Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sier bare at vekta virkelig ikke burde være et problem for Kurio om han velger V7en. :p

Når kommer sakene inn? Ønsker å stikke innom en gang bare for å kikke på butikken lol.

 

kommer inn i løpet av 1 1/2 uke.

 

Caselabs STH10 veier bare 14kg!

:p

Synd V7 ikke kan ha 480 i toppen...

 

forskjellen på 420 vs 480 er ikke allverden.. V7 i 420/280 versjonen har nok rad plass for de fleste!

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

 

Har fått mitt Cosmos II men sliter litt med å skjønne hvordan det skal monteres.

 

http://cdn.overclock...b_IMG_0613.jpeg

 

Jeg skal kjøre originale vifter, men er det slik det skal se ut, eller skal de 2 medfølgende viftene på andre siden?

 

Isåfall, så har jeg ikke lange nok skruer hvis det ikke skal monteres sånn.

 

http://www.google.no/imgres?start=110&um=1&hl=no&sa=N&biw=1241&bih=554&tbm=isch&tbnid=NTO00YGbPRI8aM:&imgrefurl=http://forums.techgage.com/showthread.php%3Ft%3D11215&docid=QvCO9OpvSLxv1M&imgurl=http://techgage.com/reviews/cooler_master/cosmos_ii/cooler_master_cosmos_ii_32.jpg&w=1000&h=750&ei=Hf2rUPieDMzWsgaE-YGwAg&zoom=1&iact=rc&dur=464&sig=100051949086613074549&page=6&tbnh=148&tbnw=199&ndsp=23&ved=1t:429,r:23,s:100,i:73&tx=105&ty=52

 

Eller skal det monteres sånn?

 

Problemet da er at jeg må ha de 2 viftene som føler med på toppen av kabinettet og radiatoren under. Altså det vil bli et mellomrom på et par cmer mellom radiator og vifter.

 

Hvordan skal det være?

 

Ser at flere har problemer med dette med Cosmos.

Endret av Kurio
Lenke til kommentar

Men da vil det bli et mellomrom på 3-4 cm mellom vifter og radiator, men det har ingenting å si?

Nei, det vil være et par millimeter mellom vifter og radiator.

Har du ikke sett på kabinettet du har kjøpt engang?

post-221391-0-06827600-1353449813_thumb.jpg

Den røde firkanten markerer hvor du må lete for å finne en skrue som løsner opp topplokket på kabinettet, da blir det en smal sak å montere viftene på toppen og radiatoren under...

 

Jeg er ærlig talt litt overrasket, Cosmos 2 er ikke akkurat billig og man skulle tro folk gjorde litt research før de la ut såpass mye...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nei, det vil være et par millimeter mellom vifter og radiator.

Har du ikke sett på kabinettet du har kjøpt engang?

post-221391-0-06827600-1353449813_thumb.jpg

Den røde firkanten markerer hvor du må lete for å finne en skrue som løsner opp topplokket på kabinettet, da blir det en smal sak å montere viftene på toppen og radiatoren under...

 

Jeg er ærlig talt litt overrasket, Cosmos 2 er ikke akkurat billig og man skulle tro folk gjorde litt research før de la ut såpass mye...

 

Takk for hjelpen.

 

Lenke til kommentar

Jeg skal handle meg ny PC i januar, og sliter med å finne vannblokk til LGA-2011-kort. Jeg finner mange MOSFET-blokker, som jeg også skal ha, men ingenting eller i beste fall lite til chipset. Mitt X48 la seg på fine 85 grader uten vannblokk når min Q8400 var på 3.8-4GHz. Jeg blir å presse min nye prosessor så langt som trygt er mulig, og dermed blir chipset varmt.

 

Så jeg trenger tips. Vurderer ASUS P9X79 PRO, men finner ingen chipsetblokker som er bekrefta at passer.

Lenke til kommentar

Jeg skal handle meg ny PC i januar, og sliter med å finne vannblokk til LGA-2011-kort. Jeg finner mange MOSFET-blokker, som jeg også skal ha, men ingenting eller i beste fall lite til chipset. Mitt X48 la seg på fine 85 grader uten vannblokk når min Q8400 var på 3.8-4GHz. Jeg blir å presse min nye prosessor så langt som trygt er mulig, og dermed blir chipset varmt.

 

Så jeg trenger tips. Vurderer ASUS P9X79 PRO, men finner ingen chipsetblokker som er bekrefta at passer.

Unødvendig på x79. ikkje noe vrm eller chipset som blir for varme.

Lenke til kommentar

Nja, hva er brukelige temperaturer da? Luftflowen i mitt kabinett er sub-par grunnet setupet på vifter. Lufta går fra bak og rett opp, området nede er delt opp såpass at det blir lite flow over chipset, dermed tror jeg det blir en god del varmere enn i andre kabinett.

 

pEbxb.jpg

 

De viftene i toppen blåser ut, de bak suger inn. Det som er nede er såpass blokkert av plata at den flowen er så og si 100% separert fra resten av kabinettet. Dermed blir det dårlig flow til bl.a chipset.

 

Jeg tviler på at et X48-chipset skal bli 85 grader når CPU er på 3.8GHz, og volten er justert opp med veldig små mengder på NB.

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...