble det bedre. Så nå ryker Obsidian 700D til fordel for noe lettere og finere Hvis noen vil kjøpe et 700D (800D uten vindu) så rop ut. Kan få med en EK XT360-radiator på kjøpet Ja, har man riktig verktøy, så er det ikke noe problem Men hvilket LD kabinett var det som fikk thumbscrews? Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 (endret) Det er thumbscrews på harddiskburene på V7 iaff. Men for å fjerne deksel til PSU, harddiskbur samt griller for radiator i topp og front så er det umbraco som gjelder! Endret 24. april 2013 av DuraN Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Det er thumbs på HDD LD PC-V8 Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Har sett litt på komponenter så langt. Tenkte meg en av disse to, 1, 2, gpu blokkene, med mindre dere anbefaler andre. Ser også på denne radiatoren, samt ja pumpa som jeg spurte om. Hvis du mener radiatoren er way overkill, så er tanken at CPU skal også kjøles ned av den etter hvert. Og jeg vil at det skal være stille. Hater å sitere meg selv, men om jeg kunne få noe innputt på dette hadde jeg blitt glad Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 (endret) Ordet overkill er vel et ukjent fenomen hos etusiaster. Jo mer radiatorflate, jo mer stillhet/kjøling kan man få. Og når man trenger mer kjøling, kan man skru opp viftene. Så xtx 480 er midt i blinken hvis du har plass til den. De gpublokkene som du har sett på vil yte likt, bare ene har nickelbelegg. Kjøp den du syns ser penest ut. Når det kommer til pumpe vil jeg alltid anbefale d5 pumper. Jeg har nå 3 stykker av den, og er kjempe fornøyd. Modding muligheter gjør også denne pumpa attraktiv. Den er stygg uten modding, hehe. Denne gpu blokka skal yte litt bedre enn ek blokkene. Også ser den ganske fin ut også. Endret 24. april 2013 av samye83 Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Ordet overkill er vel et ukjent fenomen hos etusiaster. Jo mer radiatorflate, jo mer stillhet/kjøling kan man få. Og når man trenger mer kjøling, kan man skru opp viftene. Så xtx 480 er midt i blinken hvis du har plass til den. De gpublokkene som du har sett på vil yte likt, bare ene har nickelbelegg. Kjøp den du syns ser penest ut. Når det kommer til pumpe vil jeg alltid anbefale d5 pumper. Jeg har nå 3 stykker av den, og er kjempe fornøyd. Modding muligheter gjør også denne pumpa attraktiv. Den er stygg uten modding, hehe. Denne gpu blokka skal yte litt bedre enn ek blokkene. Også ser den ganske fin ut også. Tusen takk Tja vet ikke om jeg vil kalle meg for en entusiast da. Med litt hjelp fikk jeg bygd min første PC i sommer. Og nå ser jeg på mulighetene til å skaffe bedre kjøling. Men er usikker på om jeg synes det er verdt prisen. Jeg har ikke plass til en 480 radiator uten å gjøre store endringer på kabinettet, men hadde håpet å kunne feste den enten bakpå, utenpå kabinettet, eller oppå. Da kan jeg jo bare legge den oppå til å begynne med da. Har forresten allerede radiatoren til H100 i toppen på min. (CPU inkluderes senere i loopen). Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Skal du slenge den utenfor, kan du godt kjøpe en 560 radiator Jeg kan anbefale black ice sr1 560 hvis du vil ha en stille pc. Du får måle litt, slik at radiatoren ikke stikker ut på alle kanter. Er det plass, så blir det bra. Men 480 vil holde mer enn nok til cpu og gpu loop. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Tusen takk Tja vet ikke om jeg vil kalle meg for en entusiast da. Med litt hjelp fikk jeg bygd min første PC i sommer. Og nå ser jeg på mulighetene til å skaffe bedre kjøling. Men er usikker på om jeg synes det er verdt prisen. Jeg har ikke plass til en 480 radiator uten å gjøre store endringer på kabinettet, men hadde håpet å kunne feste den enten bakpå, utenpå kabinettet, eller oppå. Da kan jeg jo bare legge den oppå til å begynne med da. Har forresten allerede radiatoren til H100 i toppen på min. (CPU inkluderes senere i loopen). Om du skal ha en 480 rad så anbefaler jeg deg og like gjerne slenge inn cpu'en nå med en gang. Kosten nå blir bare prisen av en cpu blokk samt 2 fittings (frakt osv har du allerede), om du skal ha inn cpu'en i ettertid så må du bruke ekstra på frakt osv, men mest av alt du må gå gjennom styret med og tømme loopen og legge om hele løpet på slangene igjen for så og bleede det på nytt. Like greit og påkoste 400-500,- ekstra nå og ta med cpu'en. 1 Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Skal du slenge den utenfor, kan du godt kjøpe en 560 radiator Jeg kan anbefale black ice sr1 560 hvis du vil ha en stille pc. Du får måle litt, slik at radiatoren ikke stikker ut på alle kanter. Er det plass, så blir det bra. Men 480 vil holde mer enn nok til cpu og gpu loop. Tror jeg får en radiator som blir like høy eller lang som kabinettet mitt jo Har spurt på et annet forum å og der ble svaret at 360 burde holde i massevis Om du skal ha en 480 rad så anbefaler jeg deg og like gjerne slenge inn cpu'en nå med en gang. Kosten nå blir bare prisen av en cpu blokk samt 2 fittings (frakt osv har du allerede), om du skal ha inn cpu'en i ettertid så må du bruke ekstra på frakt osv, men mest av alt du må gå gjennom styret med og tømme loopen og legge om hele løpet på slangene igjen for så og bleede det på nytt. Like greit og påkoste 400-500,- ekstra nå og ta med cpu'en. Hadde ikke tenkt å inkludere CPU før jeg bytter den ut om noen år. Har Ivy Bridge, tenkte jeg skulle vente 2-3 generasjoner med å oppgradere den. Jeg får ok overklokk allerede. Men fortsatt takk for tipset. Er fullt mulig jeg inkluderer CPU med en gang også. Får å feste pumpa, anbefaler dere at jeg skrur den fast i kabinettet, eller vil noe så enkelt som dobbeltsidig/gaffatape holde? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Vanlig praksis er å bruke 120mm til hver blokk plus 120mm for headroom. Dvs i ditt tilfelle så er det nok med en 360mm radiator. Men det er greit å ha mer radiatorflate hvis man ønsker en mer stillegående pc. Og itilfelle du skal ha sli/crossfire i fremtiden, så slipper du å kjøpe ny radiator. At 360mm holder i massevis kommer helt an på ytelsen til en radiator, og ikke minst hva slags vifter man bruker på den. Jeg kjøler cpu, gpu og hk med en 560. Jeg kunne ha klar meg med en 360 også, men da er det ikke så mye rom for stillegående vifter. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Vel jeg vil ha stillegående vifter. Og om prisen på 680 faller nok når 7XX generasjonen blir sluppet så er det jo fristende med et til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå