Jakke Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 Så jeg MÅ finne tak i en Laing D5 da? Noen som vet hvor, ser ikke ut som perf-pcs har den lengre. Såvidt meg bekjent er det denne XSPC sin tank bruker. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 Jeg mener Swiftech MCP655 er basert på Laing D5 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 Jeg mener Swiftech MCP655 er basert på Laing D5 De er identiske. http://techbay.no/product.html/aquacomputer-d5-vannpumpe-usb-og-aquabus?category_id=161 http://techbay.no/product.html/swiftech-mcp655?category_id=161 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 Switechen er den samme, bare anna topp? Da kan jeg jo bestille den fra perf-pcs sammen med resten av mokkelet. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 29. november 2012 Rapporter Del Skrevet 29. november 2012 De fleste har sitt eget navn på D5 pumpa. Irriterende, men akk ja. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 30. november 2012 Rapporter Del Skrevet 30. november 2012 Hei. Har et Fractal Design Midi. Har ATX fra Asus. Noen som vet om H100i vil passe i dette? Har ganske høye RAM brikker (Predator 2666). Jeg tenker på vifter under radiatoren, tror ikke jeg er avhengig av over radiatoren. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 30. november 2012 Rapporter Del Skrevet 30. november 2012 Er det snakk om Fractal Design sitt Arc Midi du tenker på? Om det er tilfellet bør absolutt H100i passe. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 30. november 2012 Rapporter Del Skrevet 30. november 2012 Er det snakk om Fractal Design sitt Arc Midi du tenker på? Om det er tilfellet bør absolutt H100i passe. Glemte selvfølgelig å nevne at det er Arc. Søkte litt nærmere opp på internett, og fant ut at det vil passe, så da er den saken grei. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 1. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2012 Jeg ser at det faktisk har kommet opp en del kits på markedet, som jeg faktisk vurderer. Jeg har hørt at EK er skikkelig "jalla" men testen til Hardware viste noe helt annet. Eneste problemet er at jeg ønsker et stilrent kabinett som jeg faktisk kan putte det oppi. Prisen på dette er greit, men tror ikke det passer i et Arc Midi siden radiatoren er så vanvittig tykk. Jeg ønsker noe som holder det kjølig og ikke bråker alt for mye. http://rakett1.no/index.php?route=product/product&path=79_88&product_id=80 Dette ser meget akseptabelt ut. Men jeg lurer faktisk på om det er noen stilrene kabinetter til ca 1000kr som dette vil passe i? http://rakett1.no/index.php?route=product/product&path=79_88&product_id=78 Hvordan er dette i forhold? http://techbay.no/product.html/techbay-supersilent-vannkjolingsett-2x120-30?category_id=84 ? http://rakett1.no/index.php?route=product/product&path=79_88&product_id=77 Hvilket er best? Ser bortifra den siste, men det er vell en god start? Jeg tenker litt sånn VS H100i på alle. Sånn til info, jeg ønsker å holde meg under 2500kr på et slikt kitt! Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 1. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Hva mener du med 'skikkelig jalla'? Utover det passer nesten samtlige 240 radiatorer i Arc Midi, pga at viftene er arrangert mer 'ut' fra hovedkortet, så det skal ikke kollidere med hovedkortet selv om radiatoren tok borti skjermkortet ditt. Endret 1. desember 2012 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 1. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2012 Hva mener du med 'skikkelig jalla'? Utover det passer nesten samtlige 240 radiatorer i Arc Midi, pga at viftene er arrangert mer 'ut' fra hovedkortet, så det skal ikke kollidere med hovedkortet selv om radiatoren tok borti skjermkortet ditt. Så du tror faktisk at Radiatoren på EK 240en vil passe i Arcen min? "Radiatoren EK har lagt med i dette settet er en skikkelig råtass. Den er bygget for to 120 mm brede vifter, noe som er helt normalt. Det unike er imidlertid tykkelsen, som er på seks og en halv centimeter. Det er nesten dobbelt så mye som normalen, og øker kjøleegenskapene til settet betraktelig." Tatt fra Hardware.no. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2012 Jeg har hørt at EK er skikkelig "jalla" ........ Hvis du ikkje har lest det engang, så har du nok hørt feil Jeg kan ikkje se at EK er noe jalla. Kvaliteten virker faktisk veldig bra. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 1. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2012 Hvis du ikkje har lest det engang, så har du nok hørt feil Jeg kan ikkje se at EK er noe jalla. Kvaliteten virker faktisk veldig bra. Det er bare en som sier at det har fått på seg et rykte for å være skikkelig "jalla" i det siste, men jeg har lest det motsatte, så derfor jeg begynte å lure Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 1. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) De fikk et aldri så lite skudd for baugen med den tvilsomme nikkellegeringen enkelte blokker hadde, men bortsett fra den episoden har jeg ikke noen negativ erfaring med dem. Endret 1. desember 2012 av Loefthal Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2012 Det er bare en som sier at det har fått på seg et rykte for å være skikkelig "jalla" i det siste, men jeg har lest det motsatte, så derfor jeg begynte å lure Det var problemer med nikkellegeringen de brukte for en 12-18 måneder siden mener jeg å huske. Har ikke hørt et kvekk om dette i det siste da. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 1. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2012 Hmm. Må bare finne ut om den jævel 240en til EK passer inn i Arc Midi. Ser at rakett1 anbefaler HAX X også videre, så begynner nesten å lure Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 1. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2012 Igjen, begrunnet hvordan Arc Midi håndterer radiatorer klarer den de absolutt fleste. Men hva skal du vannkjøle? Om det bare er CPU og du egentlig ikke har lyst til å streve med mye anbefaler jeg H100i'en. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 1. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2012 Igjen, begrunnet hvordan Arc Midi håndterer radiatorer klarer den de absolutt fleste. Men hva skal du vannkjøle? Om det bare er CPU og du egentlig ikke har lyst til å streve med mye anbefaler jeg H100i'en. Synes det hadde faktisk vært litt kult med custom, en opplevelse. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 1. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2012 Kurio prøver å gå for en høy 24/7 overklokk på en 3570K chip som har vært oppe i 5.9GHz på nitrogen tidligere. Jeg refererte han til denne tråden for folk med mer dybdekunnskaper om vannkjøling enn jeg har. I følge et par kilder jeg fant ved et kjapt søk skal det være mulig å få på plass en 360 rad i taket på Arc Midi (med liten eller ingen modding). Det er kanskje et godt startpunkt for å få satt opp en vannkjøling løsning som kan kjøle en 4.7-5.0GHz 3570K? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 2. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2012 Er det noen som kan linke til en norsk nettbutikk, som selger 45/90 grader kompresjonsnippler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå