Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yo.

Kjøpte meg "EK-KIT H3O 240 HFX".

Loopen til www.hardware.no ser sånn ut:

IMG_5880.jpg

Dette synes jeg ser skikkelig jævelig og stygt ut. Oser jalla

350x700px-LL-164b11ad_GEDC0478_small.jpeg

Dette derimot.. Kan jeg gjøre et samme bare med 1 radiator? Altså, fra cpu blokk, så går den ene rett til pumpa, og den andre til radiator.

Og at jeg bruker bare en lang slange fra andre delen av pumpen til radiatoren siden jeg ikke skal ha vannkjølt gpu.

takk takk

Endret av Kurio
Lenke til kommentar

http://www.digitalim...0000052337.aspx - noen som tipset meg om at dette var en god deal. Selv går jeg ikke for slike kits, men kanskje noen av dere ser verdien her. EK er EK... burde være grei kvalitet på det.

Edit: pumpespørsmål: Har noen laing DDC her, og skal putte to i serie. Da bør det nok være samme modell. To av de er DDC 1T, og den siste DDC 3.1TPMP. En av de to 1T'ene har kun molex, mens den andre har den blå RPM-kabelen også. Da er frågan om dette er to ulike versjoner som ikke bør settes i serie pga ulik ytelse - og om den siste (3.1TPMP) er et helt annet produkt. Alle tre ser identiske ut med det blotte øye, minus den "manglende" kabelen på den ene 1T'en.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Hva tror dere?

post-291663-0-28270900-1359918671_thumb.jpg

Blå: Radiatorer, begge er 240 mm om jeg ikke tar feil.

Rød: Komponenter, CPU og to skjermkort i SLI ( Blir ikke det med det første, men kansje senere, ser fett ut i tegningen da :) )

Grønn: Stor firkant er vanntanken, og den lille er flowmeter.

Hvit er slanger.

Usikker på pumpe, mener det går ann og sette den på CPU blokka?

Endret av Sjofelgut
Lenke til kommentar

Pumpa kan du vel sette nede på gulvet hvor HDD-burene står. Disse må du fjerne om du skal ha plass til radiator i front.

Ellers må du nok finne en annen plassering til vanntank da du ikke kan henge den på hdd-buret.

Skal ikke ha HDD burene der, trenger de ikke.

Dessuten kan det nederste buret justeres litt lenger bak, så man kan ha radiator og vifter, med et par mm klarering + at R4 har plass til 2 2.5" disker bak hovedkort festet.

Lenke til kommentar

Det er jeg fullstendig klar over, men mye kommer ann på hva slags tank, pumpe og løsning du er ute etter. Slik mitt R4 blir har jeg ikke plass til hdd-bur, selv om jeg flytter det litt tilbake grunnet valget jeg har gjort på pumpe og tank i tillegg til plassering.

Med mindre du lager egne fester til vanntank så de kan henge der du har tegnet den inn på plantegninga di så er du nok nødt til å flytte tanken til å enten stå på HDD-buret eller der HDD-buret skulle vært. Bak HDD-buret er det bare en stort hull.

_MG_1570.JPG

Ellers vil jeg anbefale deg å kjøpe kabinettet og prøvemontere de delene du skal ha i før du begynner å legge en alt for stor plan, for R4 er et lite kabinett.

Sånn er ihvertfall min løsning. Har begynt å trekke slanger nå, men måtte bestille et par 90 graders bøyer for å få på plass slangen i bunn av nedre skjermkort da plassen i mellom dette og strømforsyningen ikke er mer enn det må være.

_MG_1627.JPG

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jeg fullstendig klar over, men mye kommer ann på hva slags tank, pumpe og løsning du er ute etter. Slik mitt R4 blir har jeg ikke plass til hdd-bur, selv om jeg flytter det litt tilbake grunnet valget jeg har gjort på pumpe og tank i tillegg til plassering.

Med mindre du lager egne fester til vanntank så de kan henge der du har tegnet den inn på plantegninga di så er du nok nødt til å flytte tanken til å enten stå på HDD-buret eller der HDD-buret skulle vært. Bak HDD-buret er det bare en stort hull.

_MG_1570.JPG

Ellers vil jeg anbefale deg å kjøpe kabinettet og prøvemontere de delene du skal ha i før du begynner å legge en alt for stor plan, for R4 er et lite kabinett.

Sånn er ihvertfall min løsning. Har begynt å trekke slanger nå, men måtte bestille et par 90 graders bøyer for å få på plass slangen i bunn av nedre skjermkort da plassen i mellom dette og strømforsyningen ikke er mer enn det må være.

_MG_1627.JPG

Hvilken pumpe og "res" eller hva det heter er det der?

Så sykt smud ut.

Lenke til kommentar

Nope. pumpe og tank. For å montere de sammen slik jeg har gjort det reiste jeg på tess og handlet en han til han overgang og tilpasset denne med en vinkelsliper så den ikke gikk for langt inn i pumpa og tanken. I tillegg brukte jeg et par o-ringer på hver side for å sikre på at det blir tett.

En slik en:

SAE_Hydraulic_Male_Thread_Adapter.jpg

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Nope. pumpe og tank. For å montere de sammen slik jeg har gjort det reiste jeg på tess og handlet en han til han overgang og tilpasset denne med en vinkelsliper så den ikke gikk for langt inn i pumpa og tanken. I tillegg brukte jeg et par o-ringer på hver side for å sikre på at det blir tett.

En slik en:

Har Tess slike i butikk? er de 1/4"? I så fall, hva koster de?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...