Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Består det lekasje-test ser jeg ingen grunn til og ikke gjøre det, flere har bygd prosjekter på den måten for og få det fint.

Jeg sier ihvertfall ikke at man ikke skal gjøre det ;)

Har også kjørt i måneder 1\2 ID slanger på 1\2 nipler uten klemmer eller strips uten at en dråpe har kommet ut.

Så lenge man tester det godt nok før man slår på selve pcen så er det mye rart man kan gjøre.

Kan også bruke 3\8 slange på 1\2 ( bruk varmt vann på slangen før du trer den på niplen ) så er man enda sikrere.

Men det er og blir den fineste måten utenom og bruke comp.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet er det jo sikkert nok.

Men.. Når man kjører ting litt hardt og vanntemperaturen stiger, blir slangene varme. Når slangene blir varme, blir de langt mer fleksible, og hopper lettere av. Skjer sjeldent, men jeg er av den mer forsiktige typen :)

Lenke til kommentar

Da skal du ha meget varmt vann for at 7\16 slange skal hoppe av en 1\2 nippel, når man må omtrent kutte av slangen når man tar fra delene så sklir det ikke av plutselig;)

Grunnen til at jeg er sta på akkuratt dette er at jeg kjører ikke pcen "rolig" og har prøvd begge delene, men jeg sier også at man skal lekasjeteste sikkelig før man setter på.

Men skal man ha sikrest mulis samt fint så er comp. veien og gå, selv om ting kan skje med comp. også som vi begge vet ;)

Så fremdeles er vanlig nippel med klemme det sikreste.

Lenke til kommentar

Jeg kjører ikke uten strips og klemmer, men jeg gir det overnevnte som forslag hvis noen driver med et prosjekt de vil skal se "perfekt" ut.

Er av den veldig forsiktige typen selv, grunnen til at jeg prøvde det var at jeg la merke til en liten egenskap Primochill-slangene har( kanskje gummi-typen de bruker?)...de suger seg fast på en måte.

Mens foreks. Feser-slangen fungerte det dårlig med.

Nå snakker jeg jeg 1\2 på 1\2, men 7\16 eller 3\8 på 1\2 er rimlig sikkert:)

Men som sagt av oss begge så er strips\klemmer greit og bruke for den lille sikkerhetens skyld :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...