samye83 Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Hvilken slange bør jeg gå for? Tenker mest på dimensjon https://www.techbay....category_id=106 Ser ut til at 3/8" er mest populært Linken din fungerer ikke. Det mest populære på forumet er 1/2-3/4 slanger. Hvis du vil spare litt penger, så kan du gå for 3/8-1/2, 3/8-5/8 er også bra. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Linken din fungerer ikke. Det mest populære på forumet er 1/2-3/4 slanger. Hvis du vil spare litt penger, så kan du gå for 3/8-1/2, 3/8-5/8 er også bra. Jeg bruker 3/8" - 1/2" Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Jeg bruker 3/8-1/2 kun fordi jeg kjøpte så mange bitspower fittings at det ikke er lønnsomt å bytte ut alle. Skulle gjerne ha hatt de tykke, ser så mye tøffere ut Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Jeg bruker 3/8-1/2 kun fordi jeg kjøpte så mange bitspower fittings at det ikke er lønnsomt å bytte ut alle. Skulle gjerne ha hatt de tykke, ser så mye tøffere ut Tar bare mere plass, og lager problemer, fordi fittingene må være større Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 29. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2013 (endret) Yo. Kjøpte meg "EK-KIT H3O 240 HFX". Loopen til www.hardware.no ser sånn ut: Dette synes jeg ser skikkelig jævelig og stygt ut. Oser jalla Dette derimot.. Kan jeg gjøre et samme bare med 1 radiator? Altså, fra cpu blokk, så går den ene rett til pumpa, og den andre til radiator. Og at jeg bruker bare en lang slange fra andre delen av pumpen til radiatoren siden jeg ikke skal ha vannkjølt gpu. takk takk Endret 29. januar 2013 av Kurio Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 30. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) http://www.digitalim...0000052337.aspx - noen som tipset meg om at dette var en god deal. Selv går jeg ikke for slike kits, men kanskje noen av dere ser verdien her. EK er EK... burde være grei kvalitet på det. Edit: pumpespørsmål: Har noen laing DDC her, og skal putte to i serie. Da bør det nok være samme modell. To av de er DDC 1T, og den siste DDC 3.1TPMP. En av de to 1T'ene har kun molex, mens den andre har den blå RPM-kabelen også. Da er frågan om dette er to ulike versjoner som ikke bør settes i serie pga ulik ytelse - og om den siste (3.1TPMP) er et helt annet produkt. Alle tre ser identiske ut med det blotte øye, minus den "manglende" kabelen på den ene 1T'en. Endret 30. januar 2013 av knopflerbruce Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 30. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2013 Settet der er på tilbud, så det er bare til å slå til. Du kan implementere andre blokker/radiatorer, hvis du vil kjøle gpu også. XTX serien er effektiv, og vil klare både cpu og gpu hvis man ikke vil klokke veldig mye. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 30. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2013 Settet der er på tilbud, så det er bare til å slå til. Du kan implementere andre blokker/radiatorer, hvis du vil kjøle gpu også. XTX serien er effektiv, og vil klare både cpu og gpu hvis man ikke vil klokke veldig mye. true dat! Lenke til kommentar
Sjofelgut Skrevet 3. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2013 (endret) Hva tror dere? Blå: Radiatorer, begge er 240 mm om jeg ikke tar feil. Rød: Komponenter, CPU og to skjermkort i SLI ( Blir ikke det med det første, men kansje senere, ser fett ut i tegningen da ) Grønn: Stor firkant er vanntanken, og den lille er flowmeter. Hvit er slanger. Usikker på pumpe, mener det går ann og sette den på CPU blokka? Endret 3. februar 2013 av Sjofelgut Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 3. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2013 Pumpa kan du vel sette nede på gulvet hvor HDD-burene står. Disse må du fjerne om du skal ha plass til radiator i front. Ellers må du nok finne en annen plassering til vanntank da du ikke kan henge den på hdd-buret. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2013 Swiftech lager noen CPU-Blokker med pumper innebygd, og det finnes noen Radiatorer der du kan sette pumpene Lenke til kommentar
