samye83 Skrevet 8. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2013 (endret) Skal ha 2 radiatorer for CPU + 2 x 7970 Ghz edition ( det ene kommer om en stund, så er bare et forløpig ), alt skal overclokes så høyt som mulig. Hva slags rads trenger jeg? Det spørs hvor stor plass du har i kabinettet, om du vil ha den inni eller utenfor kabinettet. Skal du bruke saktegående vifter, eller par deltavifter. For saktegående vifter: xspc rx seiren, black ice sr1 serien, ek xtx serien, alpacool monsta(push&pull)/ut45/ut60 For bråkete vifter 2000rpm+: black ice gtx serien, Endret 8. februar 2013 av samye83 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 8. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2013 (endret) Hva syns dere om workloggen min nå? Har oppdater og fikset førstepost Endret 8. februar 2013 av Kabom Lenke til kommentar
X672 Skrevet 8. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2013 Trur eg kjøpte vannblokk til GTX680 etter ei veke etter at det var komt ut her i Norge Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 8. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2013 Det spørs hvor stor plass du har i kabinettet, om du vil ha den inni eller utenfor kabinettet. Skal du bruke saktegående vifter, eller par deltavifter. For saktegående vifter: xspc rx seiren, black ice sr1 serien, ek xtx serien, alpacool monsta(push&pull)/ut45/ut60 For bråkete vifter 2000rpm+: black ice gtx serien, 30FPI + Delta vifter, da holder nok 240mm, men vil jo høres ut som et jetfly, da Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 8. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg har en eldre black ice xtreme 2, tror den er 30fpi. Push&pull med 1700rpm vifter så kjølte den cpu, chipset og gpu tilfrestillende. Kan til å med klokke på cpu og gpu. Men støyen er ikke til å holde ut. 1700rpm er ikke nok til 30fpi. Men om man parer den med vifter på 3000rpm, da får man frem monstret i slike radiatorer. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 8. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg har en BIGTX360 med 20fpi som jeg kjører GT AP-15 P/P på og det yter veldig godt på ca. 1200rpm. Denne pluss en Coolgate 120 m/AP-15@1200rpm push holder vann ut/luft inn delta-t på ca. 10C med 2xGTX570 + i7 [email protected] på noenlunde full guff. Med gode vifter i p/p behøver det mao. ikke å bli en støyende opplevelse med høy fpi, men slike radiatorer skinner riktignok ikke før man smetter inn en flygemaskin Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 8. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg har pc'en min par meter unna, men med 4 vifter 1700rpm push&pull, så er det så bråkete at jeg mister konsentrasjon. 1700 rpm på lav fpi radiatorer går, men på høy fpi radiator, så blir det bare for mye støy. Derfor har jeg lagt bix2 på bruktmarkedet, men virker som ingen har lyst på en sånn radiator. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 8. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg tenkte jeg skulle kjøpe den, men det er lite "meh" og jeg har ikke krafige nok vifter Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 8. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2013 Hvis du ikke er allergisk mot støy, så er bix2 meget effetiv iforhold til størrelsen. Når jeg får min 560, så skal jeg koble fra bix2 og swiftech mcr220. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 8. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2013 Hvilken 120mm vifter er det som er gode når det gjelder og presse luft gjennom en rediator? Jeg vet at disse viftene som gjør det drtbra uten noe motstand ikke er så gode når det kommer til radiatorer, hva er det beste av det beste på ett akseptabelt lydnivå? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 8. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2013 Hvilken 120mm vifter er det som er gode når det gjelder og presse luft gjennom en rediator? Jeg vet at disse viftene som gjør det drtbra uten noe motstand ikke er så gode når det kommer til radiatorer, hva er det beste av det beste på ett akseptabelt lydnivå? Jeg slitt mye med dette selv, og kommet fram til 4 vifter: Corsair SP, Gelid wings, Schyte GT og Silverstone Ap Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 8. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2013 Gud være med meg, får håpe jeg får plass til 240X 45 radiatoren i mitt Arc Midi med vifter bare på en side Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 8. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2013 Hvilken av de har du best erfaring med? Går ut fra at Corsair gjør det ganske bra da de er designet for det. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 8. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2013 Hvilken av de har du best erfaring med? Går ut fra at Corsair gjør det ganske bra da de er designet for det. Tror kanskje jeg har utrykt meg feil Har ikke prøvd alle, ha Sp120 og noen Noctuaer nå, skal kjøpe Gelid Wings senere (PGA. fargen og prisen ) Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 9. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) Silverstone Ap hadde iallefall horrible specs, tror jeg skal kjøpe Corsair og GELID for å benche de :-) Da var begge kjøpt Endret 9. februar 2013 av Rudde93 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 9. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2013 Hvor fikk man kjøpt 4 pk med gelid wings? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 9. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2013 Hva syns dere om workloggen min nå? Har oppdater og fikset førstepost Bumper denne litt i samme slengen Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 9. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2013 Når man kjøper bitspower vanntanken så følger det med en Anti-Cyclone Adapter. Den har 3 små hull, som ser ut som flowkillers. Idag bruker jeg den i tanken før pumpa. Men fungerer den eller er den bare til pynt? Hvis den ikke gir noe spes effekt, så plukker jeg den ut neste gang jeg bytter radiator. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 9. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2013 Jeg tror den hjelper når du tømmer loopen for luft siden den stopper mesteparten av luft boblene i å komme tilbake ned i pumpa. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 9. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2013 250 tanken er ganske høy, og min inlet er på toppen. Skal mye til å skyte boblene så langt ned slik at de når outlet der hvor adapteren sitter. Tror den har mer hensikt i 150 tanken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå