Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått inn et parti med bitspower deler. Blant annet kompresjons nippler med 45 grader, 90 og vanlige med rotasjon. Bitspower rad støtte og top til mcp655. Fargen er i carbon black. Syns det ble ganske bra. Legger ut par bilder her.

Hvis noen lurer på hvorfor jeg ikke har vifter på radiatoren, er det fordi jeg har en dual raddis på baksiden av kabinettet også. Har kun vann på cpu nå, derfor trenger jeg ikke flere vifter. Hadde vann på gpu før, men venter på en blokk som passer for 7950.

 

Har lyst til bytte ut slangen, men vet ikke helt hvilken farge som passer. Hvitt eller svart? Eller andre farger?

post-74183-0-74657300-1336139371_thumb.jpg

post-74183-0-80415200-1336139407_thumb.jpg

post-74183-0-73281700-1336139481_thumb.jpg

post-74183-0-11977200-1336139635_thumb.jpg

Endret av samye83
Lenke til kommentar

GTX240 fungerer godt med Gentle Typhoon på rundt 1000rpm også, spesielt i push/pull. Best egnet for så "lav" rpm er heller XSPC RX240 eller Coolgate 240.

 

Alphacool XT45 er så ogsi identisk med RX, med en knapp marging til XT45. XT60 er litt bedre uansett turtall.

EK XTX legger seg omtrent midt imellom XT45/RX og UT60

Lenke til kommentar

1/4" er ikke nipler, men åpningen du kobler niplen til. Det er en standard størrelse. Gjengene gjør at niplene sitter fast i for eksempel cpu blokka. Spiker har ikke gjenger, mens en skrue har gjenger.

 

Det finnes mange forskjellige størrelser på slanger, og da trenger for forskjellige slange

 

Med den pumpa du ser på, så tror jeg at det følger med 3/8" nipler. Mange av de pumpene før modifikasjon har fastmonterte 1/2" koblinger.

 

Edit: Eller var litt rask der, alle nipler og koblinger har 1/4" gjenger på den ene siden som man kan koble til andre ting med.

Endret av samye83
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hey ! Jeg er litt ny på vannkjøling og har noen spørsmål her.

 

Skal ha mye ytt nå, og lurte på om noen har erfaringer med XSPC sine dualbay tanker til D5/MCP655 ? eller Koolance sine til d5 eller mcp355/35X ? Og har det noe å si hvor står vanntanken min er ? Ser på MCres tassen med en D5 pumpe...maybe maybe..

 

Har et Corsair graphite kabinett, og funnet ut at det blir penest og mest enkelt med å ha opplegget i en brønn, (har ek kit pupmp res kombo nå og ser for dumt ut, bli også tungvint når 7870'en skal få vann nå snart).

 

Og holder det med en 120 radiator til gpuen ?

 

er en magicool 120mm med AP-15 vifter:)

 

Er det noen som har noen nitspower fittings å selge ? gjerne 1/2-3/4 .

 

Takker :) !

Endret av erikgameman
Lenke til kommentar

Hey ! Jeg er litt ny på vannkjøling og har noen spørsmål her.

 

Skal ha mye ytt nå, og lurte på om noen har erfaringer med XSPC sine dualbay tanker til D5/MCP655 ? eller Koolance sine til d5 eller mcp355/35X ? Og har det noe å si hvor står vanntanken min er ? Ser på MCres tassen med en D5 pumpe...maybe maybe..

 

Har et Corsair graphite kabinett, og funnet ut at det blir penest og mest enkelt med å ha opplegget i en brønn, (har ek kit pupmp res kombo nå og ser for dumt ut, bli også tungvint når 950'en skal få vann nå snart).

 

Er det noen som har noen nitspower fittings å selge ? gjerne 1/2-3/4 .

 

Takker :) !

