w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Jeg idler på 30 nå og PC'en har stått på i ca 100 timer snart Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 I følge profilen har han "i5 3570K 4.9GHz." Så da er det ikkje 25 grader idle med mindre det er veldig kaldt på rommet. Men noen liker å fryse i hjel Lenke til kommentar
weebl Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Skal du vannkjøle begge delene i det kabinettet så må radiatoren være en forbanna sjukk radiator med høy FPI med 3K rpm vifter. Eller du kan ha en ekstern radiator boks. Ok skal vi se. Modifiser det! kutt hull for en 240 radiator i toppen (hvis det er plass) plasser en 120mm radiator bak, modifiser fronten til å ta en radiator Det tror jeg skal gå Som sagt, det blir helt klart noe dremling og jeg skal få plass til en 280 rad i toppen så lenge den ikke er så grusomt tykk, da den vil bygge for langt ned over HK. I front kan jeg forøvrig slenge inn den tykkeste 120mm radiatoren jeg kan dytte luft gjennom uten at det bråker for mye. 1 * 120mm rad + 1 * 280 mm rad må vel klare å dra unna 300 watt varme (ved 100% load) uten at jeg må inn med jetmotorer og et beist av ei pumpe? Ville skjært hull i bunn jeg heller, helt ærlig. Etter som at PSU er plassert i bunn så vil jeg ikke få noe betraktelig bedre plass ved å montere den der, har også erfart at å suge inn luft helt nede på gulvet ikke er et sjakktrekk da maskinen mildt sagt blir en støvmagnet. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Du slipper å støvsuge rommet hvis du finner en 2-3K rpm vifte og en radiator og plasserer den i bunnen som intake Jeg får ikke senket vcore'en min... Den er stuck på 1.336.... Endret 15. februar 2013 av Kabom Lenke til kommentar
weebl Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Du slipper å støvsuge rommet hvis du finner en 2-3K rpm vifte og en radiator og plasserer den i bunnen som intake men du må rengjøre pcen Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Etter som at PSU er plassert i bunn så vil jeg ikke få noe betraktelig bedre plass ved å montere den der, har også erfart at å suge inn luft helt nede på gulvet ikke er et sjakktrekk da maskinen mildt sagt blir en støvmagnet. Ah. Så ikke på bildene at det var tilfellet før nå. Da så. Have fun with that, I guess. At det suger inn fra gulvet skal være likegyldig om du gjør den fornuftige tingen kalt støvfiltre, samme hvor du har inntak. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Ja det er en tricky situasjon... men altså, er det noen som har noen form for oversikt over hvor stor radiator som anbefales per watt varmeeffekt? eventuelt en kalkulator? utifra TDP på CPU og GPU så vil jeg ha rundt 300 watt med varme å kvitte meg med, klarer jeg dette med en 280 + 120mm rad? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 280 + 120 burde være plenty til 300w, med mindre du kjøper virkelig sørgelige komponenter til loopen din. Jeg mener å ha hørt at en 120mm single kan ta ca 150w, litt avhengig av kvalitet på radiator og vifte. Corsair har jo endel 120mm-CPU-sett som fint kan klokkes på, så 150w virker som et realistisk tall i mine øyne. En 140mm vil sikkert greie 200w, da arealet er ca 1/3 større. Anbefaler Scythe Gentle Typhoon, de har 1150rpm-varianten på digitalimpuls. Har selv 1850rpm-varianten, og de høres relativt lite. Basert på det er nok 1150rpm-typen omtrent lydløs. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Noen som har tips til noen greie blokker, pumpe og tank da? Gjerne en pumpe og tank i samme enhet. er ekwb et trygt kort å spille på? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Her har du tank og pumptopp også velger du en av pumpene i lsiten under. Også her har du en CPU blokk som har samme tema som pumpetoppen. Men det kommer selvfølgelig ann på budsjettet ditt Lenke til kommentar
weebl Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Hvor stor tank trenger man egentlig? formålet med tanken er bare å forhindre bobler og at man har litt "overskuddsvann" til å holde systemet godt fylt right? Og ja EKWB har noen flotte blokker, om jeg skal gå for full on vannkjøling så blir det nok acetal + nickel komboen til EK tror jeg, passer fargetemaet sånn ellers i kabinettet. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Man trenger ikke så stor tank, bare det er en tank som ligger før pumpa så den ikke kjører på luft og ødelegger seg selv. Jeg bruker selv acetal - nickel blokken til EK og jeg digger den Lenke til kommentar
weebl Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Etter å ha lekt litt med wannkjølingsplanene mine i autodesk123d så ser jeg at å få inn en 280mm radiator blir litt ambisiøst. Er det noen som vet hvordan produsent det er på techbay sine egen brandede radiatorer? (denne) regner med at de rebrander radiatorer fra en eller annen produsent og det er ikke mye review på techbay sine egne liksom Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Etter å ha lekt litt med wannkjølingsplanene mine i autodesk123d så ser jeg at å få inn en 280mm radiator blir litt ambisiøst. Er det noen som vet hvordan produsent det er på techbay sine egen brandede radiatorer? (denne) regner med at de rebrander radiatorer fra en eller annen produsent og det er ikke mye review på techbay sine egne liksom Magicool Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 (endret) Som MJS sier er det Magicool. De er OEM for veldig mange radiatorer ute på markedet. Mao er radiatorene helt fine for bruk. Endret 19. februar 2013 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Noen som er klare for GTX Titan her? Blir kanskje 2X her hvis man går helt av skaftet. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Jeg har lyst på Titan, men har ikke penger til det Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Satser på og få Dremel til bursdag så skal det lages plass til titan Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Jeg kjøpte en dremel for 149kr på biltema Jeg tror ikke den varer så alt for lenge, men håper på at den før jobben gjort Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Jeg kjøpte en dremel for 149kr på biltema Jeg tror ikke den varer så alt for lenge, men håper på at den før jobben gjort Tviler sterkt på at den holder så lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå