Loefthal Skrevet 24. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2012 Det ser fint ut det der. Fractal Design XL må moddes betraktelig for å få plass til en 360 i topp, men dette er du sikkert klar over. Radiatoren holder fint til det du planlegger å kjøle i første omgang, men til SLI blir det i knappeste laget, spesielt hvis du skal overklokke. Jeg ville slengt på en 120 eller 240-rad i tillegg. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 24. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2012 Moddingen for å få til en 360 rad i XL'en er vel "bare" å fjerne skråviften og å borre hull til viftene og skruefestene? Er det et annet sted det kanskje er letter å plassere den? Og å ha en 240 rad til, trenger jeg en pumpe til da, eller holder det med den ene(den er vel ganske bra?) og isåfall hvordan kunne man fått til både en 360 og en 240, noen ideer? -wamp Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 24. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Jo, men radiatoren må ha tilgang på luft så du må enten kutte til en åpning, eller bore en helsikes masse hull. Du kan jo alltids vurdere ekstern montering. Det vil spare deg for en hel del arbeid ihvertfall, og det ser ikke så verst ut heller spør du meg. Pumpen holder i massevis. Radiatorer flest har heller ingen nevneverdig motstand. Edit: Det vil nok gå å montere en 140-radiator der bakerste exhaustvifte sitter. Denne i tillegg til en ekstern 360 så har du tilstrekkelig med radiatorareal. Endret 24. juli 2012 av pølsehund Lenke til kommentar
wampster Skrevet 24. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2012 Har ikke lyst til å ha det eksternt, så blir å borre hull i toppen, det burde ikke by på så veldig store problemer spør du meg. Kanskje mulig å ha en 360 i toppen, og en 140rad oppe bak. Eller de kommer kanskje til å kollidere de... hmm. Jaja, er 1-2 månder til jeg tenkte å gå i gang med prosjektet, så får vel god tid til å legge plan og se ann muligheter. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 24. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2012 Sjekk at du har 55mm, helst ein del mer, fra tak til moderkort i det minste. Er det ikkje det så vil takmontering være usannsynlig. Etter det ville eg anbefalt ein 360 grill ala dette. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 24. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2012 Noen som har tips til å dempe vibrasjon fra tank/pumpe? Har prøvd med gummi saker, men det hjalp svært lite, muligens pga hvordan tanken blir montert i kabinettet... Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 24. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2012 Brønnmontert eller frittstående? Jeg synes Shoggy sandwich fungerer bra til frittstående pumper. Den er dog ganske tykk og et stykke skumgummi gjør sikkert samme nytten. Vibrasjoner kan også til en viss grad forplante seg via slangene som går til og fra pumpen hvis de ligger inntil kabinettet. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 24. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2012 Det er brønnmontert ja, men det er litt "spesielt" siden det er montert fra fronten av kabinettet (idk why caselabs har det slik imo ) Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 25. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2012 C14 kontakt montert i kabinettet, venter nå på svar fra Techbay om de har en Coolgate 3x120-60 de selger billig, defekt kan den godt være, men må være hel Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2012 http://www.watercoolinguk.co.uk/images/product_images/large/heatkiller3lc-2.jpg - burde jeg ha rillene på tvers av 2011-sokkelen eller på langs? Sokkelorientering er den samme på alle kort, forøvrig, så det trengs ikke å tas med i beregningen. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 26. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2012 http://www.dagbladet.no/2012/07/26/nyheter/andreas_halse/politikk/tollgrense/22693756/ Håper dette får politikerne til å åpne øynene Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 26. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2012 (endret) Syns egentlig tollgrensa er grei. Det betyr jo at firmaer i Norge i det heila tatt kan leva, ettersom prisen blir veil samme enten du bestiller frå Norge eller utland. Det ville jo også bare stimulert store firmaer basert i andre land, f.eks ville techbay.no slite siden eg mistenker dei ikkje har store profittmarginen enn dei kan håndtera, og moms må dei betale for å fortsette nåværende firma. komplett.no, dustinhome.no og lignende hadde derimot hatt knalldager med å stenge i Norge og heller operere fra utland. aquatuning.no og pixmania.com er ein god grunn til kvifor ein helst skal ha firmaet innenfor landets grenser. Endret 26. juli 2012 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 26. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2012 De kan godt beholde tollgrensa slik den er, hvis man lager unntak for produkter som er vanskelige/umulige å få tak i her til lands. F.eks. om jeg vil bestille denne saken: http://www.dangerden.com/store/external-3-x-360-radiator-and_pump-case.html må jeg i dag betale en haug i frakt og mva på toppen, da disse ikke selges i Norge. Techbay taper null dersom det ikke hadde vært noen mva på den. De har rett nok en lignende sak kasse, men ofte er man ute eter et spesifikt produkt, og da duger ikke "reserveløsninger". En slik "fleksibel" tollgrense ville kanskje medført at nettbutikkene hadde vært nødt til å utvide utvalget sitt, hvis vi snakker vannkjøling er Techbay den største - men om du sammenligner med de mer kjente utenlandske nettbutikkene er det relativt lite de har inne. Nei til moms på produkter man ikke får kjøpt i Norge! Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 26. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2012 Eg ønsker virkelig at techbay.no skal få bredere utvalg, og sjølv om utvalget er litt magert vil eg forsøka å støtta dei. Prøver f.eks å holda bestillingane mine der om dei har produktet eg ser etter, men det er nå ikkje alltid eit alternativ. Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 26. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2012 Skulle likt flere radiatorer i utvalget, har bare 2 typer i 120mm såvidt jeg vet... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2012 Skulle likt flere radiatorer i utvalget, har bare 2 typer i 120mm såvidt jeg vet... Nåja, det er jo i det minste funksjonelt. Forskjellene på høy og lav fpi kan gi noe slikt som 5% forskjell i verste fall, dette er ikke noe man merker til eller fra uansett Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 26. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2012 (endret) Fysisk størrelse er noe jeg ser på, da jeg bygger i mATX-kabinett Endret 26. juli 2012 av MiiX Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 26. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2012 Sjekk hva techbay har fått inn http://techbay.no/product.html/coolgate-radiator-4x140-60-cu-belagt?category_id=186 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 27. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 Tenkte dei som vurderte Corsair sine nye vifter muligens var interessert i lyden eg fekk ut av mi. Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 27. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 Lurer på hvordan disse SP120 High Performance yter i forhold til AP-15 :O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå