Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig relativt det mtp hvilket system det er snakk om.. mener i ugangspunktet at så lenge det er stabilt så er det godt nok og du driter i om du kjører viftene på 4v(ap15 i mitt tilfelle)

Men når jeg primer min sandy på 5ghz når den ene kjerna mi når 70 et lite øyblikk på den testen som kommer etter 20 min med romtemp på ca 22-24 grader. syns det er helt greit og det skjer ikke at et spill kommer nært det.

 

EDIT:

Doh... det var vist 2 av kjernene mine :p

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Det spørs om det går hull i slangen. Men tror det skal mye til før det blir 100 grader i vannet. Tror pc'en skrur seg av lenge før vannet blir 100grader, og hvis pc'en ikke skrur seg av, og slangen tåler varmen, så tror jeg at det blir altfor høyt trykk og ting vil si "bang"

Lenke til kommentar

Veldig relativt det mtp hvilket system det er snakk om.. mener i ugangspunktet at så lenge det er stabilt så er det godt nok og du driter i om du kjører viftene på 4v(ap15 i mitt tilfelle)

Men når jeg primer min sandy på 5ghz når den ene kjerna mi når 70 et lite øyblikk på den testen som kommer etter 20 min med romtemp på ca 22-24 grader. syns det er helt greit og det skjer ikke at et spill kommer nært det.

 

EDIT:

Doh... det var vist 2 av kjernene mine :p

Prima min i7 920 på 4.2ghz igår og da kom tempen litt over 70 grader med 1.39v. Og da hadde jeg alle viftene på maks. Syns det er ganske høyt siden jeg kun har blokk på cpu og chipset nå.

 

En PC vil skru seg av lenge før du når 100 grader med vannkjøling på grunn av temperaturmålinger i CPU og GPU. Om pumpa eller viftene går vil CPU/GPU throttle og til slutt stoppe, om temperatursperrene stopper og viftene slutter å kjøre vil du få en lekkasje siden vannet utvider seg.

Hva skjer hvis man har skikkelige kompresjonsfittinger og har skrudd alt skikkelig hardt til?
Lenke til kommentar

Hva skjer hvis man har skikkelige kompresjonsfittinger og har skrudd alt skikkelig hardt til?

Et eller annet sted vil det forekomme lekkasje grunnet trykk, jeg vil tro det svakeste leddet går først ;)

Hadde vært morsomt å teste det ut en dag, bare for moro skyld. Men tror neppe lommeboka mi er glad i sånne stunt.
Lenke til kommentar

Jeg har kjørt 4ghz i det siste året med 1.29v. For å få den stabilt på 4.2ghz så trenger den 1.39v. Jeg vil bare teste hvor langt chipen er villig til å gå før jeg eventuelt oppgraderer. Men tror neppe jeg har en god chip for å si det sånn. Sett mange som klarer 4.2ghz med langt lavere vcore. Men med tanke på at jeg har 2 radiator og push pull med shroud, så er 70+ litt mye i mine øyner. Med lav rpm og kun push eller pull, da tror jeg det fort blir 80 grader. Hvor mye varme tåler bloomfield?

 

Edit: Primer kun for å teste om cpu'en er stabil. Tror det ikke blir over 50-60 grader under spilling.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Hvordan er det med pumpene vis vannet blir veldig varmt?

På pumpene selv står det "Max fluid temp 55c" :O

 

Hmm... ja si det?

På gamle systemet mitt når jeg primet og kjørte kombustor så loktet det gummi og slangene ble veldig myke, men aner ikke hvilken vann temp jeg hadde, men vil tro det var godt over 55 og pumpen lever enda.

Var jo riktignok bare for og teste så det kan jo tenkes at det ikke er helt bra

Lenke til kommentar

Med 55c vann vil jeg tro at cpu'en din er langt over de anbefalte 70c. Selvfølgelig avhengig av antall kjærner, Vcore osv, men min 2600K ligger som regel på 5Ghz @ 1.42v.

 

Jeg har høyere temp i 3dmark, BF3 osv enn det jeg har med Prime etc, dette er fordi jeg har en ganske rå kjølekapasitet (totalt 7x120mm) så med bare load på cpu'en så det ikke noe problem, når jeg derimot bencher eller spiller så bruker jeg alle 3 6970'ene og de dumper for 700W til med varme inn i loopen så har mye høyere vann temp da.

 

Under heavy load på hele systemet maxer vannet på 35c (med ambient på 25c) om jeg ikke husker feil, og da ligger cpu'en på 65c, det er altså ca 30c mellom vannet og cpu'en, med 55c vann ville det blitt ca 85c på cpu'en.

 

Pc'en står i deler nå, men er litt spent på hvordan det vil gå nå om dagen, har fort 30c-35c inne på rommet mitt så det vil ca en vanntemp på ca 45c og cpu'en på ca 75c, men blir spennende og se når jeg får alt sammen igjen.

 

Har lekt med tanken og lage en liten loop ut bak på kabinettet med QDC's og så kunne slenge inn Mo-Ra'en (9x140mm rad) når sommern slår inn.

Lenke til kommentar

Min i5 2500k klokker ræv så jeg trenger 1.4v for 4.9ghz stabilt. Da blir max temp 70-75c

Har 12x120mm. Skjermkorta er på 1,3v forøvrig. Mistenker at jeg kunne fått temp under 70 tallet vis jeg hadde hatt bedre CPU block, har apogee HD...

4.9GHz på 1.4V er så absolutt ikke ræv. Det finnes folk som ikke klarer 4.6GHz på den spenninga.

Lenke til kommentar

Min i5 2500k klokker ræv så jeg trenger 1.4v for 4.9ghz stabilt. Da blir max temp 70-75c

Har 12x120mm. Skjermkorta er på 1,3v forøvrig. Mistenker at jeg kunne fått temp under 70 tallet vis jeg hadde hatt bedre CPU block, har apogee HD...

 

Vet ikke åssen rad du har osv, men syns din temp virker høy i forhold til min mtp jeg har høyere vcore.

re-mount cpu blokka di med ny pasta? minimal forskjell på å bytte blokk og din er vel en fobedret versjon av min xt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...