Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Faller litt ut jeg nå? Var det ikke link jeg ga da?

jo, men jeg mener link til hvert enkelt produkt, så jeg kan lese produktbeskrivelsen. det er nemlig ikke alle produsenter som har lik type gjenge, litt kjipt å bestille nipler, også finne ut at noen ikke passer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser i handlelista hans at han har 1/4 ID på slangene.

Ingen av niplene han har på TechBay vil vel passe til den slangen?

Så jeg ville byttet slangen til enten 3/8 ID eller 1/2 ID

Meg bekjent så er det vel de to dimensjonene som er "standard"?

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

Ser i handlelista hans at han har 1/4 ID på slangene.

Ingen av niplene han har på TechBay vil vel passe til den slangen?

Så jeg ville byttet slangen til enten 3/8 ID eller 1/2 ID

Meg bekjent så er det vel de to dimensjonene som er "standard"?

Det har eg har nevnt allerede, så håper jo egentlig at det er allerede tatt i betraktning om han leser anbefalinga mi seinare... :p Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

ah, da var glasset ferdig montert! prøvde den eksterne radiator mot en cpu blokk jeg lagde en gang, og en gammel gpu blokk, alt er tett. gleder meg til å snart kunne flytte inn 1155 greiene:

DSC_1999.jpg

Syk radiator ! (regner med at det er det som står til venstre her)

Lenke til kommentar

Hardwaren har noko å si, men generelt sett vil eg påstå at me ikkje trenger stort mer informasjon for å gå videre. :p

Derimot er det relevant at du sjekker at vannblokka vil passe med skjermkortet ditt. Søk på merke og greier på coolingconfigurator.com

I tillegg veit eg ikkje kva plass du har å gå på i Storm Scout'en. Korleis har du tenkt å innstallere alt?

Forsåvidt vil eg på dette tidspunkt bare foreslå nokre forandringar, men dette er stort sett bare meiningane mine her ute og går.

Pumpe: DDC

Tank: Bitspower vanntank for DDC

CPU: Supreme HF eller Raystorm.

Når det gjelder kor mange koblingar du trenger så trenger du to per del som skal ha koblingar. Altså vann inn og vann ut. I ditt tilfelle beregner eg ti til tolv stykker om eg ikkje har telt feil.

Koblingane kan du enten velge vanlige nippler eller kompresjonsnippler. Dei kjem også i svart, henholdvis vanlig eller kompresjonsnippel. Når det gjelder kva du 'bør ha' så er det bare å velga sjølv. Forskjellane gir lite utslag for brukere flest det eg forstår.

Det er også diverse vinkler eller adaptere om du vil som skal gi deg bedre evne til å navigere der det virkelig blir trangt om plass, etc. Diverse 45 (svart / sølv) og 90 (svart / sølv) grader adaptere er oftest det mest relevante, men 30 grader (sølv / svart) kan også være greit i ny og ne. For vannkjøling av din størrelse vil ikkje eit par av disse gjøra noko skremmande utslag på flowraten til at det betyr noko imo.

Du trenger sannsynligvis ikkje meir enn to meter slange om du ikkje skal ribba greiene ned ofte og bygga på nytt, men ta gjerne meir med deg. Når det gjelder merke vil eg anbefale Primoflex LRT.

Om det nokon gong er spørsmål angående størrelser, bare husk å holde deg konsistent. 1/4" gjenger er vanlig for det meste som må skrus fast. Slanger og utstyr er oftest 3/8" diameter inne, og 5/8" ute.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jævla UPS :p

Jeg sto i dusjen når dem banket på døren, så da får jeg vel vente enda en dag får jeg før installert 480 radiatorene...

Men jaja, er vel min feil at sporingen forteller meg at pakken er i Oslo og skal leveres til kvelden...

Endret av BMWcoupeftw
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sto i dusjen når dem banket på døren, så da får jeg vel vente enda en dag får jeg før installert 480 radiatorene...

Men jaja, er vel min feil at sporingen forteller meg at pakken er i Oslo og skal leveres til kvelden...

Blir den ikke bare levert på postkontoret? Det gjorde pakken min som ble forsøkt levert.

Lenke til kommentar

Blir den ikke bare levert på postkontoret? Det gjorde pakken min som ble forsøkt levert.

UPS gjør ikke det fordi posten er konkurrenter. :hrm:

Lenke til kommentar

UPS gjør ikke det fordi posten er konkurrenter. :hrm:

USPS som gjorde det da kanskje..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...