Cortinarius rubellus Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Metallet som blir brukt inni kan gi forskjellige egenskaper mtp. korrosjon etc da. Men copper skal være ganske så safe. som oftest er det kobber som blir brukt til selve kjernen osv. men toppen på blokka osv. kan være andre metaller..uansett så har man såpass gode tilsetningstofffer i dag at det er langt ifra like lett og få problemer med det som for nnoen år siden. S Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Man får jo som regel versjoner som er kledd i nickel også. Da blir det lite korrosjon Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 blitt veødig popp og gjøre det nå Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Spent på om eg får tid til vasskjølinga (hiver meg på) i helga. Men derimot så ble eg møtt med både skyss og nyryddet/støvsuget/vasket leilighet og en fornøyd kjæreste når eg kom hjem fra ferien i går, så vet ikke hvor mye bestemmelsesrett eg har over helga nå . Endret 7. april 2010 av Crazymech Lenke til kommentar
j-- Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Dæven, nå gleder jeg meg til ting begynner å ankomme! Følgende er på vei: Swiftech MCP655-pumpe Swiftech GTX /m kobbertopp laget av "Duniek" Danger Den Fillport - 1/2" OD Danger Den Delrin T-Fitting + fire Delrin-vinkler - 1/2" ID 4 fot med Tygon-slange, 1/2" Black Ice SR1 (3*120mm) ("[...] giving it unparalleled performance from sub-800rpm to 2000rpm fans") Feser One UV Black Illusion F1 Coolant (algedrepende antikorrosjon) + Silverstone SST-ST30NF 300W PSU (vifteløs 80+-sertifisert) Nexus 120mm Vifte Ramme Sort, Ultra-soft silicone * 3 Scythe Gentle Typhoon Fan 120mm (119x119x25mm) 500rpm 5dB * 3 Har troen på at dette blir skikkelig bra! Alt skal monteres i/på et bZerk kabinett, Acryl, Transparent Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Burde eg føle meg gammeldags som har tenkt å hive frostvæske og batterivann inn i loopen min? Gleder meg til å se resultatet Clvñ! Endret 7. april 2010 av Crazymech Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Ok, eg brukte gårsdagen på å sjå gjennom diverse vasskjølingsutstyr på diverse nettsider, men eg er framleis ikkje heilt sikker på kva eg er ute etter. Eg skal kjøle CPU, GPU og HK (truleg northbridge, og eventuelt southbridge og mosfets). Dagens CPU er E8400 (mao LGA775), men blokka må også passe til 1156 og spesielt 1366. GPU det er snakk om er atm 9800GTX, men også dette vil nok oppgraderast snart. Hovudkortet er foreløpig Asus P5Q Pro. Dersom nokon har veldig lyst til å hjelpe meg hadde det vore flott med direkte forslag til delar, både blokker og resten av det som trengs. Heile oppsettet kan vel koste opp imot 3000, litt avhengig av kvalitet osv. Kan også gå litt lenger opp i pris om det lønner seg. På førehand, takk! Endret 7. april 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Burde eg føle meg gammeldags som har tenkt å hive frostvæske og batterivann inn i loopen min? Gleder meg til å se resultatet Clvñ! Gammeldags og gammeldags, med 60% vann (tror jeg) ser det i alle fall ca sånn ut. Beklager kvaliteten er tatt med cam . Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Clvn: Du glemte på GTX så er det 2x Compression Nipler Bitspower for 1\2 Tygon Gleder meg til og se hva du syns om den SR1, jeg har den 4x120 versjonen liggende. Som jeg skal gi en ny mulighet. Kommer en test av den og en annen raddis etterhvert. Endret 7. april 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Alt skal monteres i/på et bZerk kabinett, Acryl, Transparent Oooh! Spent på den! Handla et Microcool Benchtable for ikke lenge siden. Skal brukes til testbenk. Ligner litt. http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p6812_Microcool-Benchtable-Banchetto-101.html *Request;oppsett* Til førstegangsoppsett er LT-blokka til EK helt rå. Passer til alle sokkler også Tar en Triple rad, og en enkel pumpe. Det er ikke så fryktelig dyrt, men yter veldig godt - og er fint å bygge videre på http://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/bkey/74abeb068ca5e00b63cc678e1758adf2 Utelot GPU-blokk, så det kommer i tilleg. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 pent oppsett Har ikke erfaring med pumpa, men regner med at du har det så Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Nei, har ikke erfaring med den enda. Har en på vei i posten Grunnen til at jeg føler meg trygg på å anbefale den, er at EK har samme type pumpe i sitt sortiment. Er det en produsent jeg stoler på, så er det EK. Den er også grisebillig Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Åh, takk skal du ha! Du er min helt! Den blokka og radiatoren var faktisk noko av det eg såg på sjølv også. Dei hadde fått gode tilbakemeldingar frå diverse reviews. Så det spørst om eg ikkje berre bestiller dette + ei GPU-blokk, då. Får sjå kor mykje lommeboka tåler. Edit: Oi, det var jo billig! Dette blir jo vel under 1500,- inkl. frakt! (+ GPU-blokk) Edit2: Ser denne er sett ned kraftig i pris, 74,99 til 16,90. Er der nokon grunn til å ikkje kjøpe den? Var liksom så billig. Endret 7. april 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Ingen grunn til å ikke kjøpe den dersom du satser på vannkjøling på 9800'et Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Ja, spørst, det... Skjermkortet har jo for så vidt veldig god kjøling allereie, med ein Thermalright hr-03 GT og ei musestille mist-vifte. Så kanskje eg berre skal la det vere med CPU foreløpig og heller vasskjøle skjermkortet når eg oppgraderar. Det verkar litt meir fornuftig mtp pris. Ellers, kva med nipplar og kjølevæske? Med nipplane har eg forstått det slik at det ikkje har noko å seie, så lenge det held på plass slangane, men kva med væska? Har jo lest litt om forskjellige typar kjølevæsker, men kva er best? Denne kan vel brukast? Men kor mykje treng eg? Er 1 liter nok? Endret 7. april 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Feser-væskene er gode! 1 liter holder nok, men ville kjøpt 2 for å være sikker. Alltid greit å ha litt liggende. Du tar bare de 1/2-niplene du ønsker Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Ok. Då trur eg nesten at eg har alt! Tusen takk for alle dei gode råda! Det har vore til veldig stor hjelp! Eg seier vel ifrå her i tråden når eg bestiller. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Samme med slange, ta en meter for mye enn for lite så man eer sikker Ja, du må holde oss oppdatert..vasshuer trenger påfyll Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Ja, hust å kjøpe nok væske. Var utrolig glad jeg hadde kjøpt 2l da jeg veltet den ene Fesern' min over hele stuegulvet Lykke til med byggingen! Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Då bestiller eg truleg dette i løpet av dagen: https://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/bkey/1fe007971703ba8c0f9db9d26b4dcbba Men kva med sånn klemme/feste/strips til å feste slangane med? Edit: Bestiller 10 stk av desse Dobbeledit: Bestilt! Endret 8. april 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå