erikgameman Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 Light red med noen dråper red dye i er en goood kombo mener nå jeg:) Men hvilken type slanger ghar du ? Ikke bruk primochill eller Tygon:) Bestillte meg nettopp Masterkleer fordi jeg skal bruke mayhems pastel..må bare finne riktig destillert vann først:P Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 Er masterkleer bedre enn tygon? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 Noen spesiell grunn til at du sier å ikkje bruke tygon eller primochill? Lenke til kommentar
erikgameman Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Bedre å bedre... Tror det er samme greia, men skal ikke uttale meg mye om det. Er mye delte meninger ser jeg på nettet. det er en grunn ja, Mayhems folka selv, sier at de har fått mye problemer med tygon og primochill ved bruk av PASTEL væsken.. ikke X1 eller aurora, men spesifikt PAstel. De hadde ikke problemer med xspc, masterkleer, durelene osv..men anbefaler Clearflex sa de , eller han...Mick... Men bruker Tygon nå, men med Aquacomputers væske:) Så prøver Masterkleer nå, bestillte fra Rakett1 siden Techbay ikke hadde 3/8-5/8 =/. NOen som har brukt det destilerte vannet en får kjøpt på Apotek1? Står sterilt vann riktignok... Endret 27. august 2012 av erikgameman Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 Den fra apoteket fungerer veldig bra. Mye bedre enn batterivann fra biltema. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 Hva er forskjellen på vann? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 Batterivann fra biltema dannes d mugg i vannet etter par måneder, med destillert vann fra apoteket så har j ik sett noe dannelse på 2 år. Derfor j sier vann fra apoteket er bedrw Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 Nå har jeg ingen erfaring med Biltema-vann, men i vanlig bensert-batterivann har jeg aldri sett antydning til ansamling av alger ol. Nå vet jeg dog ikke om du bruker algedrepende midler. I så tilfelle burde det ihvertfall ikke blusse opp noe. Lenke til kommentar
erikgameman Skrevet 28. august 2012 Rapporter Del Skrevet 28. august 2012 Snakket med Hans Petter fra Techbay. Sterilt Vann fra APoteket inneholder salt, som er ledende...Så da blir det bestillt destillert vann fra Techbay, selvom det med frakt koster litt ektra. Men jeg vil heller være sikker, og støtte Techbay:) Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 28. august 2012 Rapporter Del Skrevet 28. august 2012 Destillert vann fra Shell det går i her... Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 28. august 2012 Rapporter Del Skrevet 28. august 2012 Bruker selv batterivann fra Biltema. Ingen problemer sålangt med det. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. august 2012 Rapporter Del Skrevet 28. august 2012 Hva slags tilsettningsmiddel bruker du? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 28. august 2012 Rapporter Del Skrevet 28. august 2012 Eg brukte i første omgang det og konsentrert frostvæske. Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 28. august 2012 Rapporter Del Skrevet 28. august 2012 Batterivann + Glykol fra Biltema. Blanda ca. 20-25% glykol. Ingen vekster eller slikt i det enda hvertfall Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 29. august 2012 Rapporter Del Skrevet 29. august 2012 Glykol, vanlig frostvæske ikke sant? Hvor lenge har vannet stått i loopen? For mg har j allerede byttet vannet 3 ganger. Har j uflaks? Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 29. august 2012 Rapporter Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Ja, vanlig blå frostvæske konsentrat, som da blandes med batterivann. Tja, vil tro det er ca. 3 mnder nå. Endret 29. august 2012 av Snytefant Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 29. august 2012 Rapporter Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Bruker du noen form for algedrepende middel i det hele tatt samye83? Selv bruker jeg kun batterivann med 2-3 dråper kobbersulfat. Denne miksen har ruslet og gått i ca. 4 måneder nå og vannet er like klart som ved dag 1. Jeg brukte en periode ethylenglykol/frostvæske (2:10 e.glykol - vann), men faren for korrosjon i en loop bestående av kobber, stål og ev. nikkellegeringer (med unntak av enkelte EK-blokker) er svært liten så jeg droppet det. Hvis du vil helgardere deg så er nok ferdigmikser som Aqua Computer Double Protect ol. det beste valget. Antageligvis unødvendig i de aller fleste tilfeller, men like fullt en relativt billig forsikring. Endret 29. august 2012 av pølsehund Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 29. august 2012 Rapporter Del Skrevet 29. august 2012 J bruker 20% frostvæske i blandingen. Kanskje bør j ha litt kobbersulfat også Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 29. august 2012 Rapporter Del Skrevet 29. august 2012 Jeg har brukt destillert vann (kun det) i et år, ikke noe alger Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. august 2012 Rapporter Del Skrevet 29. august 2012 Bare jeg som syns et biologiprosjekt i PCen kunne vært spennende her ja Neida, jeg kjører EK-vann siden jeg fikk det for 29 kr flaska fra Techbay og jeg ikke ønsket å ta noen sjanser med nikkelkorrosjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå