Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke behov for store disker, klarer meg fint med 120GB. Dersom jeg trenger en 3.5" disk modder jeg den heller til å så ved siden av PSUen, eller en annen plass. Kjøper sikkert enda en 120GB SSD senere som jeg setter i RAID0 for ytelse samt mere plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke behov for store disker, klarer meg fint med 120GB. Dersom jeg trenger en 3.5" disk modder jeg den heller til å så ved siden av PSUen, eller en annen plass. Kjøper sikkert enda en 120GB SSD senere som jeg setter i RAID0 for ytelse samt mere plass.

 

Så du skal fjerne både 5.25" racket og harddisk racket?

Lenke til kommentar

Ca. 3000kr tenker jeg. Litt ekstra hvis du vil ha fullcoverblokk på skjermkortet.

 

CPU-blokk: 500kr

GPU-universalblokk: 400kr

Radiator: 800kr

Pumpe: 600kr

Nilpler: 200kr

Slange: 100kr

Vifter: 300-400kr

 

Kjølevæske etc. kommer i tillegg. Reservoar er strengt tatt ikke nødvendig, men det kan være en fordel.

Endret av pølsehund
Lenke til kommentar

Hvor mye sånn ca må jeg ut for å vannkjøle en 3570k og et 670?

 

Har ingen verdens ting fra før, og er litt nysgjerrig..(hovedfokus på total stillhet)

Man kan gjøre det dyrt, eller mindre dyrt. Lett å bruke par tusen på bare fittings. Om man vil holde kostnadene nede, så kan man kjøpe barbs med slangeklyper. Ofte så følger det med barbs med cpu og gpublokk. De er da ofte i plastikk. Hvis du vil ha metal, så kan du kjøpe det i tillegg.

Om man går for ek gpu blokker, så følger det ikke med barbs, så det lønner seg å kjøpe.

En meter med slange er litt knapp, med 2 meter så har man litt å gå på hvis man skulle kutte feil.

Så konklusjonen er at å ha god/fin vannkjøling koster flesk. Ha god vannkjøling er billigere :)

 

Lista til pølsehund gir en pekepin, så får du selv velge om du vil ha pose og sekk samtidig :)

Endret av samye83
  • Liker 1
Lenke til kommentar

J har brukt logitech sin dinovo media desktop i mer enn 6 år nå. Fungerer veldig bra å styre pcen oppe i stua,mens motageren er i kjelleren. Eneste negative er at batteriet blir brukt opp så fort. Jeg har dinovo media desktop, veldig gammel nå. Kan ik uttale om de nyere dinovo som har kommet ut i de siste årene

 

Edit: alt som er trådløst er egentlig ik ment for spilling, men til kontorarbeid så funker d som gull.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Jeg har ikke behov for store disker, klarer meg fint med 120GB. Dersom jeg trenger en 3.5" disk modder jeg den heller til å så ved siden av PSUen, eller en annen plass. Kjøper sikkert enda en 120GB SSD senere som jeg setter i RAID0 for ytelse samt mere plass.

 

Så du skal fjerne både 5.25" racket og harddisk racket?

Det var planen ja :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...