Drunkenvalley Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Syns bare det ser dumt ut. Likte korleis DCUII blokka så ut rent form-messig, men sirklene virker som bortkasting av tid og ressurser. Dei er upraktiskte, useriøse og ufine imo. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Tenkte jeg skulle bestille deler til drenering ettersom jeg er lite keen på å få masse rød farge rundt på gulvet etc Tips? Tenkte ett T stykke, men helst ikke slike Bitspower med 4 hull... Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Tenkte jeg skulle bestille deler til drenering ettersom jeg er lite keen på å få masse rød farge rundt på gulvet etc Tips? Tenkte ett T stykke, men helst ikke slike Bitspower med 4 hull... Hvorfor bruker du ikke Quick disconnect's så slipper du å tømme hele loopen om du ikke må? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Jeg har QCs Tenker mer på når jeg må rense etc. Ser ut som det kanskje begynner og bygge opp til gunk i systemet... Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Tenkte jeg skulle bestille deler til drenering ettersom jeg er lite keen på å få masse rød farge rundt på gulvet etc Tips? Tenkte ett T stykke, men helst ikke slike Bitspower med 4 hull... Du kan nok antageligvis unngå å bekymre deg over slikt ved å bare fysiskt fjerne nok av loopen til at du kan kobla fra greier over ei bøtte. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Nei faktisk ikke. Greit nok, jeg kan fjerne hele hovedkortet ut av systemet pga QC & removeable MBtray! Men har kun QC til hket, så de 2 radiatorene i bunn blir rimelig vanskelig og tømme uten søl!. Får vel investere i flere QCer så jeg kan koble fra radiatorer etc med QCer... Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Syns virkelig at om slangen skal over til anna 'kasse' i kassa at QC'er er 'nødvendige,' så trur det er viktig å få noko inn der. Oddsene er nok at du kan tippe kassa over delvis og skru løs CPU blokka, og fjerne koblinga over bøtte derfra. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Problemet er ikke og tømme cpu/gpu. Får jeg har QC slik at jeg kan draine dem lett. Problemet er radiatorene i bunnen av kabinettet, samt tanken. Så jeg må nok handle flere QCer slik at jeg kan demontere radiatorene og draine dem utafår kabinettet. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 (endret) Du kan jo blåse inn i en eller annen slange samtidig som du tilter litt på kabinettet hist og pist. Du burde ihvertfall få ut det meste av vannet fra radiatorene. Med mindre du har et beist av en pumpe så vil det jo være en ulempe med for mange QDC's i loopen også. Motstanden ligger på alt fra 0.3 PSI til over 1.0 PSI ved 1GPM så det kan utgjøre litt etterhvert. Endret 10. juni 2012 av pølsehund Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 4 stykk QC tar vel ikke så mye skade Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 4 stykk QC tar vel ikke så mye skade Mener og huske at jeg har hørt at Koolance sine V3N er like restriktive som en vanlig CPU block. Så har du 2-3 stk så er det fort en dobbling av motstanden i loopen. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Har 6 stk på den ene SR-2 riggen her men kjører med 2 stk D5 pumper så flowen er helt ok, bruker V4N fra Koolance og 1/2" Tygon slange. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 VL3 er den store stygge ulven ifølge Skinnelabs: Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Jeg har ett par VL3N & 2 stk D5. Får vel ordne noen VL4 til radiatorene da! Kanskje jeg får skaffe flow meter så jeg kan være 100% safe Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Sitter og lurer i å modifisere ein 360 radiator inn i fronten på Define R3. Nokon som har forsøkt lignende? o.o Hadde vært greit med eksempel. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 En 360 er jo nesten like høy som R3 så du må isåfall skjære ut rubbel og bit av HDD og 5 1/4-brønner. Min Coolgate 360 er 400mm lang og R3 har ca. det samme å gå på i høyden. Det vil muligens gå, men det blir nok på hønehåret etter uhyre mye jobb. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 (endret) Store plassen er det ikkje å gå på, men nå er ikkje poenget at eg skal ha store mengder plass til overs heller; bare å ha plass til det eg har lyst til å ha i kassa. 5.25" brønnene bryr eg meg fint lite om uansett, så det buret og harddisk buret blir nok fjernet komplett. Kabinettet er 44.5cm. Radiator-grillen er 39.7cm høy, så i den retninga går det greit, med litt plass til overs der det er skrikende nødvendig. Endret 16. juni 2012 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Med føtter så er det 44.5cm. Innvendig er det ca. 42cm, men det går sikkert på et vis. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Nææ, skal man gå og legge seg tru. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 (endret) Med føtter så er det 44.5cm. Innvendig er det ca. 42cm, men det går sikkert på et vis. Trur du seriøst eg målte frå gulvet på rommet til taket på kabinettet? Så fjern er eg ikkje. -.- Eg målte høyden på fronten av kabinettet, arealet eg jobber med. Endret 16. juni 2012 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå