Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har

Noen som har erfaring med å ha hele vannavkjølingen utenfor pc-en i form at en løsning som ligner på koolance ERM-3K3UC, 3x360 greia til DD, eller noe annet? Har lyst å ha en litt mer kompakt pc med kjølingen utenfor. Helst en pc med så få vifter i kabinettet som mulig. Sånn ser pc-en ut nå. Har ikke gjort noe med den på et år. Fikk plutselig litt lyst til å gjøre noe mer med pc-en :D

http://oi50.tinypic.com/2r4hndl.jpg

http://oi45.tinypic.com/2rfqwc7.jpg

 

 

Dette kunne vært et mulig kabinett, men vil helst ha plass til to skjermkort

http://www.indiegogo...itx-case?c=home

 

Har et Mora 3 oppsett om du er interessert, sitter 18 stk 140mm YateLoon medium vifter på det. Sleng på en god viftestyring på hele oppsettet og kjør viftene på lav rpm så har du et stille oppsett. Ingenting av det er brukt og har ikke engang vært vann i radiatoren. Kjøpte det for et år siden men har aldri fått brukt det. Med 3x420mm radiator har du all den kjølekapasiteten du trenger for det meste av oppsett.

Lenke til kommentar

Har man noe på utsiden av kabinettet, så er det for lite ;)

Hører du sier det hele tiden, bra folk er forskjellig :D Mye lettere å ha vannkjølingen med koolance quick disconnect, koble den fra en kompakt pc og flytte på det. Trenger bare en pc som har plass til en ssd, annet lagring ligger på NAS, og hvis man smører seg med litt tolmodighet kan man vente på gtx 790 og trenger ikke større kabinett enn et som holder 4 pci plasser. (tipper den kommer til å hete noe sånnt)

Jeg har

 

Har et Mora 3 oppsett om du er interessert, sitter 18 stk 140mm YateLoon medium vifter på det. Sleng på en god viftestyring på hele oppsettet og kjør viftene på lav rpm så har du et stille oppsett. Ingenting av det er brukt og har ikke engang vært vann i radiatoren. Kjøpte det for et år siden men har aldri fått brukt det. Med 3x420mm radiator har du all den kjølekapasiteten du trenger for det meste av oppsett.

 

Sett litt på sånne radiatorer. Sykt mye kjøling, men personlig liker jeg tradisjonelle radiatorer best. :love:

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å ha hele vannavkjølingen utenfor pc-en?

Tja...

Har hele styret utenfor pc'n. Har raddisen og pumpene+vifter i naborommet...

 

Tok vekk Harddisk kjølerne i går, var litt for upraktisk å demontere de hver gang jeg skulle fysisk ha tak på en av de.

 

Så nå er pc'n rimelig stille, selv uten de hdd kjølerne.

 

Stort sett det eneste som lager lyd i pc'n bortsett fra hdd, er litt hvining fra skjermkortet når det brukes til noe.

 

9x CoolerMaster 120mm Turbine Master 800rpm vifter på ene siden av raddisen, og 2x 280mm vifter på andre siden, rimelig stille, men fortsatt så du kjenner blåsen...

 

2x Eheim 1048 pumper i serie.

 

vannkjølt PSU, Cpu og Gpu.

 

Hd6990, Icore7 3970 Extreme edition, 64 gb Corsair XMS3, 3x WD RE 4TB hdd, 1x 2 TB Seagate barracuda XT, Corsair Force3 120 og Force GT240 ssd..

 

Kjøpte ny HW etter et nylig PSU uhell, som sendte 96v opp 12v rail til diskene mine. Corsair HX800w som fant det var lurt med litt mer spenning i hverdagen...

 

http://valid.canardpc.com/2752161

post-36164-0-54220700-1364727346_thumb.jpg

post-36164-0-93541700-1364727356_thumb.jpg

Endret av SatanClaws
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uten tvil, med mindre du tenker på alle diskene hans, da :p

 

Noe tvil er det ;-), og du skal fylle en PC-V8 propp full med rads opp du skal opp på samme overflate som med 9x140mm

 

9x140 = 176400cm2

 

Fyller du opp V8 med 3x480 så har du 172800cm2 så du må evt inn med en 140mm rad i front/bak. Uansett så har du kjøling til det aller meste hvem av de to du velger.

 

Da jeg kjøpte min 9x140 så var det ment til en testbenk og da er det lite vits med et V8 kabinett. Slenge et par D5 pumper på og en vifte styring, en masse QDC's og så kunne koble hele radiator oppsettet på en benk når det skulle benches. Slenger du da radiatoren ut i kulda så har du fort KALDT vann ;-)

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Til sommeren så er jeg ferdig med dataingeniør studiet, får se om jeg gidder å fortsette med master. Tror jeg kommer til å jobbe litt først. Kommer nok til å jobbe med data/ikt/nettverkk/programmering i fremtiden. Ingen av delen har direkte med databygging/styling å gjøre, hehe.

 

Men å ha nok tid til pcbygging/vannkjøling blir nok prioritert. Er jo en hobby, og noe jeg virkelig liker.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...