Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må takke for TechBay for god kundeservice. Behandler kunder på SMS og Skype :o)

Spørsmål. Er det noen spesiell måte man skal ta på thermal paste når man har CPU blokk?

Fungerer det fint å ta på seg en plasthanske og smøre et tynt lag over CPU som vanlig?

Og hvordan skal jeg ta vekk det gamle på CPUen? Fungerer neglelakk til å rense med, eller våtservetier siden det inneholder alkohol?

Lenke til kommentar

I know, det er det jeg gjør, men jeg hater når teflonen fokuserer på feil ting

Det vil si at ting setter seg fast i stekepanna? :p

Jeg har brukt 500D på noen av bildene, og et Canon kompaktkamera på de andre ;)

Edit: @Kurio jeg bruker en serviett med blårens, og ikke spør om termisk pasta, da blir det "krig" :p Jeg pleier å ta på en liten "ert"

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Må takke for TechBay for god kundeservice. Behandler kunder på SMS og Skype :o)

Spørsmål. Er det noen spesiell måte man skal ta på thermal paste når man har CPU blokk?

Fungerer det fint å ta på seg en plasthanske og smøre et tynt lag over CPU som vanlig?

Og hvordan skal jeg ta vekk det gamle på CPUen? Fungerer neglelakk til å rense med, eller våtservetier siden det inneholder alkohol?

https://www.youtube.com/watch?v=Q2p6Hk4IfqI&list=UU0vBXGSyV14uvJ4hECDOl0Q&index=1

Det vil si at ting setter seg fast i stekepanna? :p

Jeg har brukt 500D på noen av bildene, og et Canon kompaktkamera på de andre ;)

Går litt fort i svingan når jeg kommenterer noen ganger :p Mente selvfølgelig telefonen, men sier teflon noen ganger irl :p Endret av Kabom
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd de fleste metoder for å påføre pasta, og en dråpe i midten funker like bra som alt annet. Enkelt og greit. Du kan for sikkerhets skyld smette på en bitteliten dråpe i hvert hjørne, men det burde ikke være nødvendig. Dråpen i midten skal være på size med et fyrstikkhode, mens de du eventuelt kliner på i hjørnene skal være, tja.. ca. en fjerdedel av dette igjen.

Neglelakk funker særs dårlig å rense med. Neglelakkfjerner funker derimot bra, men sprit eller dedikerte rensesett som ArctiCelan etc. er å anbefale. Mao. midler som ikke inneholder tilsetninger som ikke fordamper. Personlig bruker jeg blåsprit/isopropanol eller ArctiClean. Vann og dasspapir funker også fint så lenge du ser til at det ikke ligger igjen rusk/rask fra papiret på varmesprederen. Ikke bruk oljebaserte midler som whitespirit eller lighterbensin.

Lenke til kommentar

Hvor lenge etter ett skjermkort rls pleier det og være en vannblock på markedet?

Jeg bestilte vannblokken fra EK den 12. januar, siden EK fikk et 7970 å utvikle blokker til på samme tid som anmelderne fikk det kan du regne med at det tar ca 30 dager å utvikle, og ferdigstille en vannblokk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...