samye83 Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Tror den blå svampfiltret vil gjøre jobben. Får sette i en sånnen neste jeg oppgraderer loopen. Minimerer risiko for å tette igjen cpu blokka. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Den blå er grov, jeg ville satset på den første du linket til Lenke til kommentar
powersound Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Det man også må tenke på med filter, er hvor mye motstand det utsetter loopen for. Lurer på om det fine stålfilteret vil skape et større mottrykk ett hva den blå "puffen" ville gjort. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 En annen ting er plasser det FØR pumpe/ress! Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Noen som har erfaring med leveringstid fra EK sin webshop? Har ventet i snart 2 uker nå og det virker ikke som om det er noe fremgang.. Lenke til kommentar
skrokken Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Tror jeg må plukke fra hverandre hele loopen og ta med den på badet, så kjøre åpen loop med vann slik at alt blir skikkelig renset. Skal bruke pumpa til å få vannsirkulasjon, ikke trykket fra springen. Vil rense pumpene også. Har lest litt rundt at springvann er ikke helt bra. Er det noen her som har renset en hel loop med springvann før? Ble det krøll etter det(algedannelse, korrosjon)? 85 grader skal gpu'en fint tåle, men man forkorter jo dens levetid. Men det fins ingen fasit her. Enkelte gpu'er kan kjøre år etter år med skyhøy temperatur. Når 570 dør av for høy temperatur, så er det kanskje på tide å kjøpe noe nytt kjørte mitt system med springvann å frostveske i 1 år før cpu blokka ble tett, var nede i 40l/h. Etter en gjennomspyling av systemet og litt grovere rens på cpu blokka er alt tilbake til normalen (125l/h v 65HZ) Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Sitter å monterer loopen nå, og kom på at jeg kjøpte en tempsensor til vannet. Meeeen - må jeg ha egen modul for å koble sensoren til (2-pin)? Kan ikke akkurat finne noen logiske plasser til den Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Har du kjøpt sånn temp display? Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) Hehe, nei. Solgte det jeg hadde for en stund siden, men om jeg må ha det, så tror jeg den sensoren får ligge i skuffa Tenkte kanskje det var noen input for sensorer på HK, men ser ut til at jeg tok feil... Endret 9. mars 2013 av Andey- Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) Hk pleier ikke å ha sånne tilkoblinger. Aquacomputer har en sånn kickass kontroller som man kan koble til mye rart. Koster par tusen, men så sexy. På min vanntank så kan jeg skru av toppen og stikke ned en termometer som man bruker til å måle feber. Tror kanskje det hadde gjort susen også. Endret 9. mars 2013 av samye83 Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Ja, har sett den - veeeeldig pen sak! Tror nok ikke jeg gjør noe mer før 900D kommer i hus gitt. Fornøyd med pumpeoppsettet ditt så langt forresten? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) Fungerer veldig bra, må finne noe vibrasjonsdempende sak til å ha under pumpene. Men har kuttet slangen akkurat, slik at det blir vanskelig å få dem høyt nok. Finner alltid en løsning. Kjører begge pumpene på hastighet 3, blir mye turbulens i tanken. Med led lys så blir det kul effekt. Legger ved et lite stemningsbilde Endret 9. mars 2013 av samye83 3 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 R4E skal vel ha et par sensorer, men det er det eneste kortet jeg kommer på. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 R4E skal vel ha et par sensorer, men det er det eneste kortet jeg kommer på. Det stemmer, 3 stk som funker helt fint med de sensorene jeg har testet til luft og vann Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Skulle ønske flere kunne komme med sånne kontakter på hk'et. Da slipper man ekstra dings på 5.25" bay. Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Ja, det hadde ikke akkurat gjort noe - nok av ting som fyller 5.25" bay, hvertfall på Midtower Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) Ja, det hadde ikke akkurat gjort noe - nok av ting som fyller 5.25" bay, hvertfall på Midtower Ja radds Hvilket kabinett er dette? Endret 10. mars 2013 av Minhund Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) Lian li PC-343B cube case? Endret 9. mars 2013 av Mr. A Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Ja radds Hvilket kabinett er dette? Haha, akkurat ja! Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) Lian li PC-343B cube case? Både ja og nei, er en ny versjon av PC343 som er lengre og har plass til HPTX HK(SR-2/SR-X format). det har også plass til 3 stk 280 radd i tillegg til 2 stk 360 radd i 5,25 bay's så kjøling bør ikke bli noe problem. Det er fortsatt plass til 8 stk HDD selv med alle radds installert. 10 stk PCI-slots bak er ikke så dumt heller. Endret 9. mars 2013 av Minhund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå