Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt forandringer på loopen igjen :p Hovedsaklig annen type slange, men også litt annerledes slangeføring samt at jeg sløyfet min eksterne 360-radiator. Så forøvrig ytterst liten forskjell på 1x120 og BIGTX360 kontra 1x360 og BIGTX360.

 

 

 

Kan bare ikke få sagt hvor mye jeg liker denne pumpa :w00t:

 

post-180418-0-92721000-1337868443_thumb.jpgpost-180418-0-68749300-1337868471_thumb.jpg

 

Reservoaret er litt skjevt så det skal rettes opp på en eller annen måte.

 

 

 

Edit: Er midlertidig uten speilrefleksen så dere får nøye dere med mobilkamera.

Endret av pølsehund
Lenke til kommentar

Gjør det noe om man kjører dem på forskjellig hastighet?

Den ene pumpa bråker mer enn den andre :p Så over 3 begynner den og lage litt lyd

Hastighet 4 er mye stillere enn 3, bare prøv.

 

Den ene pumpa har litt jalla pins så tror det er derfor den støyer mer. Trinn 3 bråker minst på den pumpen :p Skal nok ordne en ny snart

Lenke til kommentar

Jeg syns at det er litt rart at hastighet 4 er stillere enn 3, men etter jeg har testet, så er hastighet 1 og 4 stillest hos meg. Kanskje er støynivået hos pumpene forskjellige, individuelt.

 

Kjøpte ek 7970 vannblokk til xfx 7950 idag. Det virker som transistorene og mosfet er bredere hos 7950. Googlet litt og fant ut at det var 2 typer av 7950 pcb. Den jeg har passer ikke med 7970 blokk. Typisk min flaks, må retunere blokka.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Noen som har lyst til å bestille noe fra techbay sammen med meg? Da kan man dele på frakten, blir billigere da, hehe.

 

Edit: Helst fra Oslo området. Ellers blir vitsen borte.

 

Jeg skal snart slenge inn en større ordre der, blir ikke før om 2 uker eller noe sånn, må ha lønn og feriepenger først, om du vil vente så lenge så er det bare og skrike ut.

Lenke til kommentar

EggMan, "kan" du se film med dine BIGTX360? Tenker lydnivå dersom jeg skrur ned viftene. Er der noe problem med høy irriterende lyd el.?

 

Ser ikke for meg ekstremt med overclocking, så hva må til for ett lydsvakt system? ;)

Endret av MiiX
Lenke til kommentar

Lav finnetetthet og vifter på 800rpm, ev. en viftekontroller og du har en svært stillegående løsning. BIGTX yter greit med gode vifter på 1000rpm, men skinner først virkelig på 2000rpm+. Den er mao. ikke det beste valget hvis du vil ha et støysvakt oppsett.

 

Et alternativ hvis du skal ha flere radiatorer er å velge én med lav finnetetthet som tar seg av maskinen ved idle, og én med høy tetthet som kicker inn ved behov som under spilling etc.

Endret av pølsehund
Lenke til kommentar

Swiftech sine mcr-220 er også for lave rpm vifter. Jeg har en BIX2(30fpi) parret med mcr-220. Setter alle viftene på maks hvis jeg skal benche. Med push&pull og shroud på pull siden, blir det skikkelig sandwich (13cm høy), hehe. Nesten lydløst oppsett når man ikke gjør så mye tungt på maskinen.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Blir ellers lite benching tror jeg. Men vil ha "litt å gå på" om dere forstår ;)

Skal kjøle CPU i første omgang og single GPU litt etter da budsjettet ikke liker meg så veldig :p Men HK kommer antageligvis ved en senere anledning.

 

Har plass til en trippel og dual radiator. 120mm. Noen forslag?

Endret av MiiX
Lenke til kommentar

Så varmt som det er nå kan jeg lett forstå at du vil ha noe å gå på :p

Bare husk at du aldri kommer under romtemperatur ;)

 

EDIT:

http://skinneelabs.com/2011-2012-radiator-comparison/3/

Her kommer Aquacomputer Airplex Revolution hlet klart best ut, men det er en 140mm-rad med 120mm-fester.

Coolgate ser ut til å være #2 med Thermochill på en veldig nær #3

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Så varmt som det er nå kan jeg lett forstå at du vil ha noe å gå på :p

Bare husk at du aldri kommer under romtemperatur ;)

 

Det som er så deilig med vann, kjører 5Ghz 24/7 og ofrer ikke en kalori på å bekymre meg for høye temps :)

Ettersom jeg bor på hybel og ikke har plass/lyst til å kjøpe aircondition akkurat nå er det ikke kjølekapasiteten jeg sliter med, men romtemperaturen ;)

 

På den positive siden får jeg fin farge av å være ute da :yes:

Lenke til kommentar

Så varmt som det er nå kan jeg lett forstå at du vil ha noe å gå på :p

Bare husk at du aldri kommer under romtemperatur ;)

 

Det som er så deilig med vann, kjører 5Ghz 24/7 og ofrer ikke en kalori på å bekymre meg for høye temps :)

Hva betegner du som høye temps ved vannkjøling?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...