Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Du kan jo bestille et nytt kretskort til pumpa, f.eks herifra. Litt tungvint, men bedre enn å kaste den. Aquastream funker jo dog helt fint uten USB, bare uten mulighet til å justere hastigheten++.

 

50 euro + frakt og moms var jo ikkje akkoratt billig det heller men har ikkje tenkt å kaste den som er ødelagt, eg sitter berre den nye inn i serie, heldig vis hadde eg den på ett lavt turtall så den er nesten lydløs :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med G.skill betaler man for ytelse, noe jeg synes teller. Ganske tøffe er de også, f.eks flare typen. På overklokking er de også generelt veldig bra.

 

Har ikkje G.Skill på komplett.no og da eg hadde ein del gavekort liggene så måtte det bli Corsair :)

Lenke til kommentar

Ah, mange takk :) Tror nok jeg må se nærmere på G.Skill nå.

 

Hørt at TridentX-serien kan oppleves som noe ustabil ved OC kontra f.eks. Corsair/Kingston - noen formening om det Nizzen?

 

Det er ikkje noe mening i det ryktet der. Brukerfeil, mangel på viten om overklokking av minnet er vanligste feil ved overklokking. Og selvfølgelig hovedkort/cpu som ikkje følger med i svingene.'

Selv har jeg nå g.sikll trident x 2666 cl10 brikkene til g.skill. Hos meg så er det cpu som ikkje følger med. Klarer ikkje over 2800mhz med den cpuen jeg har i bencheriggen.

 

Men hvor har du "hørt" at trident x oppleves ustabil? På itavisen.no ? :green:

 

Trident X er jo toppbrikkene til g.skill, noe som gjør at det er mere krevende for cpu og hovedkort for å takle ekstreme hastigheter. Dermed kan brikkene virke mere ustabile. Så det må nok være det eventuelt noen noobs tenker på med ustabile. :)

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ut ifra testen så kan jeg se at blokka er en av de mer restriktive, dvs at jetplaten som benyttes skyter vannet på kobberplata med høyere hastighet(det kan være grunnen til bedre temperatur). Men blokka var ganske stygg syns jeg.

 

Helt enig om at det ikke er noe smykke :) altså HK er jo svart så er jo ikke så at det kommer å skille seg ut så veldig. Jeg har blokket som er øverst på den listen å får jeg 5c* drop på temperaturen så spiller utseende veldig liten rolle :) dette var jo svinbillig også :)

Lenke til kommentar

Jeg ofrer gjerne et par grader for noe som ser utrolig ut :p

 

Litt enig, men er 5 grader ;) men skjønner dere godt. Får se hva jeg ender opp med, må uansett ordne meg ny reservoar så blir vel å kjøpe det samtidig. Å blir det bare det jeg skal ha så kjøper jeg det på techbay for å slippe masse styr :)

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å ha hele vannavkjølingen utenfor pc-en i form at en løsning som ligner på koolance ERM-3K3UC, 3x360 greia til DD, eller noe annet? Har lyst å ha en litt mer kompakt pc med kjølingen utenfor. Helst en pc med så få vifter i kabinettet som mulig. Sånn ser pc-en ut nå. Har ikke gjort noe med den på et år. Fikk plutselig litt lyst til å gjøre noe mer med pc-en :D

http://oi50.tinypic.com/2r4hndl.jpg

http://oi45.tinypic.com/2rfqwc7.jpg

 

 

Dette kunne vært et mulig kabinett, men vil helst ha plass til to skjermkort

http://www.indiegogo.com/projects/ncase-m1-prototype-a-mini-itx-case?c=home

Endret av mojomo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...