Zepticon Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Kom hjem i går til svarte skjerm og ingen respons i maskina. Plukket ned og finner ut at cpu kjøleblokka er tett, og at gpu som er neste i loopen, har hatt det bittelitt varmt. Plexiglasset på toppen av gpu blokka har smeltet og endt med en stor bul midt på O_o Skal lage meg ny topp og se om kortet er stekt, i såfall første offer for vannkjølingen min:D Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Oi sann gitt. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Kom hjem i går til svarte skjerm og ingen respons i maskina. Plukket ned og finner ut at cpu kjøleblokka er tett, og at gpu som er neste i loopen, har hatt det bittelitt varmt. Plexiglasset på toppen av gpu blokka har smeltet og endt med en stor bul midt på O_o Skal lage meg ny topp og se om kortet er stekt, i såfall første offer for vannkjølingen min:D Hvordan har det skjedd?? Har aldri opplevd at loopen er gått tett kun at pumper har stoppet med nærmest kokende vann ut av GPU-blokka mellom plexitopp og kobberblokk. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Hvordan har det skjedd?? Har aldri opplevd at loopen er gått tett kun at pumper har stoppet med nærmest kokende vann ut av GPU-blokka mellom plexitopp og kobberblokk. Åpna den og da var det masse svart gunk nedi der... som sitter fast på kobberet... usikker på akkurat hva det er, men ser ut som en form for avleiringer av et eller annet slag... mulig det er korosjon. Har en EK blokk og den har jo en slik dyse som man legger mellom toppen og selve kobberfinnene, kombinasjonen av de dyseåpningene, og at finnene på blokka er så tynne, så har det blitt tett. Regner med vannet har vært ganske kokende hos meg og, siden pleksitoppen har sprukket i ene festet, og siden den buler ut Har ikke hatt den åpen på to år så det er helt og holdent min egen feil En erfaring rikere Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Det er derfor jeg sverger til flowmeter og temperaturovervåking for å oppdage slike ting i tide. Det er egentlig en billig forsikring. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Det er derfor jeg sverger til flowmeter og temperaturovervåking for å oppdage slike ting i tide. Det er egentlig en billig forsikring. Ja, har koblet pumpa til Viftekontakten på HK for at PCn skulle slå seg av om den stoppa. Men pumpa gikk som faen den, bare at vannet ikke kom noen vei Må vell investere i flowmeter neste gang da! Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Hvordan har det skjedd?? Har aldri opplevd at loopen er gått tett kun at pumper har stoppet med nærmest kokende vann ut av GPU-blokka mellom plexitopp og kobberblokk. Åpna den og da var det masse svart gunk nedi der... som sitter fast på kobberet... usikker på akkurat hva det er, men ser ut som en form for avleiringer av et eller annet slag... mulig det er korosjon. Har en EK blokk og den har jo en slik dyse som man legger mellom toppen og selve kobberfinnene, kombinasjonen av de dyseåpningene, og at finnene på blokka er så tynne, så har det blitt tett. Regner med vannet har vært ganske kokende hos meg og, siden pleksitoppen har sprukket i ene festet, og siden den buler ut Har ikke hatt den åpen på to år så det er helt og holdent min egen feil En erfaring rikere Hva slags væske har du brukt i loopen? Batterivann? Destillert? Ferdig blandet? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Destilert vann, og bare det Sov i kjemitimene på skola, og måtte betale prisen nå Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Kan ett Flowmeter monteres hvor som helst i en loop? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Kan ett Flowmeter monteres hvor som helst i en loop? Så lenge du har alt i serie, ja. Vannmengden som passerer gjennom ved CPU vil være den samme ved pumpa av naturlige årsaker Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Takk for info. Hvilket flowmeter er å anbefale? Hører mye snakk om att det er veldig restriktive... Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Noen som veit kor eg kan få tak i denne blokka fra mer lokale strøk? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 bilder? Mayhem! Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 (endret) Takk for info. Hvilket flowmeter er å anbefale? Hører mye snakk om att det er veldig restriktive... Personlig bruker jeg AquaComputers HighFlow som fungerer veldig bra. Denne utgaven har en roterende impeller, men motstanden er likevel nærmest ikkeeksisterende. Denne nye utgaven har ingen bevegelige deler så motstanden her er vel lik den i en kobling, mao. lik null. Endret 16. september 2012 av pølsehund Lenke til kommentar
ToothBear Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 bilder? Mayhem! det så ikke bra ut! var det bare alger, eller korosjon også? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 http://www.dangerden.com/store/external-3-x-360-radiator-and_pump-case.html - noen av dere som har denne? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 det så ikke bra ut! var det bare alger, eller korosjon også? Så vidt jeg kunne se var det bare korosjon... Fant ikke noen spor etter alger. Det var bare min første anntakelse siden det så ut som alger før jeg åpnet alt og fikk sjekket:) Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Ikke mye slange i denne loopen nå. Under en meter må det være, kanskje 70-80cm. Ikke så ille med 2 vannblokker, raddis, res og pumpe. Burde bli bra guffe i den der, står to stykk 16kjerne AMD engineering samples, som kjørte 3.8 1.2v på luft. Skal ha minst 4GHz nå! 32 kjerner... nam. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Kanskje vaske litt omkring? Radiatorhusets bunn så jo grusom ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå