Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Hørt meget mye dårlig om Rakett1. De ser ut til å ha greie priser & god tilgang. Hørte at de hadde rakket ned på noen brukere her på forumet.

 

Er dette en grei butikk å kjøpe noe ifra?

 

Ser ut som en typisk "webmercs" butikk slik som Amentio som bare speiler leverandørenes lager men hva vet jeg som ikke har hørt om de før nå. :p

Endret av MeaCanis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rakket ned på var mer ein veldig rar diskusjon angående moms-frie tilbudet dei kjørte ved oppstart. Fora påsto det måtte betales moms på det (faktuelt), mens rakett1 striholdt til ideen at dette var ok, fordi det hadde saksfører sagt.

 

Noe i den banen. Det hørtes ut som han som hadde postet på fora her blei flytta til ein anna oppgava, ettersom det visstnok ikkje var same personen lenger til slutt, som beklaget seg over det som hadde skjedd.

 

Det er det eg husker, men ingen peiling på kor eg leste greiene.

Lenke til kommentar

2 år siden jeg posta no her sist! Men etter mye mekking og prioritering av bilen, trenger jeg å bruke litt penger på PC. Den har sakket etter for lenge siden.

 

Og jeg skal selvfølgelig ha vannkjøling!

 

Men, jeg trenger et perfekt kabinett. Og det er ikke lett med disse kravene:

- Stilrent og minimalistisk

- Ingen DVD/Optiske slots

- Rent Aluminium (ikke noe plast/stål ræl)

- God til vannkjøling

 

Lian-Li PC-X2000F er midt i blinken mtp utseende, men det er for trangt, har de stygge 3,5" hullene og lite optimalisering for vannkjøling. Men det er i hvertfall der omkring jeg sikter. Hvor skal jeg lete?

 

jeg har ett gammelt Lian Li - X2000 kabinett. er mer plass i det enn det nye. kan bli ditt BILLIG, kuttet ut hotswap i bunnen, og det trenger litt TLC for å bli pent i bunnen... ellers i meget god stand.

 

send meg en PM hvis du bor i Oslo.

Lenke til kommentar

Fikk tilbud på følgende pakke i dag:

 

EK XTC 420 (3x140), 2x EX XTC 140, EK 4.0-pumpe med reservoir.combo, Heatkiller 3.0 1366/2011 (antar det er med 2011-skruer) til 1500. Good deal, bad deal? Og evt, vil det være noen problemer å selge unna det jeg ikke vil ha her uten å gå med tap eller vente i 100 år med å få dette solgt?

 

Aner ikke om det er noe stort marked for salg av brukte vannkjølingsdeler her i landet, det spørs jo om dere som vanker her sjekker ut bruktmarkedet avogtil.

 

Dette er ingen "til salgs"-annonse, men en sjekk på om den dealen jeg har blitt forespurt er noe jeg kan slå til på uten å risikere enten å tape masse cash eller å bli sittende på en haug utstyr jeg ikke trenger.

Lenke til kommentar

Noen i Oslo-området som har en dau PSU de kan avse? ^^ trenger boksen til støtte under en raddiskasse. Funent en, men trenger to for stabilitetens skyld.

 

Gå på nærmeste Elkjøp/ekspert og spørr om du kan ta en titt i el-avfallet? :)

 

Husk, spørr først, de er ikke så glade i at folk driver å looter dem, er en del sigøynere osv som gjør det.

Lenke til kommentar

Noen i Oslo-området som har en dau PSU de kan avse? ^^ trenger boksen til støtte under en raddiskasse. Funent en, men trenger to for stabilitetens skyld.

Du fikk jo en av meg jo :p

Men den var vel ikke dau alikevel :omg:

 

Din slask! Bytta nick og bilde :p

 

Ja, fint at du gir bort funksjonelle 1000w'ere, setter pris på det. Trenger bare kablene nå, så... :p (ja, vet du sa den drev og kødda etter noen dagers oppetid - så skal få testa den skikkelig en gang her).

 

El-retur er kanskje ikke så dumt, nei.

Lenke til kommentar

Look what the cat dragged in, v2.0

 

2x ram heatsinks fra bitspower, skal bruke disse til Ln2-testing senere. Kaldt nok? :p

 

9x2gb minne, psc/bbse-chipper AFAIK. Geil-brikkene ratet til 1800 8-8-8, OCZ og G.Skill til 1600 6-8-6. 2x 30gb SSD, fint til foldingmaskinene mine.

 

15 (!) tuber Gelix Extreme, noen av de er ikke min eiendom (inkludert den ene MX4-tuben).

 

I tillegg er det noen halvgamle AMD-CPUer, en tempsensor-fitting og noen standard bitspower g1/4 3/8" ID fittings. Ah, og noen 2011/G34 monteringssett samt 2 stykk minnepinner på hhv 64 og 128gb.

 

Rosinen i pølsa er dog EVGA Z77 FTW + 3770k. Hurra :)

post-101601-0-14055400-1345554594_thumb.jpg

post-101601-0-52571600-1345554609_thumb.jpg

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Pokker heller. Her har eg intet hell.

  1. Radiatoren er større enn beskrevet på aquatuning. (45mm tjukk. Sto 38mm.) Den passer ikkje internt som resultat.
  2. 200mm radiatoren passer altså ikkje med Corsair 650D sine vifter. 600T sine vifter er marginalt forskjellige, mens eg trudde dei var like.
  3. Og sist men ikkje minst er eine monsoon-koblinga kommet skrudd sammen så stramt at det er kliss umulig å få dem separert. Eg har ikkje ekstra-koblinger.

Vurderer å bare montere 240 radiatoren eksternt på taket. Vil det være nok for eit HD 7970 DCIIT + 2500k? Trenger ikkje ekstra på toppen i øyeblikket; planen er å få ordnet dette fortløpende, men har lyst til å få vannkjølt tingene og testa pumpe/res komboen.

Lenke til kommentar

Fekk radiatoren på plass i kabinettet likevel. Men bare én radiator. Ikkje fullt så effektivt så eg ønsker.

Men i det minste fekk eg satt sammen loopen ved enden av visa.

 

post-160649-0-51179500-1346015643_thumb.jpgpost-160649-0-23894000-1346015644_thumb.jpgpost-160649-0-86051500-1346015644_thumb.jpg

post-160649-0-61609100-1346015645_thumb.jpgpost-160649-0-43195300-1346015646_thumb.jpgpost-160649-0-05645000-1346015647_thumb.jpg

post-160649-0-78541100-1346015647_thumb.jpg

 

Om noen er nysgjerrige er det Mayhem's Dye Aurora Hydro Gold.

Effekten i praksis kan du se her:

 

Pumpe/res/pumpekontroller/etc er Koolance RP-1200.

Den kan du alltids få høre her:

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...