Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg må plukke fra hverandre hele loopen og ta med den på badet, så kjøre åpen loop med vann slik at alt blir skikkelig renset. Skal bruke pumpa til å få vannsirkulasjon, ikke trykket fra springen. Vil rense pumpene også. Har lest litt rundt at springvann er ikke helt bra. Er det noen her som har renset en hel loop med springvann før? Ble det krøll etter det(algedannelse, korrosjon)?

85 grader skal gpu'en fint tåle, men man forkorter jo dens levetid. Men det fins ingen fasit her. Enkelte gpu'er kan kjøre år etter år med skyhøy temperatur. Når 570 dør av for høy temperatur, så er det kanskje på tide å kjøpe noe nytt ;)

Vet ikke om det er riktig sted å spørre, men mye slitasje er det på gpuen når den kjører på 99% hele 24/7 med 85 grader. Er ett 570kort klokket til 900 mhz på core

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Springvann skal fungere fint det. Jeg flusher radiatorene mine med det og har fremdeles krystallklart vann etter 9-10mnd, men nå bruker jeg algedødare/kobbersulfat i loopen også. Det burde man gjøre uansett i mine øyne.

En annen mulighet er å kjøpe en liten pumpe og et vannfilter så du kan resirkulere batterivann/sterilt til rensing/flushing. Tror jeg betalte 200kr på Biltema inkl. slanger.

Lenke til kommentar

vet ikke. kan høre i morgen. rørene er ikke veldig lette å jobbe med.

Det så veldig bra ut. 316 er stivt å jobbe med men ser veldig fint ut i mine øyne. Leder jo varme sånn tålig bra også. Er det fittings med klemring eller er det med pakning? Vet du den innvendige diameteren?
Lenke til kommentar

Wow, enten sugde swiftech apooge gt blokka mi, ellers så rocker ek supremacy blokka. Load tempen(prime95) gikk ned fra 70 grader til 57 grader (i7 920@4ghz). Bytta ut gammel as5 med noctua nt1 også, men skal ikke være så mye forbedring på grunn av det. Eneste er at 2 pumper bråker litt mer enn jeg hadde ønsket.

pwm temperaturen på hk'et forandret ikke særlig på seg etter at jeg monterte på xspc blokka. Når jeg kjører prime95 så blir det langt over 60 grader også. Menmen, slipper nå vifte over kjøleribbene.

Edit: Varmeste kjerne er 61 grader nå.

Springvann skal fungere fint det. Jeg flusher radiatorene mine med det og har fremdeles krystallklart vann etter 9-10mnd, men nå bruker jeg algedødare/kobbersulfat i loopen også. Det burde man gjøre uansett i mine øyne.

Så frostvæske er ikke nok alene? Endret av samye83
Lenke til kommentar

Jauda, men den er vel ikke så hard mot groe/alger. Mener å ha lest at det faktisk kan virke som algemat hvis man bruker små mengder. Brukte frostvæske selv i en periode, men siden korrosjon sjeldent er et problem i en moderne loop rettet jeg heller fokus mot å forebygge algevekst.

Har sett brukere på OCN som har kjørt kun vann i et drøyt år så hvis man er nøye med å rengjøre på forhånd tviler jeg på at man behøver noe som helst. Uansett bedre safe than sorry.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Prøver igjen med litt mer spesifike spørsmål.

1. Sitter på 1stk 360x30 og 1stk 120x30. Kan man få greie temperaturer på cpu og 2stk hd7970 med disse?

2. Har en D5 pumpe som funket greit i min forrige loop, men hvor mye bedre er det med 2 pumper?

3. Jeg må komplitere loopen med kjøleblokkene, hvor er dette billigst?

Lenke til kommentar

med til sammen 480 rad så holder det til cpu og 2xgpu. Med 2 pumper så får man mer trøkk i loopen. Jeg valgte å gå for 2 pumper fordi jeg har så mange 90grader fittings, og det begynner å bli flere blokker i loopen. Også gjør jeg det for redundans. Hvis en pumpe streiker, så er det en annen som går. Sjansen for å svi noe er så å si minimert.

Billigst blir å kjøpe fra bruktmarkedet. Jeg solgte nettopp en 7970 blokk, så det er sikkert flere som kommer til å selge sine når de oppgraderer. Ellers kan du ta en titt på digitalimpuls eller techbay. De holder seg til Norge, og du slipper tullet med moms osv.

Algerdreper og frostvæske går fint sammen?

Endret av samye83
  • Liker 1
Lenke til kommentar

med til sammen 480 rad så holder det til cpu og 2xgpu. Med 2 pumper så får man mer trøkk i loopen. Jeg valgte å gå for 2 pumper fordi jeg har så mange 90grader fittings, og det begynner å bli flere blokker i loopen. Også gjør jeg det for redundans. Hvis en pumpe streiker, så er det en annen som går. Sjansen for å svi noe er så å si minimert.

Billigst blir å kjøpe fra bruktmarkedet. Jeg solgte nettopp en 7970 blokk, så det er sikkert flere som kommer til å selge sine når de oppgraderer. Ellers kan du ta en titt på digitalimpuls eller techbay. De holder seg til Norge, og du slipper tullet med moms osv.

Algerdreper og frostvæske går fint sammen?

Ser ingen grunn til at det ikke skal gå ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...