Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den ser ikkje ut til å resonnere med kabinettet med mindre du kjører høgaste hastighet er det eg opplever. Nye loopen driver fremdeles og blør ut luft da, så ikkje heilt gunstig med bilder eller video for demonstrasjon... :p For ikke å nevne at det er stupmørkt her for det meste.

Slet med å høre pumpa når eg satte den til eit punkt mellom 1 og 2 på den lille pumpekontrolleren bakpå pumpa, men er ikkje heilt knallsikker på om det er nok flow rett og slett. xD

Vannet går nå rundt; bruker fremdeles Aurora'en, til dels fordi eg sleit med å få tømt radiatoren, og då gadd eg ikkje bruke evigheter på det...

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Heisann, prøver her. Har splitter nye bitspower kompresjonsfittinger. Blant annet vanlige uten rotasjon kompresjon fitting. Av rotasjonsfitting har jeg både 90grader og 45 grader. Har også rotasjonsfitting uten vinkel. Alle fittingene har ID3/8" OD1/2". Kjøpte veldig mange og har mange tilovers. Har også bitspower fillingports og o-ring som er uvreaktive. Er interessert i å bytte mot noe morsomt innen vannkjøling. Som sagt er de helt nye i forseglet embalasje. Er det noen som er interessert og har utstyr tilovers, er det bare til å skrike ut. Kanskje vi blir enig :D

Har også andre ting av bitspower, lurer du på noe er det bare til å ta kontakt.

Edit: Glemte å nevne at alle fittingene er sorte, carbon black.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Techbay selger ikke carbon black lenger, det de har er matt black. Jeg angrer litt på at jeg ikke jøpte 3/8-5/8 eller 1/2-3/4 fittings istedenfor. Men gjort er gjort, hehe. Har ingen fitting i andre dimmensjoner.

Tenker fortsatt på hvilken tank jeg skal kjøpe. Blir også endel andre bitspower deler om jeg skal kjøpe sylindertanken. Blant annet har jeg sett litt på bitspower sine x-stations, har lyst til å teste dem.

For en stund tilbake prøvde jeg å tre OD 1/2" slange inni en ID 1/2" slange. Var ikke helt vellykket, selv med glidemiddel, hehe. Men jeg har en annen tanke, man trenger ikke å tre den helt gjennom, kanskje 10 cm eller noe sånt, så det blir helt tett. Da ser det ut som om jeg har 3/4" slanger. Jukse litt.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

@Drunkenvalley

Du må oppdatere oss på om veksen din skiller seg, Partikklene forsvinner setter seg fast.

Gikk ikke en uke før den bl var nessten bare blå, og den grønne er nessten bare grønn nå.

Den blå har mer restriksjon i loopen. Cpu blokk og res er jo ikke av dem bete for denne vesken, så regnet med dete.

grønn loopen har flow så det holder men lell så sitter partikkler fast i 90 gradersbøy eller res tenker jeg. Synn for denne vesken har syk effekt. Spess den blå hadde det. Skulle hat cylinder res å uten 90 graders bøyer. Kanksje holdt lenger da.. Har en liter til av hver for å fylle på en gang til..

Lenke til kommentar

Det er ikkje akkurat ein type coolant som skal brukes i lengden. Dei poengterer jo sjølv at det ikkje er langvarig, og vil variere veldig med restriksjonen i loopen din.

Det hjelper ikkje at flere komponenter ala type drain line og lignende fort har meste av partiklene. Ein loop med denne coolanten må ikkje ha "blindgater" og lignende.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Er det noen av dere moddere som holder til i Oslo-området og kunne tenkt dere å mekke litt på noen braketter for meg? Har noen custom mounts til heatkiller 3.0, men virker som skruehullene er litt for trange, så de må files litt på. Neppe den største jobben i verden, men jeg har ikke hverken utstyr eller egnet plass å gjøre dette på selv oppe på hybelen. PM me if interested :)

Lenke til kommentar

I 2011 så slet mange av ek sine nickel kledde blokker av korrosjon. Er dette problemet fortsatt vedvarende? Mange her som har nickel plated block fra Ek? Har dere lagt merke til korrosjon?

Jeg har kjørt EK Supreme HF EN i snart et år uten noen problemer, ihvertfall ikke noe jeg kan se gjennom plexiglasset.

Hva slags block bruker du på gpu'ene dine?

Lenke til kommentar

I 2011 så slet mange av ek sine nickel kledde blokker av korrosjon. Er dette problemet fortsatt vedvarende? Mange her som har nickel plated block fra Ek? Har dere lagt merke til korrosjon?

Jeg har kjørt EK Supreme HF EN i snart et år uten noen problemer, ihvertfall ikke noe jeg kan se gjennom plexiglasset.

Hva slags block bruker du på gpu'ene dine?

Nikkel+acetal fra EK. Har ikke sjekket på disse, så lenge temperaturene holder seg under 60C er jeg egentlig ikke bekymret ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...