Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Merker jeg angrer på at jeg valgte UT60 radiatorer.

Overall veldig skuffet over bygge kvaliteten.

Veldig dårlig gjenget opp, også til flere gjenger var totalt ubrukelig. Ikke minst så ligger det et eller annet inni den ene radiatoren som man ikke får ut verken med luft eller andre saker.

 

Blir nok Hwlabs neste gang gitt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lykke til med det :p

Må nok lage et snitt tvers over slangen, ellers blir det nok umulig å tre den på. Men vet ikke hvordan det blir, for det er litt dyrt å prøve bare for å prøve det. Så jeg lurte på om noen her på forumet har prøvd det før, eller har hatt den tanken før. Endret av samye83
Lenke til kommentar

Har kjøpt inn en stor mengde bitspower kompresjonsfittings i størrelse 3/8" 1/2" til en rimelig pris, så det blir mye billigere å tre en større slange over, hehe.

 

Ah. Må innrømme at 3/8" ID 1/2" OD virker veldig tynt. Dei knekker vel lett i sammenligning til tykkere slanger?

Jeg kjører 3/8" ID 1/2" OD, null problemer med dem. Veldig deilig å jobbe med fleksible slanger syns jeg.

slangen som skal over skal ikke gå inni fittingen, bare utenpå. Tror jeg skal prøve å kjøpe inn litt slange å prøve ut. Får man kjøpt gode slanger som har litt større ID enn 1/2"?

Tenk deg litt om nå, fittingene du har kjøpt inn er tilpasset en 3/8" ID, du skal nå kjøpe inn en slange som har 1/8" videre diameter og legge på. Hva tror du vil skje? Det vil hvert fall ikke bli mer tight.

Lenke til kommentar

Har kjøpt inn en stor mengde bitspower kompresjonsfittings i størrelse 3/8" 1/2" til en rimelig pris, så det blir mye billigere å tre en større slange over, hehe.

 

Ah. Må innrømme at 3/8" ID 1/2" OD virker veldig tynt. Dei knekker vel lett i sammenligning til tykkere slanger?

Jeg kjører 3/8" ID 1/2" OD, null problemer med dem. Veldig deilig å jobbe med fleksible slanger syns jeg.

slangen som skal over skal ikke gå inni fittingen, bare utenpå. Tror jeg skal prøve å kjøpe inn litt slange å prøve ut. Får man kjøpt gode slanger som har litt større ID enn 1/2"?

Tenk deg litt om nå, fittingene du har kjøpt inn er tilpasset en 3/8" ID, du skal nå kjøpe inn en slange som har 1/8" videre diameter og legge på. Hva tror du vil skje? Det vil hvert fall ikke bli mer tight.

Jeg tror du har misforstått meg litt her, jeg vil at slangen skal se tykkere ut. Dvs jeg vil at den skal se ut som slange med OD 3/4". Skal ikke legge på noe slange som er større eller mindre inni fittingene.

 

Edit: Hvis det blir mye stress, så kjører jeg bare 3/8 1/2, men må kjøpe inn bedre slanger. De jeg bruker nå er plastikk fantastik, Både techbay og digitalimpuls er tomme for gjennomsiktige slanger som jeg trenger. Digi har sorte tygon slanger inne, kanskje jeg bare skal gå for sort farge. Har mest lyst på hvite eller gjennomsiktige.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Tror han tenker på og bruke slangene som er tilpasset fittingen slik det orginalt skal, og det er ikke noe problem og så tre en tykkere slange rundt selve slangen og ikke inn i fittingen, den yterste og tykkere slangen vil da stoppe inntill fittingen.

 

Skal funke det, blir kanskje litt vanskelig og tre en slange med 1/2ID rundt en med 1/2OD, men med litt kraft og kanskje noe vaselin eller glid ^^ så går det lettere,

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det EggMan88 beskriver er helt riktig. Akkruat sånn jeg har tenkt meg, bare at han klarte å formulere det mye bedre enn meg, hehe. Er det noen i Oslo område som har 10 cm slange i 1/2 3/4 størrelse som kan doneres bort, så jeg får testet det? Tror neppe det går an å kjøpe 10 cm slange i butikken :p

 

Edit: Ellers så har jeg mange meter med 3/8 5/8 tygon slange, kan bytte mot 1/2 3/4 slange hvis noen er interessert i det.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Det EggMan88 beskriver er helt riktig. Akkruat sånn jeg har tenkt meg, bare at han klarte å formulere det mye bedre enn meg, hehe. Er det noen i Oslo område som har 10 cm slange i 1/2 3/4 størrelse som kan doneres bort, så jeg får testet det? Tror neppe det går an å kjøpe 10 cm slange i butikken :p

 

Edit: Ellers så har jeg mange meter med 3/8 5/8 tygon slange, kan bytte mot 1/2 3/4 slange hvis noen er interessert i det.

 

Har en del 1/2 ID slange til overs jeg og bor i Oslo, vis ikke så kan du sikkert stikke ned på DI og høre om de har litt avkapp eller 10cm du kan kappe av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...