MariusJS Skrevet 25. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2013 Da har jeg fått satt inn ny tank, ekstra radiator og ny gpublokk. Skulle kanskje ha vasket tanken før jeg tok den i bruk. Det er så mange små luftbobler i tanken nå... Edit: Trenger en god viftekontroller og da er jeg i boks. Tenkte en lamptron hadde vært midt i blinken. Det er en egen tråd for slike bilder, det heter "Deres kabinetter her" Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2013 Det er en egen tråd for slike bilder, det heter "Deres kabinetter her" Men der er det ikkje mye bilder av kabinetter gitt..Mest msn prat Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2013 Men der er det ikkje mye bilder av kabinetter gitt..Mest msn prat Jada, jada Rart at du ikke er moderator, om så bare for den delen av forumet Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 25. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2013 Jeg synes ikke det er noe i veien med å poste ett og annet bilde av et vannkjølt oppsett i denne tråden. Det er ikke såå mye aktivitet her inne, selv om det har tatt seg opp i det siste Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 25. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2013 Er jo mer vannkjøling enn kabinett av de bildene jeg posta. Må bare rydde litt i kabinettet før jeg poster der. Som sagt må ha viftekontroll for å få vekk kabelsalaten. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 26. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2013 Da har jeg fått varene mine fra WatercoolingUK det var ganske rask levering, og ingen problemer Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 26. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2013 Da har jeg nesten brukt hele kvelden på å lese om radiatorer, og har kommet frem til at hw labs sin sr1 560 radiator er noe av de beste der ute med tanke på saktegående vifter. Hadde vært ypperlig med en sånnen i loopen min. Da kan jeg nesten skru av viftene. Er det noen her på forumet som har en sånn beist i loopen sin? Eventuelt kan dele sine erfaringer angående denne radiatoren? Lenke til kommentar
Dacom Skrevet 27. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2013 Noen som har testet om det er stor forskjell på 1/2" ID og 3/8" ID slanger? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 27. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Det er noen som har testet det, utgjorde ikke mye forskjell på temperaturen. Men 1/2" gir mer flow, som er en ganske naturlig sak. Også ser det mye tøffere utmed 1/2-3/4 slanger. Hadde jeg ikke kjøpt mange kompresjonsfitting med OD 1/2", så hadde jeg definitivt brukt den største slangen. Edit: Jeg brukte en tid 3/8-5/8 slanger hvis jeg ikke tok feil. Slangeveggen var nesten umulig å knekke, så om man har det trangt med plass, så er kanskje slangen med tykk slangevegg å gå for. Endret 27. januar 2013 av samye83 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 27. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2013 Det gir nok bedre flow, men da er det vel like greit å sette inn flere pumper, da Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 27. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Det er dyrere å sette inn ekstra pumpe, hehe. Og om man skal ha det fint, så må man kjøpe sånn dual pumpeadapter. De er jo ikke billige. Slangen som jeg bruker nå er faktisk 5/16"-1/2" slanger. Kun fordi 3/8-1/2 slanger har for tynne vegger, og er lett å knekke. Mellom 5/16 og 1/2 ID slanger har også blitt testet. Utgjorde ikke store varmeforskjeller heller. Endret 27. januar 2013 av samye83 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Trenger jo ikke det for å kjøre serie, kan jo sette en en helt random plass, som i 5.25 helt nede. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Nå er tiden inne for å fylle underetasjen til min Tj11. Har sett på ek coolstream xtx 480 og black ice sr1 560. Den ek radiatoren har digitalimpuls, black ice må jeg bestille på nettet og kommer ikke før om en uke. Sliter som sagt å bestemme meg. Trenger noen råd, hva ville dere ha valgt? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Om det kan dokumenteres at black icen er veldig mye bedre enn ek sin ville jeg gått for den om lavest mulig temperaturer var målet. Ellers ville jeg gått for ek sin mtp enklere ved en garantist og tiden du slipper å vente. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Ek sin har 11 fpi, og black ice sin har 9 fpi. Med tanke på støy, så vil det være bedre med black ice. Black ice selges via deal.no. De er jo norsk, så garantien er vel ikke så vanskelig? Har klødd meg i huet i flere dager. Hjertet banker for black ice, men vil helst ha noe å leke med idag! Edit: Har lest test om at black ice sr1 480 slår ek xt 480. Men den fra ek jeg vil ha er en xtx, som er endel tykkere med bedre kjøleemne. Endret 28. januar 2013 av samye83 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Ek sin har 11 fpi, og black ice sin har 9 fpi. Med tanke på støy, så vil det være bedre med black ice. Black ice selges via deal.no. De er jo norsk, så garantien er vel ikke så vanskelig? Har klødd meg i huet i flere dager. Hjertet banker for black ice, men vil helst ha noe å leke med idag! Edit: Har lest test om at black ice sr1 480 slår ek xt 480. Men den fra ek jeg vil ha er en xtx, som er endel tykkere med bedre kjøleemne. Xtx har jeg, og den kjøler iallefall en god del Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Xtx har jeg, og den kjøler iallefall en god del Når xtx er så tykk, legger du merke til mer viftestøy? Edit: xspc rx480 frister også. Endret 28. januar 2013 av samye83 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Når xtx er så tykk, legger du merke til mer viftestøy? Edit: xspc rx480 frister også. Nei. Lufta gå fint igjennim den med corsair viftene. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Da blir det en black ice sr1 560, lamptron fc9 viftekontroller og 4 x bitspower vifte adapterer. Får legge inn bestilling når jeg kommer meg hjem etter jobben. Dette her blir bra, gleder meg til stillheten. Lenke til kommentar
claes Skrevet 28. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2013 Hvilken slange bør jeg gå for? Tenker mest på dimensjon https://www.techbay....category_id=106 Ser ut til at 3/8" er mest populært Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå