Raven_Heart Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Xigmatek Elysium svelger glatt en 360-rad i toppen og en 240 i 5,25"-plassene foran, med mindre du har et tonn med harddisker, optiske drev, viftekontrollere etc som tar plass. Du kan også plassere 240'en i bunnen, men da må du fram med dremelen. Et par av løsningene er litt meh, det er så svært at du nesten kan parkere en sykkel inni der, det er bygd i stål med matchvekt der etter (nesten 18 kg) og utseendet er litt enten eller, men hvis det er plass du er ute etter, og du ikke vil bla opp for en Temjin TJ07 og et "16 m høyt" Caselabs-kabinett er uaktuelt så funker det greit.Du kan også sjekke den offisielle Elysium-tråden på Overclock.net for bilder og ting som andre har gjort. Endret 14. juli 2012 av Raven_Heart Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Caselabs kommer med mindre kasser nå! http://www.overclock.net/t/1281297/announcing-the-caselabs-smh10 Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Heisann, trenger bare en liten bekreftelse; komponentene i denne handlekurven - er de kompatible med hverandre? Da tenker jeg spesielt på slangestørrelsen mot compression-fittings jeg har valgt: https://www.aquatuning.se/shopping_cart.php/bkey/368a27f57d24c62452c31629feeb14f4 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Det funker fint det. Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Den e fin, takker for kjapt svar Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Men eg har nå altså fått loopen min oppegående... og einaste problemet nå som virkelig plager meg konkret er at pumpa (Laing DDC-pump 12V DDC-1T Plus) lager ein plagsom lyd som minner veldig om coil whine. Noen som har hjelp for det? Utover det kan eg gjerne poste bildene trur eg... Endret 14. juli 2012 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Ja jeg mener og ha lest at DDC pumpene lager slik høyfrekvent lyd. Jeg har jo MCP655ene i en Koolance bay tank, og jeg er ikke 100% fornøyd med støyen det lager. Det er definitivt det som lager mest lyd fra kabinettet, slik det skal være. Men det er såpass støyete at man ikke kan sove i rommet hvor PCen er i. Tror dere det kan ha negativ effekt med lyden pga hvordan pumpene er i tanken? Lenke til kommentar
erikgameman Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 EN evig diskusjon; kompresjons nippler eller vanlige med clips ? Ja jeg spør for jeg VIL SÅ GJERNE bygge alt nå, men er på et skikkelig budsjett, og 1600 spenn i fittings er mye... bestemte eg for switch 810 matte black... tror det kommer til å bli bra Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Kompresjons nippler ftw!! Ser bedre ut og som regel alltid mer trygt. Du kan jo prøve å handle fra utlandet? Aquatuning selger Monsoon fittings som er endel billigere enn feks Bitspower sine. Nå er det endel delte meninger om dem men... Lenke til kommentar
erikgameman Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Liker bitspower. Hans Petter ( techbay ) sa han kunne bestille de i black spakle for meg... det var en liten nerdgasm høre... Vet at noen kjøper litt støre nippel enn slange så de sitter tettere enn buksene til en emo, NOen erfaringer der ? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Veit at det er grusomt plagsomt å jobbe med for liten gevinst. Har du kompresjons-fittings merker du fnugget av forskjell når det angår sikringen av slangene. Lenke til kommentar
erikgameman Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) tenker du på kompr.nippler eller sånn som jeg nevnte ? edit: nvm skjønte den nå. er litt slækk i trynet:P Blir vel komp nippler, finner ikke noen bilder av "barbs" jeg liker... Endret 14. juli 2012 av erikgameman Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Monsoon fittingså ser rimelig bra ut egentlig imo. Har lyst å prøva dei. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Dem er hvertfalt endel billigere enn Bitspower. Nå har jo Swiftech kommet med noen som skal være veldig gode, dem er litt billigere enn Bitspower om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
erikgameman Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 har du noen link til de fra swiftech ? Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Fikk tatt noen bilder nå. Kuttinga inni bærer preg av at det har vært flere disker der DVD/HDD står nå. Men dette bryr jeg meg ikke sånn særlig om. Fronten modda med "griller" fra HAF-X for å få inn litt luft Toppen modda med 480-shroud fra Koolance. 8x AP15-vifter i topp. Er akkurat plass til Coolgate 360-en. Bruker denne: http://www.aquatuning.no/product_info.php/info/p6120_radiator-grill-triple--360--HEXX---black.html på dørene slik at luft kommer inn/ut, filter på inntaket. Denne løsningen tok jeg ikke bilde av, er ikke noe pent sprekk i vinduet da jeg kutta bla. Vurderer å fikse det etterhvert, men har ikke noe hast. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 http://www.frozencpu.com/products/15908/ex-tub-1290/Swiftech_Lok-Seal_Compression_Fitting_G14_Thread_-_12_ID_x_34_OD_-_Black_3-4X1-2-G1-4-CF-BK.html?tl=g30c409s1609 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Vel, er det nokon som kan anbefale ein bedre pumpe som ikkje lager lyd som ikkje kan fjernas? D5 muligens? Endret 14. juli 2012 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) D5 er vel den pumpen som lager minst lyd + er mest driftsikker ja Appropo D5, mest sannsynelig er mine defekt. Bare hør på denne lyden:(ikke den høyfrekvente, det er fra strømforsyningen...) http://www.youtube.com/watch?v=82HugLhVUtU&feature=youtu.be Endret 15. juli 2012 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå