Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, lukkede system holder lenge for mange.

 

Men fikk et spørsmål igår som jeg ikke hadde noe godt svar på: Hvor mange/store radiatorer trenger man for å kjøle et overclocka system med cpu å 2xgpu? Finnes det egentli noe fasit her?

 

Han mente/trodde at min 360x60 ikke ville kjøle greit på dette, noe jeg vet den vill gjøre. Kunne sikkert slengt på en rad. Til, men ser ikke helt vitsen i det kabinettet jeg har nå. Kunne godt tenkt med å slenge på en 360x30 til men litt liten plass :)

Lenke til kommentar

Hvor stort radiatorareal du trenger kommer an på viftene du bruker ;)

Jeg har 2x 240mmx60mm med Gentle Typhoon @1850RPM og det hadde absolutt vært greit å ha en 120mm eller 240mm ekstra her. En enkelt 360mmx60mm vil i hvert fall sørge for at loopen blir ganske varm.

 

Da skal jeg se om jeg ikke får klemt inn den ekstra 360 jeg har... ellers må jeg gå til innkjøp av en tykkere 240 eller 280 rad. :)

Lenke til kommentar

Jeg vil si minimum en 120x60mm radiator flate pr. varmepunkt + 1, med andre ord samme som arni90 har men det er minimums oppsett i mine øyne. Radiator type i kombinasjon med vifter har selvfølgelig endel å si. Selv kjører jeg 2x 360x60mm i to looper, en til CPU(3960X @4,7GHz 1,37V) og en til 2x 7970 og vil si at til mitt bruk er dette nesten perfekt. Til min overaskelse så ser jeg at CPU-loopen er den som blir varmest noe som var stikk motsatt når jeg kjørte 980X og 2x 5870 i to looper.

Lenke til kommentar

begynner å nærme seg paring av disse nå....

 

DSC_2709_zpsb2c16616.jpg

 

da mine loddinger ikke ser særlig bra ut, og jeg har dårlig tid, lurte jeg på om noen her hadde hatt tid til å lodde en kabel for meg? hva tar du i såfall for lodding av kabler? er snakk om en usb og 3,5mm jack til lyd.

Endret av ToothBear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...