N o r e n g Skrevet 18. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2013 Hva med blank slange, og rød farge? Langt bedre med fargede slanger ettersom fargepigmenter i en blanding kan klumpe seg og sette seg fast i blokker og pumper over tid. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2013 Langt bedre med fargede slanger ettersom fargepigmenter i en blanding kan klumpe seg og sette seg fast i blokker og pumper over tid. Det er jo sant Men det er lettere å få Akkurat den fargen man vil med "maling" da Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 18. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2013 Joda, for all del MariusJS, men som arni90 sier, det klumper over tid... Vil helst kjøre destilert vann og rød slange Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 19. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2013 Langt bedre med fargede slanger ettersom fargepigmenter i en blanding kan klumpe seg og sette seg fast i blokker og pumper over tid. Skjønt fleste bedre merker om dagene ikke skal ha slike problem, med mindre du innvolverer UV. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 19. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2013 Skjønt fleste bedre merker om dagene ikke skal ha slike problem, med mindre du innvolverer UV. UV slanger eller UV farger ("maling")? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 19. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg syntes det var rimelig åpenbart at det var snakk om fargepigmenter, mao vanntilsetninger, men om det ikke var det må jeg bare beklage. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 19. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2013 Men hvordan får de blanke slanger til å bli UV blå? Tenkte kanskje det var et belegg inni, skjønner du men der tok jeg vel da feil? Har i ettertid tenkt mer på at det er i plasten som slangen er laget av Varierer kanskje fra merke til merke? Tenkte mest på Masterkleer Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2013 Langt bedre med fargede slanger ettersom fargepigmenter i en blanding kan klumpe seg og sette seg fast i blokker og pumper over tid. Og ikke minst farger de slangen også... hadde SMÅ rester av rødt i en brukt blokk jeg kjøpte en gang, så har et par meter rosa slange nå Håpløst til gjenbruk om en vil ha et system med blanke slanger, hvertfall. Jeg ville nok kjøpt fargede slanger, så slipper en det problemet. Lenke til kommentar
Dacom Skrevet 19. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2013 Er det noen fargede slanger som er like myke og bøybare som Tygon 3603? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 22. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2013 Driver å snuser på en brukt Corsair H60 på finn.no og lurer på om dette kan være en grei måte å prøve vannkjøling for første gang? Skal kjøle en i5-750 uten noen heftig overklokk. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 22. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2013 H60 er en fin kjøler det. Har lest at den kan begynne å "skrangle", men ble fikset ved at man koblet strømkabelen til kjøleren via en viftekontroll, så ble den helt stille Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2013 Hva med H60i Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 22. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2013 Flott! Da går jeg for den @MariusJS: Om du snakker til meg så er det bare den vanlige(?) som ligger på Finn jeg har sett Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2013 Flott! Da går jeg for den @MariusJS: Om du snakker til meg så er det bare den vanlige(?) som ligger på Finn jeg har sett Det har kommet en ny serie, som visstnok skal være bedre, og er laget av Cool-It og ikke Asetek (Corsair er rebrander) Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 22. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2013 Ok. Dette er et bruktkjøp så jeg har ikke valgmuligheten. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2013 Ok. Dette er et bruktkjøp så jeg har ikke valgmuligheten. Ja, skjønner det, men ville nok heller vurdert å kjøpe en ny H60i Men om du ikke har nok penger... Lenke til kommentar
Lami Skrevet 22. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Trenger jeg å rengjøre slangene til vannkjølingen? Har klare gjennomsiktige slanger. Endret 22. januar 2013 av Lami Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 22. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) I hvilken sammenheng? Refill eller første gangs bruk? Hvis de er nye er det intet poeng, men det skader jo heller ikke. Hvis de er brukte og gjennomsiktige så ser du vel om det er noe grums i dem. Ved bruk av enkelte dyes ol. kan det nok ligge igjen noe småtteri. Endret 22. januar 2013 av Loefthal Lenke til kommentar
Lami Skrevet 22. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2013 Hmm.. kjøpt i mai i fjor. Men har tappet slangene siden den gang for å si det slik, hvis det har noe å si. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 23. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2013 Med mindre de ser gufne ut ville jeg ikke foretatt meg noe. Rensing innebærer å demontere hele skiten, for best resultat ihvertfall, og da er det nesten like greit å skaffe nye slanger. Med vanlige nipler/barbs er det i tillegg så og si umulig å få av slangen uten å kutte den opp. Med kompresjonsnipler er det nok lettere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå