Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du vannkjøle begge delene i det kabinettet så må radiatoren være en forbanna sjukk radiator med høy FPI med 3K rpm vifter. Eller du kan ha en ekstern radiator boks.

Ok skal vi se. Modifiser det! kutt hull for en 240 radiator i toppen (hvis det er plass) plasser en 120mm radiator bak, modifiser fronten til å ta en radiator

Det tror jeg skal gå

Som sagt, det blir helt klart noe dremling og jeg skal få plass til en 280 rad i toppen så lenge den ikke er så grusomt tykk, da den vil bygge for langt ned over HK.

I front kan jeg forøvrig slenge inn den tykkeste 120mm radiatoren jeg kan dytte luft gjennom uten at det bråker for mye.

1 * 120mm rad + 1 * 280 mm rad må vel klare å dra unna 300 watt varme (ved 100% load) uten at jeg må inn med jetmotorer og et beist av ei pumpe?

Ville skjært hull i bunn jeg heller, helt ærlig.

Etter som at PSU er plassert i bunn så vil jeg ikke få noe betraktelig bedre plass ved å montere den der, har også erfart at å suge inn luft helt nede på gulvet ikke er et sjakktrekk da maskinen mildt sagt blir en støvmagnet.

Lenke til kommentar

Etter som at PSU er plassert i bunn så vil jeg ikke få noe betraktelig bedre plass ved å montere den der, har også erfart at å suge inn luft helt nede på gulvet ikke er et sjakktrekk da maskinen mildt sagt blir en støvmagnet.

Ah. Så ikke på bildene at det var tilfellet før nå. Da så. Have fun with that, I guess.

At det suger inn fra gulvet skal være likegyldig om du gjør den fornuftige tingen kalt støvfiltre, samme hvor du har inntak.

Lenke til kommentar

Ja det er en tricky situasjon... men altså, er det noen som har noen form for oversikt over hvor stor radiator som anbefales per watt varmeeffekt?

eventuelt en kalkulator? utifra TDP på CPU og GPU så vil jeg ha rundt 300 watt med varme å kvitte meg med, klarer jeg dette med en 280 + 120mm rad?

Lenke til kommentar

280 + 120 burde være plenty til 300w, med mindre du kjøper virkelig sørgelige komponenter til loopen din. Jeg mener å ha hørt at en 120mm single kan ta ca 150w, litt avhengig av kvalitet på radiator og vifte. Corsair har jo endel 120mm-CPU-sett som fint kan klokkes på, så 150w virker som et realistisk tall i mine øyne. En 140mm vil sikkert greie 200w, da arealet er ca 1/3 større.

Anbefaler Scythe Gentle Typhoon, de har 1150rpm-varianten på digitalimpuls. Har selv 1850rpm-varianten, og de høres relativt lite. Basert på det er nok 1150rpm-typen omtrent lydløs.

Lenke til kommentar

Hvor stor tank trenger man egentlig? formålet med tanken er bare å forhindre bobler og at man har litt "overskuddsvann" til å holde systemet godt fylt right?

Og ja EKWB har noen flotte blokker, om jeg skal gå for full on vannkjøling så blir det nok acetal + nickel komboen til EK tror jeg, passer fargetemaet sånn ellers i kabinettet.

Lenke til kommentar

Etter å ha lekt litt med wannkjølingsplanene mine i autodesk123d så ser jeg at å få inn en 280mm radiator blir litt ambisiøst.

Er det noen som vet hvordan produsent det er på techbay sine egen brandede radiatorer? (denne)

regner med at de rebrander radiatorer fra en eller annen produsent og det er ikke mye review på techbay sine egne liksom :p

Lenke til kommentar

Etter å ha lekt litt med wannkjølingsplanene mine i autodesk123d så ser jeg at å få inn en 280mm radiator blir litt ambisiøst.

Er det noen som vet hvordan produsent det er på techbay sine egen brandede radiatorer? (denne)

regner med at de rebrander radiatorer fra en eller annen produsent og det er ikke mye review på techbay sine egne liksom :p

Magicool ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...