 

Har hatt en del av D5 tank/pumpe komboene, XSPC sin er bra den, relativt lett og bleede og funker helt fint. Har også prøvd Koolance sin Dual D5 res, bruker den selv i dag og funker helt fett, litt vanskeligere og bleede men når det er gjort så funker den fett.

 

Tanken kan du plassere hvor du vil så lenge den har integrert pumpe, vis du bruker en "standalone" tank så må denne gå over pumpa.

Lenke til kommentar

Hey ! Jeg er litt ny på vannkjøling og har noen spørsmål her.

 

Skal ha mye ytt nå, og lurte på om noen har erfaringer med XSPC sine dualbay tanker til D5/MCP655 ? eller Koolance sine til d5 eller mcp355/35X ? Og har det noe å si hvor står vanntanken min er ? Ser på MCres tassen med en D5 pumpe...maybe maybe..

 

Har et Corsair graphite kabinett, og funnet ut at det blir penest og mest enkelt med å ha opplegget i en brønn, (har ek kit pupmp res kombo nå og ser for dumt ut, bli også tungvint når 950'en skal få vann nå snart).

 

Er det noen som har noen nitspower fittings å selge ? gjerne 1/2-3/4 .

 

Takker :) !

 

Har hatt en del av D5 tank/pumpe komboene, XSPC sin er bra den, relativt lett og bleede og funker helt fint. Har også prøvd Koolance sin Dual D5 res, bruker den selv i dag og funker helt fett, litt vanskeligere og bleede men når det er gjort så funker den fett.

 

Tanken kan du plassere hvor du vil så lenge den har integrert pumpe, vis du bruker en "standalone" tank så må denne gå over pumpa.

Takk for raskt svar !! Fett:) da går jeg for den, techbay er utsolgt for den andre, og skalikke ha noen enorm loop, så trenger ikke dual funksjonen.

 

Trenger jeg noe mer enn 1 stk 120 rad til en 7870..eller 7950?..må RMA'e 7870'en så får igjen penger,og vurderer å kjøpe en 7950 istedenfor:).

Lenke til kommentar

Det vil gå helt greit med 1x120-radiator, men jo større/flere radiatorer jo bedre temperatur. Nå er jo ikke akkurat HD7850/70 så veldig strømspisende heller. Hvis jeg forstår det riktig at du skal ha en i7 950 i samme loopen ville jeg gått for 3x120/360 for å ha litt å gå på.

 

Det skal vel være mulig å få plass til en 240-radiator i topp og en 120 med litt tykkelse bak i Corsair Graphite.

Lenke til kommentar

Det vil gå helt greit med 1x120-radiator, men jo større/flere radiatorer jo bedre temperatur. Nå er jo ikke akkurat HD7850/70 så veldig strømspisende heller. Hvis jeg forstår det riktig at du skal ha en i7 950 i samme loopen ville jeg gått for 3x120/360 for å ha litt å gå på.

 

Det skal vel være mulig å få plass til en 240-radiator i topp og en 120 med litt tykkelse bak i Corsair Graphite.

Takk for svaret og hjelpen :).

Hehe, my bad, skriveleif...har en 2500K klokket til 4,5, men vurderer å få meg en 7950(som det skulle stå) siden min 7870 må tilbake til DustinHome pga.knirkete vifte .

Lenke til kommentar

Samye: Sort hadde vært fint:) ser det er litt rødt inni kassa også, sort og rødt passer jo godt.

Forøvrig gjør hvitt også det.

 

 

En cpu og et high end skjermkort vil jeg alltid anbefale trippel-raddis , dual går..men greit og ha litt og gå på :)

 

Selv bruker jeg så og si alltid 2xtrippel:P

Har 2xdual, bare har ikke satt vifter på den ene raddisen. Får se hva digitalimpuls har av slanger, kjøpte litt av hvert å teste, hehe. De har PrimoFelx slanger, hvordan er Primo i forhold til tygon? Har kun brukt tygon.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...