X672 Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Du kan jo bestille et nytt kretskort til pumpa, f.eks herifra. Litt tungvint, men bedre enn å kaste den. Aquastream funker jo dog helt fint uten USB, bare uten mulighet til å justere hastigheten++. 50 euro + frakt og moms var jo ikkje akkoratt billig det heller men har ikkje tenkt å kaste den som er ødelagt, eg sitter berre den nye inn i serie, heldig vis hadde eg den på ett lavt turtall så den er nesten lydløs Lenke til kommentar
X672 Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 med G.skill betaler man for ytelse, noe jeg synes teller. Ganske tøffe er de også, f.eks flare typen. På overklokking er de også generelt veldig bra. Har ikkje G.Skill på komplett.no og da eg hadde ein del gavekort liggene så måtte det bli Corsair Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Noen som har en 1155 CPU liggende? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Noen som har en 1155 CPU liggende? Har 2500k'en din gått ned for telling?! :nei2: Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Noen som har en 1155 CPU liggende? Nei, men jeg har et hovedkort Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Har ikkje G.Skill på komplett.no og da eg hadde ein del gavekort liggene så måtte det bli Corsair Hvem fører egentlig G.Skill her til lands? Er på tanken med å bytte ut minnet. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Hvem fører egentlig G.Skill her til lands? Er på tanken med å bytte ut minnet. Digitalimpuls.no , multicom, cdon.no, deal.no Selv har jeg handlet mest g.skill fra memoryc.com som er i Irland. Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Ah, mange takk Tror nok jeg må se nærmere på G.Skill nå. Hørt at TridentX-serien kan oppleves som noe ustabil ved OC kontra f.eks. Corsair/Kingston - noen formening om det Nizzen? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Ah, mange takk Tror nok jeg må se nærmere på G.Skill nå. Hørt at TridentX-serien kan oppleves som noe ustabil ved OC kontra f.eks. Corsair/Kingston - noen formening om det Nizzen? Det er ikkje noe mening i det ryktet der. Brukerfeil, mangel på viten om overklokking av minnet er vanligste feil ved overklokking. Og selvfølgelig hovedkort/cpu som ikkje følger med i svingene.' Selv har jeg nå g.sikll trident x 2666 cl10 brikkene til g.skill. Hos meg så er det cpu som ikkje følger med. Klarer ikkje over 2800mhz med den cpuen jeg har i bencheriggen. Men hvor har du "hørt" at trident x oppleves ustabil? På itavisen.no ? Trident X er jo toppbrikkene til g.skill, noe som gjør at det er mere krevende for cpu og hovedkort for å takle ekstreme hastigheter. Dermed kan brikkene virke mere ustabile. Så det må nok være det eventuelt noen noobs tenker på med ustabile. Endret 28. mars 2013 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Hehe, tydeligvis verre plasser enn som så Betryggende å høre, og ikke at jeg la så veldig mye i det, men kjørte gjennom noen forum-treff på nettet hvor ustabiliteten var nevnt flere steder. Får nok vurdere TridentX mot et par øvrige aktuelle merker Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Har 2500k'en din gått ned for telling?! :nei2: Nope, er til en Server @Kabom, hadde det bare vært M-ATX og ikke 1001 funksjoner jeg ikke trenger til server Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Pfft hvem trenger vel ikke overkill hovedkort for server? Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Nope, er til en Server @Kabom, hadde det bare vært M-ATX og ikke 1001 funksjoner jeg ikke trenger til server Har en 2600k, 3570k og 3770k liggende. PM om du er int. Lenke til kommentar
powersound Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Sett litt på nytt cpublock kom da over denne listen: http://www.aquatuning.de/images/product_images/600x400/13560_5.jpg Stemmer denne? At en kjøler for ca 350.- yter som de oppimot 1000.- ?? Synes det virker litt merkelig Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) Ut ifra testen så kan jeg se at blokka er en av de mer restriktive, dvs at jetplaten som benyttes skyter vannet på kobberplata med høyere hastighet(det kan være grunnen til bedre temperatur). Men blokka var ganske stygg syns jeg. Endret 30. mars 2013 av samye83 Lenke til kommentar
powersound Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Ut ifra testen så kan jeg se at blokka er en av de mer restriktive, dvs at jetplaten som benyttes skyter vannet på kobberplata med høyere hastighet(det kan være grunnen til bedre temperatur). Men blokka var ganske stygg syns jeg. Helt enig om at det ikke er noe smykke altså HK er jo svart så er jo ikke så at det kommer å skille seg ut så veldig. Jeg har blokket som er øverst på den listen å får jeg 5c* drop på temperaturen så spiller utseende veldig liten rolle dette var jo svinbillig også Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Det er så mange faktorer som kan resultere unøyaktige målinger. Det er ikke sikkert du vil merke 5 grader nedgang. Heatkiller blokkene er veldig tøffe(yter veldig godt også), jeg ville ikke ha byttet hvis jeg var deg. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Jeg ofrer gjerne et par grader for noe som ser utrolig ut Lenke til kommentar
powersound Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Jeg ofrer gjerne et par grader for noe som ser utrolig ut Litt enig, men er 5 grader men skjønner dere godt. Får se hva jeg ender opp med, må uansett ordne meg ny reservoar så blir vel å kjøpe det samtidig. Å blir det bare det jeg skal ha så kjøper jeg det på techbay for å slippe masse styr Lenke til kommentar
mojomo Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) Noen som har erfaring med å ha hele vannavkjølingen utenfor pc-en i form at en løsning som ligner på koolance ERM-3K3UC, 3x360 greia til DD, eller noe annet? Har lyst å ha en litt mer kompakt pc med kjølingen utenfor. Helst en pc med så få vifter i kabinettet som mulig. Sånn ser pc-en ut nå. Har ikke gjort noe med den på et år. Fikk plutselig litt lyst til å gjøre noe mer med pc-en http://oi50.tinypic.com/2r4hndl.jpg http://oi45.tinypic.com/2rfqwc7.jpg Dette kunne vært et mulig kabinett, men vil helst ha plass til to skjermkort http://www.indiegogo.com/projects/ncase-m1-prototype-a-mini-itx-case?c=home Endret 30. mars 2013 av mojomo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå