Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Det ser fint ut det der. Fractal Design XL må moddes betraktelig for å få plass til en 360 i topp, men dette er du sikkert klar over.

 

Radiatoren holder fint til det du planlegger å kjøle i første omgang, men til SLI blir det i knappeste laget, spesielt hvis du skal overklokke. Jeg ville slengt på en 120 eller 240-rad i tillegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moddingen for å få til en 360 rad i XL'en er vel "bare" å fjerne skråviften og å borre hull til viftene og skruefestene? Er det et annet sted det kanskje er letter å plassere den?

Og å ha en 240 rad til, trenger jeg en pumpe til da, eller holder det med den ene(den er vel ganske bra?) og isåfall hvordan kunne man fått til både en 360 og en 240, noen ideer?

 

-wamp

Lenke til kommentar

Jo, men radiatoren må ha tilgang på luft så du må enten kutte til en åpning, eller bore en helsikes masse hull. Du kan jo alltids vurdere ekstern montering. Det vil spare deg for en hel del arbeid ihvertfall, og det ser ikke så verst ut heller spør du meg.

 

Pumpen holder i massevis. Radiatorer flest har heller ingen nevneverdig motstand.

 

Edit: Det vil nok gå å montere en 140-radiator der bakerste exhaustvifte sitter. Denne i tillegg til en ekstern 360 så har du tilstrekkelig med radiatorareal.

Endret av pølsehund
Lenke til kommentar

Har ikke lyst til å ha det eksternt, så blir å borre hull i toppen, det burde ikke by på så veldig store problemer spør du meg. Kanskje mulig å ha en 360 i toppen, og en 140rad oppe bak. Eller de kommer kanskje til å kollidere de... hmm. Jaja, er 1-2 månder til jeg tenkte å gå i gang med prosjektet, så får vel god tid til å legge plan og se ann muligheter.

Lenke til kommentar

Brønnmontert eller frittstående? Jeg synes Shoggy sandwich fungerer bra til frittstående pumper. Den er dog ganske tykk og et stykke skumgummi gjør sikkert samme nytten. Vibrasjoner kan også til en viss grad forplante seg via slangene som går til og fra pumpen hvis de ligger inntil kabinettet.

Lenke til kommentar

Syns egentlig tollgrensa er grei. Det betyr jo at firmaer i Norge i det heila tatt kan leva, ettersom prisen blir veil samme enten du bestiller frå Norge eller utland.

 

Det ville jo også bare stimulert store firmaer basert i andre land, f.eks ville techbay.no slite siden eg mistenker dei ikkje har store profittmarginen enn dei kan håndtera, og moms dei betale for å fortsette nåværende firma.

 

komplett.no, dustinhome.no og lignende hadde derimot hatt knalldager med å stenge i Norge og heller operere fra utland. aquatuning.no og pixmania.com er ein god grunn til kvifor ein helst skal ha firmaet innenfor landets grenser.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

De kan godt beholde tollgrensa slik den er, hvis man lager unntak for produkter som er vanskelige/umulige å få tak i her til lands. F.eks. om jeg vil bestille denne saken: http://www.dangerden.com/store/external-3-x-360-radiator-and_pump-case.html må jeg i dag betale en haug i frakt og mva på toppen, da disse ikke selges i Norge. Techbay taper null dersom det ikke hadde vært noen mva på den. De har rett nok en lignende sak kasse, men ofte er man ute eter et spesifikt produkt, og da duger ikke "reserveløsninger".

 

En slik "fleksibel" tollgrense ville kanskje medført at nettbutikkene hadde vært nødt til å utvide utvalget sitt, hvis vi snakker vannkjøling er Techbay den største - men om du sammenligner med de mer kjente utenlandske nettbutikkene er det relativt lite de har inne.

 

Nei til moms på produkter man ikke får kjøpt i Norge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...