Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Er det mye jobb å bytte vann? Har hatt systemet mitt i snart et år nå og har ingen drain tubes i systemet. Kan komme med bilder hvis det gir noen pekepinn.

Det er ingen stress å bytte vann så lenge man har gjort det par ganger. Bare fjerne kobling et sted hvor vannet ikke kommer i kontakt med komponentene hvis du skulle søle. Laveste punktet er oftest best å ta, siden vannet renner nedover.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når den har gått i et år ville jeg personlig demontert hele stasen for inspeksjon ;) Kanskje bare jeg som har et sterkt behov for å forsikre meg om at alt er vel, og hvis du ikke har sett antydning til grums, redusert flow og høyere temperaturer så er det sikkert ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

Jeg har jo radiatorer som tilsvarer 12x120, hvor 2x 480 radiatorer er i bunn av kassa og i push/pull config. Så den ene tar den varme luften fra den andre. Kan dette vært nok til at jeg får rett over 70c i prime95?

Vet at farget vann ikke akkurat er ideelt når det kommer til kjøling, but still...

Ka dykk tru?

Lenke til kommentar

Jeg hadde også tenk å ha luftstrømmen bare igjennom radiatorene i bunn, men nå som du sier det så er vel det egentlig ganske dumt. Jo lavere ΔT man har mellom vann og luft dess større er sjansen for at den bakerste radiatoren blir bortimot meningsløs.

 

Uten å regne noe på det ser jeg jo at lufttemperaturen ut av radiator ikke funker til å kjøle ned en radiator til.

post-153239-0-56080900-1338059591_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Tenkte å gjøre noe slikt med Fractal Design Arc Mini, hva syntes dere?

post-182316-0-39761500-1338155636_thumb.png

Grå boks nederst med rød sirkel er denne montert med toppen mot deg

 

Er ingen dum ide det der, og har gjort det selv. Jeg hadde akkuratt samme planene som deg, men endte med å montere pump/res comboen oppå harddiskracket. Vær forsiktig med hvilken radiator/vifter/ram/hovedkort du velger, sånn at det passer. Hos meg er det ca 2mm mellom radiatoren og rammen. Bildet du postet tidligere er mitt build, så der ser du at det går.

 

Kan vel også nevne at jeg skal utvide til 2x240 radiatorer. Planlegger å ha nummer 2 i fronten. :)

post-138102-0-47745100-1338189352_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hadde en følelse av att jeg hadde sett den her før, ja :) Tenkter att jeg bruker Vengeance RAM med lave varmespredere. Tror du det kan bli vanskelig å fjerne 5.25" holderen?

 

Med Low-profile RAM burde det ikke bli noe problem. Tror det er relativt enkelt å fjerne 5.25" racket, men husk at du må da mekke egne hull i toppen av kassa. Litt interessant at du velger å ta en annen approach enn meg. Jeg har planer om å fjerne harddisk racket og plassere harddiskene i 5.25" racket. Får da plass til samme mengden disker, altså 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...