Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kom også på at Vengeance C70 kabinetter skal være fint for vannkjøling. Coolermaster sitt CM 690 II er også veldig likt i den stand.

Jeg har hatt vannkjøling i begge og C70 er uendelig mye mer praktisk enn CM690II:

Bedre støvfilterløsninger.

Bedre plass til vannkjøling.

Mer fleksible HDD-bur.

Større plass til strømforsyning/radiator i bunn.

Større plass til radiator i toppen.

Mer solid bygget.

Bedre plass til kabelruting.

Mindre plastikk.

Bærehåndtak.

Bedre løsninger for å feste HDDer og 5.25"-enheter.

Lenke til kommentar

Noen som har formening om Cosmos II?

 

Står liksom mellom det og 800D, men faller på Cosmos II egentlig.

 

Personlig syns jeg Cosmos II var klønete trangt til å være så forbannet svært, og kabinettet har noen tåpelige valg gående. Kabinettet er også ugudelig tungt. (22kg når det er tomt det jeg husker.)

 

På andre siden er jeg av inntrykk fra andre at 800D har forferdelig kjøle-egenskaper. Om det er i banen av 600T/650D i konstruksjon og følelse bør det derimot være en bris å bygge i.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Personlig syns jeg Cosmos II var klønete trangt til å være så forbannet svært, og kabinettet har noen tåpelige valg gående. Kabinettet er også ugudelig tungt. (22kg når det er tomt det jeg husker.)

 

På andre siden er jeg av inntrykk fra andre at 800D har forferdelig kjøle-egenskaper. Om det er i banen av 600T/650D i konstruksjon og følelse bør det derimot være en bris å bygge i.

 

Takk for svar.

 

Har vurdert TJ11, men det blir for dyrt.

 

Jeg får nesten bare prøve meg på Cosmos II, men tanke på at jeg bryr meg ikke så mye om vekt, og jeg synes det ser bra ut.

Lenke til kommentar

Noen spesiell grunn til at du vurderer de kabinettene i utgangspunktet? Hva er det du sikter på å gjøre, og hvilke krav setter du til kabinettet?

 

Jeg ønsker et stort kabinett først og fremst med kvalitet.

 

Det skal være lett å skjule kabler og det skal se "pent" ut. Pent er forsovet med rimelig objektiv mening, men uansett.

 

Har hatt Define XL før, og det ble for lite.

 

Ønsker eventuelt plass til 3X 660Ti som skal vannkjøles alle tre.

Lenke til kommentar

Hva skal du med 3x 660Ti? Med mindre du spiller et veldig spesifikt spill du ved skalerer i tri-sli og trenger høy FPS på 1920x1200 med alt på max gir ikke et sånt oppsett mening. Skal du spille på høyere oppløsninger (multi-skjerm eller 2560x1440/1600) vil SLI (2x) av de høyere variantene med mer RAM være bedre egnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ønsker et stort kabinett først og fremst med kvalitet.

 

Det skal være lett å skjule kabler og det skal se "pent" ut. Pent er forsovet med rimelig objektiv mening, men uansett.

 

Har hatt Define XL før, og det ble for lite.

 

Ønsker eventuelt plass til 3X 660Ti som skal vannkjøles alle tre.

 

http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Kabinett/Fulltower/LD-Cooling/LD-Cooling-PC-V8-ATX-HPTX-Black-Orange-LD-PC-V8-ATX-HPTX-BLACK-ORANGE-118209-p0000054902.aspx

 

evt V7 som kommer inn om ikke lenge.

 

3 x 480 radiatorer gjør susen.

Lenke til kommentar

Hvordan vil prisen på V7 ligge?

Står 3k på siden til DI ;)

 

Vet egentlig ikke selv. Så bare på Linus som sa at 660Ti i et slik oppsett var virkelig rå kraft.

 

Men skal vurdere eventuelt å gå for 2X MSI 670 Power Edition, men tanke på den enkle overvolt funksjonen.

 

Har hørt at "EK" har blitt litt jalla enn det var før, stemmer dette?

Hørte du det på nrk p2? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...