Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ek lager gode vannblokker, men når det kommer til fittings/nipler så er de ikke i samme liga som bitspower. Kvalitetsforskjellen kan både sees og føles, men det koster jo sin pris da.

 

Ja, det koster litt mer, men jeg fikk veeeeldig god pris på dem. 800.- for alt det jeg trengte... Så da syntes jeg det var verdt å prøve:)

 

Mener det ble:

 

11stk komp. Nipler

2stk 90*

2stk 90* med rotasjon med komp nipler

1stk 45*

1stk y-splitt

1stk fillport

 

Endret av powersound
Lenke til kommentar

Hvor mange rpm klarer dine sp120?

 

Jeg har kjølt 920 @4ghz, chipset og 7970 med kun bix2. Funka greit, men underload måtte jeg ha 4xNb vifter med 1850rpm i push/pull. Da hørtes det ut som jetfly :p hvis man kjører enda hissigere vifter, blir det enda bedre resultat. Lyden kommer fra den ekstrem høye fpi på rad'en.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Stod opp med småen idag tidleg rundt halv åtte, 20min seinare gjekk strømmen, hørte UPS til pc'en begynte å pipe men gjekk av etter nokon få pip noko den ikkje skal. Eg gjekk opp får å sjå kva som hadde skjedd og eg såg det rant vatn på gulvet og oppi UPS'en... Slangen inn på Swifttech pumpa hadde hoppa av da eg ikkje hadde tatt strips på slangen.

 

Det heile begynte med at eg kjøpte meg nytt hovedkort, cpu og ram for ikkje så lenge sia og etter eg hadde bytta ut gamalt med nytt så ramla flow'en fra 250 l/time til 80 l/time på max og trykket i loopen hadde gått opp, noko eg synes var litt rart da eg faktisk nå hadde ein mindle blokk i loopen da eg ikkje hadde blokk til hovedkortet lenger.

 

Men men, dreit nå egentlig litt i det da 80 l/time er meir enn godt nok til å kjøle mitt system. Nokon dager seinare greide eg å ødelegge elektronikken i Aquastream XT pumpa mi da eg trudde eg snudde ein USB kabel til nokon USB porter som ikkje virka som gjorde at Aquastream XT pumpa ikkje fekk kontakt med pc'en lenger.

 

Eg bestile meg ny Aquastream XT pumpe men glømte å bestille med extra fittings men hadde nokon 90 grader plastikk som "passa". Eg kobla inn pumpa mellom den gamle Aquastream XT og Swifttech pumpa men til min store overraskelse så fekk eg ikkje meir enn 40 l/time nå og trykke i loopen hadde gått opp enda meir.

 

Fittingsen ut på nye Aquastream XT pumpa hadde ein veldig liten lekasje, to tre dråper i timen men da eg allerede hadde vert inne på techbay å bestilt nye fittings så gadd eg ikkje gjera noko med det, eg tenkte nå att systemet holdt nå til eg fekk nye fittings om nokon dager og så var eg jævlig kin på å spele :p

 

Så eg begynte å tørke opp, heldigvis var ingen ting utenom gulvet og UPS'en blitt våt. Eg bytta ut den gamle Aquastream XT pumpa med den nye da eg trudde den var begynt å tulle men det hjalp ikkje, fylling av loopen gjekk veldig seint da pumpene nesten ikkje greide å skubbe vatnet så da tenkte eg at eg får vel ta dritt jobben å sjekke radiatoren og blokkene. Da eg kom til CPU blokka greide eg ikkje å blåse igjenom den og det var ikkje så veldig merkelig.

 

Eg hadde klart å glømme litt papir som eg putta i cpu blokka så den ikkje skulle dryppe da eg monterte den må det nye hovedkortet/cpu'en.

 

tettcpublock.jpg

Endret av X672
Lenke til kommentar

Bummer:( Btw, 80l/min er en helsikes mye vann. 80l i timen høres bedre ut.

 

Ingenting vart ødelagt utenom kansje UPS'en men tester ikkje den før den har tørka og eg fekk rydda opp i masse kabelrot så det kom noko godt ut av det :)

 

Skal selfølgelig vera l/time ja, på jobben så går det alltid i kubikk eller l/min :)

 

Nei... En laing D5 klarer 25L/min

 

80 l/min er veldig masse for ett vannkjølings system til hjemmepc, du må har 4 Laing D5 pumper i serie for å greie +80 l/min vist flow kurven er linjær, noko den sikkert ikkje er og pluss på 2-3 blokker så skal det godt gjerast å greie 80 l/min.

 

Eg har ivertfall ikkje sett ett vannkjølings system som greier 80 l/min til hjemmepc :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...