Sjofelgut Skrevet 3. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2013 Pumpa kan du vel sette nede på gulvet hvor HDD-burene står. Disse må du fjerne om du skal ha plass til radiator i front. Ellers må du nok finne en annen plassering til vanntank da du ikke kan henge den på hdd-buret. Skal ikke ha HDD burene der, trenger de ikke. Dessuten kan det nederste buret justeres litt lenger bak, så man kan ha radiator og vifter, med et par mm klarering + at R4 har plass til 2 2.5" disker bak hovedkort festet. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 3. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2013 Det er jeg fullstendig klar over, men mye kommer ann på hva slags tank, pumpe og løsning du er ute etter. Slik mitt R4 blir har jeg ikke plass til hdd-bur, selv om jeg flytter det litt tilbake grunnet valget jeg har gjort på pumpe og tank i tillegg til plassering. Med mindre du lager egne fester til vanntank så de kan henge der du har tegnet den inn på plantegninga di så er du nok nødt til å flytte tanken til å enten stå på HDD-buret eller der HDD-buret skulle vært. Bak HDD-buret er det bare en stort hull. Ellers vil jeg anbefale deg å kjøpe kabinettet og prøvemontere de delene du skal ha i før du begynner å legge en alt for stor plan, for R4 er et lite kabinett. Sånn er ihvertfall min løsning. Har begynt å trekke slanger nå, men måtte bestille et par 90 graders bøyer for å få på plass slangen i bunn av nedre skjermkort da plassen i mellom dette og strømforsyningen ikke er mer enn det må være. 1 Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 3. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2013 Det er jeg fullstendig klar over, men mye kommer ann på hva slags tank, pumpe og løsning du er ute etter. Slik mitt R4 blir har jeg ikke plass til hdd-bur, selv om jeg flytter det litt tilbake grunnet valget jeg har gjort på pumpe og tank i tillegg til plassering. Med mindre du lager egne fester til vanntank så de kan henge der du har tegnet den inn på plantegninga di så er du nok nødt til å flytte tanken til å enten stå på HDD-buret eller der HDD-buret skulle vært. Bak HDD-buret er det bare en stort hull. Ellers vil jeg anbefale deg å kjøpe kabinettet og prøvemontere de delene du skal ha i før du begynner å legge en alt for stor plan, for R4 er et lite kabinett. Sånn er ihvertfall min løsning. Har begynt å trekke slanger nå, men måtte bestille et par 90 graders bøyer for å få på plass slangen i bunn av nedre skjermkort da plassen i mellom dette og strømforsyningen ikke er mer enn det må være. Hvilken pumpe og "res" eller hva det heter er det der? Så sykt smud ut. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 3. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2013 (endret) pumpene er Jingway DP-400 og tankene er Bitspower Z-multi 150. Takker Endret 3. februar 2013 av Hansien Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 3. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2013 pumpene er Jigway DP-400 og tankene er Bitspower Z-multi 150. Takker https://www.techbay.no/product.html/bitspower-vanntank-for-laing-d5-150?category_id=158 Trenger man denne til det den? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 3. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2013 (endret) Nope. pumpe og tank. For å montere de sammen slik jeg har gjort det reiste jeg på tess og handlet en han til han overgang og tilpasset denne med en vinkelsliper så den ikke gikk for langt inn i pumpa og tanken. I tillegg brukte jeg et par o-ringer på hver side for å sikre på at det blir tett. En slik en: Endret 3. februar 2013 av Hansien Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 3. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2013 https://www.techbay....category_id=158 Trenger man denne til det den? For den trenger du denne pumpe toppen og denne pumpen Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2013 Nope. pumpe og tank. For å montere de sammen slik jeg har gjort det reiste jeg på tess og handlet en han til han overgang og tilpasset denne med en vinkelsliper så den ikke gikk for langt inn i pumpa og tanken. I tillegg brukte jeg et par o-ringer på hver side for å sikre på at det blir tett. En slik en: Har Tess slike i butikk? er de 1/4"? I så fall, hva koster de? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå