Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ha en trippelradiator i ett allerede trang kabinett... Har mulighet for 1 vifte inn(front), og 1ut(bak) fra stock. Skal modden til en 360 i top, men teknte den skulle blåse inn først,men da blir det mye negativ luftstrømi kabinettet, som da vil gi meg mye støv og varmere temps i kabinettet. Men kan jo montere de slik att de blåser ut, men det vil vel gi varmere luft til radiatoren... Forslag?

Lenke til kommentar

Tvert imot. 3x120-vifter som inntak vil føre til positivt trykk, forutsatt at du har færre vifter/mindre luftmengde som exhaust. Bruk filter hvis du er bekymret for støv, men dette vil strupe ytelsen et lite hakk. Å montere radden som exhaust behøver heller ikke å bety så mye høyere temperaturer, men det avhenger av hva du har i kassa ellers og hvilket kabinett du bruker. Hos meg er det kun 3-4C forskjell på inntak kontra eksos, men det er en betydelig forskjell i mine øyne.

Lenke til kommentar

Ser ut som eg får inn Switch 810'en i dag, og endelig kan få innstallert vannkjøling der. Om eg ikkje liker kabinettet (noko ein kamerat av meg spesielt prøver å insistere at eg kjem til), er det nokre anbefalinger for eit godt alternativ her i gården?

 

Er lite hypp på å modde i øyeblikket, men ønsker plass til vannkjøling. 650D'en er veldig fin forsåvidt, men blei veldig lavt syntes eg. Den er veil 20cm lavere enn pulten min.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Tvert imot. 3x120-vifter som inntak vil føre til positivt trykk, forutsatt at du har færre vifter/mindre luftmengde som exhaust. Bruk filter hvis du er bekymret for støv, men dette vil strupe ytelsen et lite hakk. Å montere radden som exhaust behøver heller ikke å bety så mye høyere temperaturer, men det avhenger av hva du har i kassa ellers og hvilket kabinett du bruker. Hos meg er det kun 3-4C forskjell på inntak kontra eksos, men det er en betydelig forskjell i mine øyne.

Ingen problem att støv kommer inn i PCen, men jeg bare nevte det dajegkom på det.

Systemet som skal inn er ikke kjøpt inn, men har en vannblokk til CPU som jeg tenker å teste litt med. Men tror jeg venter til desember/januan før det blir nytt. Så det blir en 1090T uten skjermkort som testmaskin.Kabinettet blir Fractal Design Core 1000 - Prosjekt tråd.

Radiatoren skal i topp, og PSU skal sikkert stå slik det vises i tråden.

Lenke til kommentar

Fatal Design :hm:

Det er jo flott til modding! Hva du ikke liker da?

Det fatal design jeg har, et miditower funket ikkje powerknappen. Et 6990 var akkurat for langt til å komme oppi den. Attpåtil er kabinettet av stål, altså rimelig tungt. Synes lakken også er ganske dårlig i forhold til silverstone og selvfølgelig LD cooling. Gummi sakene som er i hull for å beskytte kanter? er ganske løse og av laber kvalitet.

Ei går det ann å skru ut harddisk saken forran i kabinettet for å få plass til lange skjermkort som 6990. Møkkakabinett :D

Lenke til kommentar

Ha! Høres ut som om du har R3 :p Flere sliter med påknappen på det hvertfall. Lakken syntes jeg er helt OK, på mitt 400,- Core1000. Men ser din problem stilling. Men kan få 6990, 5HDD'er og ett par moddede SSDer inn i mitt core100 med lett/ingen modding :) Men jo, til din bruk blir vel miditower i det heletatt for lite? :)

Lenke til kommentar

Ha! Høres ut som om du har R3 :p Flere sliter med påknappen på det hvertfall. Lakken syntes jeg er helt OK, på mitt 400,- Core1000. Men ser din problem stilling. Men kan få 6990, 5HDD'er og ett par moddede SSDer inn i mitt core100 med lett/ingen modding :) Men jo, til din bruk blir vel miditower i det heletatt for lite? :)

Skulle bruke kabinettet til en liten gamerpc, men det skar seg gitt :p

Nå har jeg Lianli cube, TJ07, LD cooling, og et kabinett som er litt større enn tj07 som jeg ikkje husker navnet på. Ja det blir rimelig varmt på datarommet om vinduene er lukket helt ja :p

Lenke til kommentar

Cuben brukes til oppbevaring eller har du stæsj i den og? :p

Du har en liten samling der ja. Har selv gått fra midi tower -> big tower, men snart skal maskinen inn i ett mini tower :)

 

Flott att jeg får svar nå da.. Kan vist levere den ene HDDen min til komplett for å så få ny/penger tilbake. +1

Lenke til kommentar

Cuben brukes til oppbevaring eller har du stæsj i den og? :p

Du har en liten samling der ja. Har selv gått fra midi tower -> big tower, men snart skal maskinen inn i ett mini tower :)

 

Flott att jeg får svar nå da.. Kan vist levere den ene HDDen min til komplett for å så få ny/penger tilbake. +1

Cuben kan varme hele leiligheten :D Er helt full av harddisker. Tilogmed baki :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...