Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Kom hjem i går til svarte skjerm og ingen respons i maskina. Plukket ned og finner ut at cpu kjøleblokka er tett, og at gpu som er neste i loopen, har hatt det bittelitt varmt.

 

Plexiglasset på toppen av gpu blokka har smeltet og endt med en stor bul midt på O_o

 

Skal lage meg ny topp og se om kortet er stekt, i såfall første offer for vannkjølingen min:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom hjem i går til svarte skjerm og ingen respons i maskina. Plukket ned og finner ut at cpu kjøleblokka er tett, og at gpu som er neste i loopen, har hatt det bittelitt varmt.

 

Plexiglasset på toppen av gpu blokka har smeltet og endt med en stor bul midt på O_o

 

Skal lage meg ny topp og se om kortet er stekt, i såfall første offer for vannkjølingen min:D

 

:ohmy: Hvordan har det skjedd??

Har aldri opplevd at loopen er gått tett kun at pumper har stoppet med nærmest kokende vann ut av GPU-blokka mellom plexitopp og kobberblokk.

Lenke til kommentar

:ohmy: Hvordan har det skjedd??

Har aldri opplevd at loopen er gått tett kun at pumper har stoppet med nærmest kokende vann ut av GPU-blokka mellom plexitopp og kobberblokk.

Åpna den og da var det masse svart gunk nedi der... som sitter fast på kobberet... usikker på akkurat hva det er, men ser ut som en form for avleiringer av et eller annet slag... mulig det er korosjon. Har en EK blokk og den har jo en slik dyse som man legger mellom toppen og selve kobberfinnene, kombinasjonen av de dyseåpningene, og at finnene på blokka er så tynne, så har det blitt tett.

 

Regner med vannet har vært ganske kokende hos meg og, siden pleksitoppen har sprukket i ene festet, og siden den buler ut :D

 

Har ikke hatt den åpen på to år så det er helt og holdent min egen feil :D En erfaring rikere :green:

Lenke til kommentar

Det er derfor jeg sverger til flowmeter og temperaturovervåking for å oppdage slike ting i tide. Det er egentlig en billig forsikring.

 

Ja, har koblet pumpa til Viftekontakten på HK for at PCn skulle slå seg av om den stoppa. Men pumpa gikk som faen den, bare at vannet ikke kom noen vei :D

Må vell investere i flowmeter neste gang da!

Lenke til kommentar

:ohmy: Hvordan har det skjedd??

Har aldri opplevd at loopen er gått tett kun at pumper har stoppet med nærmest kokende vann ut av GPU-blokka mellom plexitopp og kobberblokk.

Åpna den og da var det masse svart gunk nedi der... som sitter fast på kobberet... usikker på akkurat hva det er, men ser ut som en form for avleiringer av et eller annet slag... mulig det er korosjon. Har en EK blokk og den har jo en slik dyse som man legger mellom toppen og selve kobberfinnene, kombinasjonen av de dyseåpningene, og at finnene på blokka er så tynne, så har det blitt tett.

 

Regner med vannet har vært ganske kokende hos meg og, siden pleksitoppen har sprukket i ene festet, og siden den buler ut :D

 

Har ikke hatt den åpen på to år så det er helt og holdent min egen feil :D En erfaring rikere :green:

 

Hva slags væske har du brukt i loopen? Batterivann? Destillert? Ferdig blandet?

Lenke til kommentar

Takk for info.

Hvilket flowmeter er å anbefale? Hører mye snakk om att det er veldig restriktive...

Personlig bruker jeg AquaComputers HighFlow som fungerer veldig bra. Denne utgaven har en roterende impeller, men motstanden er likevel nærmest ikkeeksisterende. Denne nye utgaven har ingen bevegelige deler så motstanden her er vel lik den i en kobling, mao. lik null.

Endret av pølsehund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...