Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har eit lite problem med pumpa mi som nokon kansje har vert borti før. Bruker ei Eheim 1048 pumpe i min loop som lager ein enormt stygg ulyd. Tipper støyen vil tilsvare rundt 30 db med viftestøy. Lyden minner litt om når pumpa går seg halv tørr men er ikkje like ille. Kan dette skyldast "slure" mekanikken på impelleren i kombinasjon med eit litt unormalt høgt mottrykk? Eg har forsøkt og vri å vende på pumpa mens den er i drift for å få ut eventuelle luftbobler, men det virkar ikkje som det er noko luft i pumpa (Tenkte kansje det var luft som hang igjen og lagde kavitasjon).

Endret av entername
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen her som bruker Black Ice Xtreme 2 radiator og hva slags vifter bruker dere på den? Har nemlig kjøpt 2 noiseblocker m12 s3 1850rpm vifter til den, men er redd for at de ikke er kraftig nok. Siden kjølefinnene er så tettpakket, så er det ikke så bra å bruke svake vifter.

 

Finner ikke ut av hvor mange FPI Xtreme2 har, men det er vel noe lignende GTX-serien som ligger på 20. Jeg bruker ihvertfall Scythe GT AP-15 P/P på min 360, noe som fungerer fint. God ytelse fra 8-900rpm og opp. Gentle Typhoon er nok det beste alternativet hvis man ser bort fra Delta og andre monstervifter.

Lenke til kommentar

Hvilken størrelse er den mest brukte på slanger? 1/2 ID 3/4 OD?

 

Er det noen her som bruker Black Ice Xtreme 2 radiator og hva slags vifter bruker dere på den? Har nemlig kjøpt 2 noiseblocker m12 s3 1850rpm vifter til den, men er redd for at de ikke er kraftig nok. Siden kjølefinnene er så tettpakket, så er det ikke så bra å bruke svake vifter.

Skal være 30FPI sier http://www.acousticpc.com/. Endret av MiiX
Lenke til kommentar

Igår demonterte jeg hele pc'en og vannkjølinga, la på ny kjølepasta på NB, SB og PWN. Dfi x58 kortet er varm. Satte på vannblokk på NB, og til min store forskrekkelse, så var det PWN delen som var varmest. Jeg som trodde det skulle være nok med vannblokk på NB, men der tok jeg feil(original kjøleribbe dekker alle 3).

 

30PFI, det er ganske mye, 10 PFI mer enn GTX hvis jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar

batterivann og frostveske fra biltema ga mugg etter 2 ukers bruk. Muggdannelsen kom da jeg ikke brukte pc'en på 3 dager, så vannet var stille. Tror jeg skal kjøpe den zalman anti corrosion, den er fin etter mange års bruk. Kan ha vannet stille i måneder uten muggdannelse.

Lenke til kommentar

Det skal alltids komme fram uskadet; det er freak-accidents som tilsier annet helst imo. Så langt service går så syns eg det er treigt å kontakte dem og få svar, men dei pleier å være hjelpsomme.

 

Hadde eit uhell der eg hadde fått UPS sin frakt-kostnader levert til meg, som oppsto av at ein komponent hadde blitt bytta i pakken og då hadde verdi-beregninga blitt feil elleno, og då blei det tull når aquatuning rent og pent glemte å faktiskt refundere summen.

 

Ærlig talt må eg derimot si at eg ikkje er plaga med ideen å kjøpe derfra igjen, så lenge prisnivået er akseptabelt. Du må i grunnen bestilla ein fin sum saker før prisen egentlig gjør dei verdt tida imo over techbay, så lenge begge har produktet.

Lenke til kommentar

Planen er jo å bestille alt derfra. Blokker, slanger, vifter, radiator, pumpe, reservoar ++ og da ble det en god del billigere enn techbay. Og når det kommer til tid så har jeg uansett ikke mulighet å starte før i juni, og da er det vel samme hvem jeg bestiller fra med tanke på leveringstid.

Lenke til kommentar

Alltid lurt med litt på luringa. Med tiden vil væsken fordampe, selv om den er i et lukket miljø som en vannkjølingsloop. Det er dog ikke snakk om rare greiene, men hvis du har en liten tank vil du etter en uke eller to se at vannstanden minker. Dette går også fortere jo varmere vannet er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...