Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Ser den.

Leker litt med tanken på å gjøre noe mer ut av hobbyen enn bare når jeg skal oppgradere pcen. Som å bygge et eget kabinett eller noe sånt.

Ja, driver å gjør forberedelser på å lage eget kabinett selv også.

En form for miniatyrmodell som skal bli kabinettet hvor min nye maskin skal inn i :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei folkens.

En venn av meg har en 3770K på 4.0GHz og kjøler med CM V8 kjøler. Han har 40 grader på full load.

Kan noen i helvete fortelle meg hvordan han oppnår så gode temperaturer?

Er ikke nærheten av dette selv med custom vannkjøling.

Lenke til kommentar

Hei folkens.

En venn av meg har en 3770K på 4.0GHz og kjøler med CM V8 kjøler. Han har 40 grader på full load.

Men så kjører du 4.9GHz på en 3570K. Det sier vel litt det?

Endret av VegardBS
Lenke til kommentar

Hei folkens.

Feil med tempsensor kalles dette. 3770 ligger ofte på 40grader idle.... Noe å tenke på :)

Kurio:

Kjører du 2666mhz på rammen din? Har det selv, men det har ikkje vært helt uproblematisk. Altså jeg kunne ikkje bruke XMP, men måtte sette inn verdier manuelt. Hvilket hovedkort har du forresten?

Morro å høre dine erfaringer :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Swiftech Apogee blocka :dribble:

Det finnes jo mange Swiftech Apogee...

Akkurat som det finnes mange EK Supreme.

Selv har jeg 2 forskjellige Supreme. EK-Supremacy - Acetal + EK-Supremacy - Full Nickel.

Ser kule nok ut begge 2. Men det er ytelsen jeg er ute etter, men da er vel de fleste vannblokker ganske så like.

Lenke til kommentar

Feil med tempsensor kalles dette. 3770 ligger ofte på 40grader idle.... Noe å tenke på :)

Kurio:

Kjører du 2666mhz på rammen din? Har det selv, men det har ikkje vært helt uproblematisk. Altså jeg kunne ikkje bruke XMP, men måtte sette inn verdier manuelt. Hvilket hovedkort har du forresten?

Morro å høre dine erfaringer :)

Okei takk, han nekter å forstå, prøver å fortelle meg at kjølepasten og vifter rundt viftene er magien med 40 grader, hahaha.

Anyways, jeg har Z77 Pro. Jeg kan fint kjøre på 2666MHz på 1.9V :green:. Men jeg opplever litt bluescreens daglig. Klarer ikke sette meg inn i det atm.

Lenke til kommentar

Ja... Supremacy har jo sin egen stil, det har Appogee blokka også :p Jeg tror det blir den neste blokka jeg skal skaffe meg. Med mindre det kommer noen andre limited edition blokker :p

Hmm hørte jeg Limited ??

Har fortsatt en igjen av de her :D

Lenke til kommentar

Okei takk, han nekter å forstå, prøver å fortelle meg at kjølepasten og vifter rundt viftene er magien med 40 grader, hahaha.

Anyways, jeg har Z77 Pro. Jeg kan fint kjøre på 2666MHz på 1.9V :green:. Men jeg opplever litt bluescreens daglig. Klarer ikke sette meg inn i det atm.

Altså du kjører ikkje 2666 mhz på rammen stabilt. Hva slags timings kjører du på rammen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...