Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil da fungere helt fint med en Coolgate 360 til komponentene du lister opp. Ved 1GPM og 1200rpm klarer den å kvitte seg med ca. 350W med 10C delta. Ved 1700rpm stiger dette til nærmere 450W. Oppsettet ditt vil maksimum dumpe ca. 250W ut i loopen så med mindre du vil ha det musestille har du ikke behov for flere radiatorer.

 

Edit: Jeg tok utgangspunkt i dette innlegget der du kun nevner ett GTX670:

Fungerer dette til Intel 3820 + GTX 670? http://ScrnSht.com/ylshuz

 

Du nevner derimot GTX670 SLI noen innlegg lengre bak.

Endret av pølsehund
Lenke til kommentar

Hvor mye en radiator kan kvitte seg med eller hvor mye komponentene dumper i vannet?

 

Jeg bruker å finne ut av hva strømforbruket til komponentene ligger på og finner et noenlunde overslag utifra dette. Radiatorer finner man stort sett tester av der man ser hva de forskjellige klarer å kvitte seg med under bestemte forhold. Det er heller ingen enorm forskjell mellom radiatorer med samme finnetetthet så etter litt lesing kan man danne seg en viss idé om hva de klarer å kvitte seg med selv.

Lenke til kommentar

Det vil da fungere helt fint med en Coolgate 360 til komponentene du lister opp. Ved 1GPM og 1200rpm klarer den å kvitte seg med ca. 350W med 10C delta. Ved 1700rpm stiger dette til nærmere 450W. Oppsettet ditt vil maksimum dumpe ca. 250W ut i loopen så med mindre du vil ha det musestille har du ikke behov for flere radiatorer.

 

Edit: Jeg tok utgangspunkt i dette innlegget der du kun nevner ett GTX670:

Fungerer dette til Intel 3820 + GTX 670? http://ScrnSht.com/ylshuz

 

Du nevner derimot GTX670 SLI noen innlegg lengre bak.

ja, har en liten tanke om 670 i SLI, men det tror jeg blir en annen gang. Isåfall så blir det å kjøre ett 700-serie eller tilsvarende da jeg ikke trenger så mye rå grafikk.
Lenke til kommentar

Hva er det som gjør disse kabinettene så himla dyre, egentlig?

Det er lite automatikk i bygge-prosessen av kabinettene antakeligvis, ettersom dei er designet og konstruert fra grunnen av, etc. Kvantene er veldig begrenset, og kabinettet er dritsvært.

Litt som hvorfor designerklær er dritdyre...

Lenke til kommentar

Litt som hvorfor designerklær er dritdyre...

Nja, -det- er noe eg vil setta tvil ved. Men Little Devil har ikkje gleden av billig arbeidskraft eller mykje maskineri mistenker eg.

Du tror ikke LittleDevil kan bruke et noen titalls asiatere for å lage sine kabinetter?

OK, så det er en fornuftig grunn og ikke bare ren profitt altså.

De har priset kabinettene sine til en pris der de tjener penger på dem, om den høye prisen kommer av materialvalg og håndtverkskvalitet, utviklingskostnader eller annet er ikke gode å si.

Lenke til kommentar

Det er jo åpenbart profitt involvert også, men rimelig store deler av prisen er nok mengden arbeid som går inn i det.

 

Du tror ikke LittleDevil kan bruke et noen titalls asiatere for å lage sine kabinetter?

Eg er ikkje av det inntrykk, skjønt eg skal ikkje sei det med sikkerhet. Nå er jo TJ11 omtrent likedyr, sjølv mtp at det er produsert av 'noen titalls asiatere' som du sier.

Lenke til kommentar

Med tanke på at jeg betalte nesten 3500kr for TJ07 i 2006, så vil det med inflasjon etc bety at kabinettet ville ha kosta litt mere enn 3500kr om Tj07 hadde vært lansert i dag. Har Devil kabinettene like bra byggekvalitet som silverstone kabinettet, så er det nok vel verdt det. Mange himla med øyene da jeg kjøpte dette kabinettet, men det var vel verdt pengene siden jeg bruker det enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...