idleman_2 Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 så lekkert Men du vil vel heller ha mo-ra3 420 = 9x140 eller mo-ra3 540 = 9x180 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Man venter så klart på Pro-modellen ja Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Man venter så klart på Pro-modellen ja utgaven som kommer først ut i salg i neste uke er pro utgaven mo-ra3 360, mo-ra3 360 CT core er KUN kjøleribba uten viftefester og sånne ting, mo-ra3 360 LT er radiatoren levert med viftefester, mo-ra3 360 pro er komplett med vifter radiator beholder stand Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Da er endelig pc'n oppe å kjøre! Bah... Skiftet psu(HX1000), vannblokk(Apogee XT), vannpumpe(MPC655) og rad(Xchanger3x120). Fikk sirkulasjon med en gang jeg skiftet ut eheimen Sikkert noe luft igjenn i systemet, men litt skuffa over tempraturene da de er nesten det samme som tidligere. Kjører på 3 stk noctua vifter. Er klar over at de er nok litt for svake, men kjennes ut som det blir dytta bra med luft gjennom rad. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Du kan ikke få bedre enn det romtempraturen er;) Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 vel, er et stykke unna romtemp da helst load temps jeg syns er i overkant - 65 ish grader (omtrent det samme som tidligere) Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 Hva er det du har kjølt? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Bare cpu(fjerna nb da jeg mistenker den "stock" blokka er en flow killer). Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 Hvordan er idle-tempen da? Forresten, så har vi en awesome sak her: http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/15017 :!: Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Den der kunne eg trenge... Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 Skulle hatt en slik selv også ja Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 (endret) 37-40 ved idle med 23.6 grader innetemp ved 1,7 vcore(standard vid er 1,325). ikke rart jeg svetter, lufte nå! Akkurat det er vel ikke så ille da, men hadde håpt på lavere load temps. Tenkte jeg skulle ta å poste et bilde av loopen slik jag kan få noen tips til forbedringer, men kamera er på utdrikkingslag Endret 8. mai 2010 av Mumriken Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 1,7? Er ikke det sykt høyt? Er ikke noe flink med overklokking, men det hørtes høyt ut. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Jo, det er ganske høyt ja... for et par år siden klarte jeg det samme oc med 1,5ca. cpuen har vel ganske begrensa levetid igjen vil jeg tro, derfor det passa så j***** dårli at psuen min gikk siden jeg må ha ny ram, hk og cpu. Må stadig opp i høyere spenning for å ha den stabil. problemet no er jo at nb blir så sykt varm Men syns det er rart at tempraturene bare er marginalt bedre nå. Tidligere: eheim 1048, apogee gtx og mist 2x120 nå: mpc 655, apogee xt og xchanger 3x120 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 Mange faktorer som spiller inn - men det er jo ingen tvil pm at grunnen til den høye tempen er volten din. Har ikke erfaring med triple exch, eller Apogee, så kan desverre ikke si noe der. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 1,7 er mye volt for 24\7 og dumper mye varme, idle-tempen sier ingenting...hva har du i load? Og som jeg sa over så lenge de ikke har is over radiatoren osv. så er det romtempen som bestemmer. Trippel gjør bare en viss forskjell over dual og blokkene er ikke det så stor forskjell:) Pluss ørten andre faktorer:P Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 (endret) Det er jo ikke ille O.o Hva syter du over Men kraftigere vifter er et forslag Endret 8. mai 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 hehe... Har ikke sagt at det er så ille, men trodde jeg vile få lavere temps med den nye vannkjølinga. Tenkte å bestille nye vifter sammen med ek5970 blokka, men det spørs om det ikke må bli litt ny hardware føst. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 Noen som har erfaring med flow-meter? Klarer ikke helt å se hvordan jeg skal kunne lese noe annet enn RPM fra det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå