Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Det holder, men man KAN bruke en 50-75% Alkohol-vann blanding ;) Men det kan ikke kjøres lenge...

 

Det er vel mer fornuftig å la alkoholen gå igjennom "loopen" min.

Om det holder med å bare pumpe igjennom vanlig vann gjennom systemet så gjør jeg det. Kommer til å bygge om pcen i løpet av et års tid uansett så.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DI?

Har EK XT480 selv, og har planlagt å kjøpe en XTX, så jeg sier Go for it! ;) DI har dem på lager som regel, dersom du bor i nærheten av Oslo, så kan du jo hente...

DI? Jeg er rimelig ny til vannkjøling. Så prøver å finne info om det og spørr litt her og der om info også. Bor jo i Oslo så det skulle ikke være noe stort problem i hvertfall. Godt å høre at det finnes et sted i Norge jeg kan få det. Vil helst slippe å bestille fra utlandet pga den helsikes 25% mva.
Lenke til kommentar

koolance pumpa er også basert på laing d5, dvs at det er ikke så mye forskjell mellom d5, mcp655 og denne pmp450. Ut i fra spesifikasjonen så har mcp655 litt mer flowrate. Tror du vil bli fornøyd uansett hvilken du velger. Jeg har selv 2xmcp655, veldig fornøyd.

 

laing d5 pumpene er noe av de bedre på støynivå, en ddc pumpe vil bråke mer. Kjører mine på hastighet 3, hører ikke pumpa før jeg setter ørene helt inntil kabinettet. Hjelper å isolere litt, slik at den ikke forplanter vibrasjon til kabinettet.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

koolance pumpa er også basert på laing d5, dvs at det er ikke så mye forskjell mellom d5, mcp655 og denne pmp450. Ut i fra spesifikasjonen så har mcp655 litt mer flowrate. Tror du vil bli fornøyd uansett hvilken du velger. Jeg har selv 2xmcp655, veldig fornøyd.

 

laing d5 pumpene er noe av de bedre på støynivå, en ddc pumpe vil bråke mer. Kjører mine på hastighet 3, hører ikke pumpa før jeg setter ørene helt inntil kabinettet. Hjelper å isolere litt, slik at den ikke forplanter vibrasjon til kabinettet.

Har skjønt (skriveleif?) at det er en D5 basert pumpe og da veldig lik de du nevner. Tenkte at flowraten var såpass høy på denne og de andre utgavene, at jeg heller skulle se på max mottrykk.

 

Når det gjelder turtall... Kan jeg ikke like godt ha den koblet opp til skjermkortet hvis det er deg skal kjøle ned? Hvis det må på hovedkortet... Kan jeg bare koble det til en viftekontakt? Hvordan regulerer jeg turtallet (hvis jeg kan det på denne)? Bryter på pumpa?

 

Hva foreslår du for å isolere mot vibrasjoner? Jeg har Corsair 550D kabinettet, så det i seg selv er jo godt lydisolert. Men bunnen på det er jo ikke det da, hvor denne pumpa vil stå hen.

 

Siden jeg er så godt igang her så kan jeg jo like godt si hva jeg pusler litt med i tankene.

Har lyst til å vannkjøle GPUen jeg har. Et stk 680. Og da veldig gjerne lage et system som er mest mulig stillegående, selv om det til å begynne med ikke kommer til å ha så mye si siden H100 lager mest lyd for øyeblikket. Utenom når jeg spiller... Da er det skjermkortet som bråker mest.

 

Har sett litt på komponenter så langt. Tenkte meg en av disse to, 1, 2, gpu blokkene, med mindre dere anbefaler andre. Ser også på denne radiatoren, samt ja pumpa som jeg spurte om. Hvis du mener radiatoren er way overkill, så er tanken at CPU skal også kjøles ned av den etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...