Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei - håper det er noen som kan hjelpe meg.

Sitter og vurderer om jeg skal vannkjøle GTX480 beistet mitt, men siden jeg ikke har så mye erfaring med ekstrem vannkjøling kunne jeg trengt noen råd til komponenter.

Nærmeste jeg kommer vannkjøling er min Corsair H50, som jeg kjøler CPU ned til 30/45+ i overklokket tilstand - og er fornøyd med det :blush:

Mitt ønske er å kjøre en singel loop kun for GTX480 kortet, for å fjerne temp. samt støy. Det vil også vekke udyret i kortet, så jeg slipper å tenke på disse to faktorene.

Har lest endel på nettet, youtube og på dette forum, og kom over en annen kar, som skal kjøle ned hele sitt system med GTX480.

Han fikk denne linken for "resten" av sitt system, som beregnet kjøling for både chipset og gpu, tror jeg.

Regner meg jeg kan ta utgangspunkt i noenlunde de samme komponentene, men har noen ytterligere spørsmål.

Jeg sitter på et Corsair Obsidian 800D - så plass problemer er ikke noe issue. Men er det noen som kan hjelpe meg å anbefale eksakte komponenter (tatt fra en webshop), jeg trenger - hvor jeg basically kan trykke "kjøp" og være sikker på at jeg har alt jeg trenger.

Rett meg om jeg tar feil, men det jeg trenger er vel følende:

- Radiator:

- Reservoar:

- Pumpe:

- Block: (har tenkt meg Koolance eller DD)

- Slanger:

- Festenipler(om det heter det):

Sånne småting som festesaker, slanger, "destillert vann" etc. følger det med visse ting eller - jeg er helt blank på dette

Setter pris på om noen kunne hjulpet meg :w00t:

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Jeg bor i Norge, men min norsk er fremdeles dårlig. Jeg har prøvd å lære det bedre, men jeg tror jeg er for gammel til å mestre det. Hjernen min er verdiløs. *Kakker hjernen med slegge*

Bedre at du vente på en ekte Nordmann til å svare på dine spørsmålene. Tar meg for alltid til å skrive i norsk.

Endret av Moraelyn
Lenke til kommentar

*Snip

Heisann, det skal vi ordne vet du.

http://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/bkey/17c418ecaed3a92d5d94e6c427304d30

Der har du et klasseoppsett. Det kan også fint oppgraderes senere, dersom du skulle bli frelst.

Har valgt en dual radiator, for sikkerhets skyld - men dersom noen kan gi meg sikre kilder på at en enkel funker, så kan jeg kutte det litt for prisens skyld. :)

Lenke til kommentar

*Snip

Heisann, det skal vi ordne vet du.

http://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/bkey/17c418ecaed3a92d5d94e6c427304d30

Der har du et klasseoppsett. Det kan også fint oppgraderes senere, dersom du skulle bli frelst.

Har valgt en dual radiator, for sikkerhets skyld - men dersom noen kan gi meg sikre kilder på at en enkel funker, så kan jeg kutte det litt for prisens skyld. :)

Tusen hjertelig, skal ta en nærmere kikk når jeg kommer hjem fra jobb. Det der var jo ikke noe pris å snakke om heller, hadde regna med å legge ut 3-4 NOK, som sagt jeg har ingen spesiell erfaring fra vannkjøling tidligere, men ser forholdsvis enkelt ut.

Men en tilleggsting, leste tråden "hva bør jeg putte i vannkjølingen": men hvor får jeg kjøpt "destillert vann" og sånn anti-korrisjonsmiddel? Eller er det noe spesielt folk anbefaler som leder bedre i loopen? :dontgetit:

Edit: ved kjapt google søk, ser jeg at enkelte velger "destillert vann" og andre velger "batterivann".

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Destilert vann får du kjøpt på bensin-stasjon og apotek, og frost-væske på bensin-stasjon.

Eller du kan kjøpe en av de små-flaskene som forskjellige fabrikanter lager konkret til vannkjøling som du blander med destilert-vann :)

Edit: batteri-vann og dest.-vann er det samme :yes:

Aha - er det en sånn du tenker på? Samt at jeg stikker på apoteket og kjøper destillert vann.

Korrisjonsmiddel/destillert vann | 15-85% forhold er anbefalt eller?

Lenke til kommentar

Batterivann + 10-20% frostvæske er finfint ;)

Sorry at jeg spør mye nå, men jeg må forsikre meg om at jeg får ting korrekt her.

Denne saken her, er det for vinkling av slangene om jeg trenger det?

Har også lest at desto større radiator man har, desto bedre varmeavledning blir det fra komponentene. Siden jeg har 800D kabinettet, som har plass til 3x120 sak i topp - kan jeg vel bytte ut den med en slik? Eller er det ikke nødvendigvis bedre.

EDIT: Tror jeg skal ta en bilde av systemet mitt og poste til dere senere, og beskrive hvordan jeg har tenkt meg løsningen. Håper du ikke har noe i mot og kommentere eventuelt rette på ting?

Bruker og stå på flaska, varierer litt fra merke til merke har jeg erfart=)

Kjøp 2 liter så er du sikker :thumbup:

Min loop bruker 1,6 liter...men radiatoren alene tar 1,2 liter da :!:

Hehe, ja jeg kjøper litt ekstra just in case.

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...