Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått satt inn ny tank, ekstra radiator og ny gpublokk. Skulle kanskje ha vasket tanken før jeg tok den i bruk. Det er så mange små luftbobler i tanken nå...

Edit: Trenger en god viftekontroller og da er jeg i boks. Tenkte en lamptron hadde vært midt i blinken.

Det er en egen tråd for slike bilder, det heter "Deres kabinetter her" ;)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg nesten brukt hele kvelden på å lese om radiatorer, og har kommet frem til at hw labs sin sr1 560 radiator er noe av de beste der ute med tanke på saktegående vifter. Hadde vært ypperlig med en sånnen i loopen min. Da kan jeg nesten skru av viftene.

Er det noen her på forumet som har en sånn beist i loopen sin? Eventuelt kan dele sine erfaringer angående denne radiatoren?

Lenke til kommentar

Det er noen som har testet det, utgjorde ikke mye forskjell på temperaturen. Men 1/2" gir mer flow, som er en ganske naturlig sak. Også ser det mye tøffere utmed 1/2-3/4 slanger. Hadde jeg ikke kjøpt mange kompresjonsfitting med OD 1/2", så hadde jeg definitivt brukt den største slangen.

Edit: Jeg brukte en tid 3/8-5/8 slanger hvis jeg ikke tok feil. Slangeveggen var nesten umulig å knekke, så om man har det trangt med plass, så er kanskje slangen med tykk slangevegg å gå for.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Det er dyrere å sette inn ekstra pumpe, hehe. Og om man skal ha det fint, så må man kjøpe sånn dual pumpeadapter. De er jo ikke billige.

Slangen som jeg bruker nå er faktisk 5/16"-1/2" slanger. Kun fordi 3/8-1/2 slanger har for tynne vegger, og er lett å knekke. Mellom 5/16 og 1/2 ID slanger har også blitt testet. Utgjorde ikke store varmeforskjeller heller.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Nå er tiden inne for å fylle underetasjen til min Tj11. Har sett på ek coolstream xtx 480 og black ice sr1 560. Den ek radiatoren har digitalimpuls, black ice må jeg bestille på nettet og kommer ikke før om en uke. Sliter som sagt å bestemme meg.

Trenger noen råd, hva ville dere ha valgt?

Lenke til kommentar

Ek sin har 11 fpi, og black ice sin har 9 fpi. Med tanke på støy, så vil det være bedre med black ice. Black ice selges via deal.no. De er jo norsk, så garantien er vel ikke så vanskelig? Har klødd meg i huet i flere dager. Hjertet banker for black ice, men vil helst ha noe å leke med idag!

Edit: Har lest test om at black ice sr1 480 slår ek xt 480. Men den fra ek jeg vil ha er en xtx, som er endel tykkere med bedre kjøleemne.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Ek sin har 11 fpi, og black ice sin har 9 fpi. Med tanke på støy, så vil det være bedre med black ice. Black ice selges via deal.no. De er jo norsk, så garantien er vel ikke så vanskelig? Har klødd meg i huet i flere dager. Hjertet banker for black ice, men vil helst ha noe å leke med idag!

Edit: Har lest test om at black ice sr1 480 slår ek xt 480. Men den fra ek jeg vil ha er en xtx, som er endel tykkere med bedre kjøleemne.

Xtx har jeg, og den kjøler iallefall en god del

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...